Bra barnspel till Android

Medlem
Bra barnspel till Android

Halloj gott folk,
Dottern (8 år) vill utöka sitt spelbibliotek till plattan men vad vi än tittar på slutar det med att det är reklamfinansierat skräp som lockar med gulliga bilder och Googles butik är inte till någon större nytta med att sortera och leta i gyttret. Är det någon av er som känner till någon bra sida med rekommendationer eller recensioner av barnspel?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Nintendo 64 emulator med Mario Kart, Mario 64, Banjo-kazooie, Zelda, Mario Party.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Nintendo 64 emulator med Mario Kart, Mario 64, Banjo-kazooie, Zelda, Mario Party.

Där sade du något! Tackar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Minecraft är en evig klassiker.

Roblox är en fantastisk social upplevelse. Massor med småspel i multiplayer med allt från mamma, pappa barn (Adopt me) och Sims-kloner (Bloxburg) till tjuv-och-polis (Jailbreak). Min dotter började spela det i 8-årsåldern och alltid haft roligt med det. Som en bonus har hon blivit bättre på engelska genom spelchatten. Dessutom är de många i klassen som spelar det, så det knyter kidsen samman (Sen finns tendenser till p2w och liknande i vissa småspel, men väljer man rätt kan man ha jättekul utan att lägga en krona)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Både Roblox och Minecraft har gått varma så det är ypperliga alternativ.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Nintendo 64 emulator med Mario Kart, Mario 64, Banjo-kazooie, Zelda, Mario Party.

Jag är väldigt tveksam till att barnet roas av denna teknik, men jag blir glad om jag har fel.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Jag är väldigt tveksam till att barnet roas av denna teknik, men jag blir glad om jag har fel.

Vi har en 64 inkopplad redan. Så det var bara att lyfta frågan om hon ville köra dom på plattan också. Fungerar men jag stör mig fortfarande på att 99% av alla barnspel som finns att få tag på till plattan är annons-finansierat skräp. Har inget emot att betala för kvalitet, Minecraft etc.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ravenknight:

Vi har en 64 inkopplad redan. Så det var bara att lyfta frågan om hon ville köra dom på plattan också. Fungerar men jag stör mig fortfarande på att 99% av alla barnspel som finns att få tag på till plattan är annons-finansierat skräp. Har inget emot att betala för kvalitet, Minecraft etc.

Testat att streama Xbox Game Pass?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Testat att streama Xbox Game Pass?

Det är ju en idé!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Halloj gott folk,
Dottern (8 år) vill utöka sitt spelbibliotek till plattan men vad vi än tittar på slutar det med att det är reklamfinansierat skräp som lockar med gulliga bilder och Googles butik är inte till någon större nytta med att sortera och leta i gyttret. Är det någon av er som känner till någon bra sida med rekommendationer eller recensioner av barnspel?

Inget tips på spel i sig, men Google Play Pass fungerat väldigt bra om man vill slippa reklam. Kostar 355kr om året och är delningsbart i familjen. Har ett väldigt stort utbud av spel och appar, jag tycker det är väldigt prisvärt. Jag använder det, sambon gör det och sonen (fem år) har ett gäng spel som han spelar.

https://play.google.com/intl/sv_se/about/play-pass/

Medlem
Skrivet av Gungnir:

Inget tips på spel i sig, men Google Play Pass fungerat väldigt bra om man vill slippa reklam. Kostar 355kr om året och är delningsbart i familjen. Har ett väldigt stort utbud av spel och appar, jag tycker det är väldigt prisvärt. Jag använder det, sambon gör det och sonen (fem år) har ett gäng spel som han spelar.

https://play.google.com/intl/sv_se/about/play-pass/

Jädrar, det där var precis vad jag behövde veta. Stort tack!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tråkigt att play pass ens ska behövas för att hitta något utan reklam,
men listar jag de få spel jag spelat (som inte bara är beroendeframkallande, ugh triple towns)
så är de flesta väldigt gamla eller t.om gjorda först till plattformar innan iphone ens fanns.

Anthill
Plants vs Zombies (uppköpta av EA och nu säkert omöjligt att hitta utan reklam)
World of Goo
Scribblenauts (inte helt säker på vem det passar för)
RETRY

Dagen spel är oftast designade runt mikrotransaktioner och för att tvinga dig att komma tillbaka och lägga tid
så mycket att det inte ges någon plats för intressanta ideer eller upplevelser...
Mna kan säkert spela spel som Fortnite och Genshin impact ändå, men för barn ska man nog börja med en sund inställning till pengar och skärmtid.

Skägg.
10 Chambers

Kika på svenska Mediocres appar. Några kostar pengar och andra går att köpa "in app", men var väldigt snälla i sin monitisering senast vi körde dem.

https://play.google.com/store/apps/developer?id=Mediocre&hl=s...


signatur
1
Skriv svar