Kör ngn taktiska RPG som Wasteland 2 eller DOS1/2 med kontroller?

Medlem
Kör ngn taktiska RPG som Wasteland 2 eller DOS1/2 med kontroller?

Lite nyfiken hur många lirar och - det är huvudfrågan - orkar köra med kontroller ett spel som Divinity och liknande RPG med en kontroller?
Jag har olika uppsättningar att spela, en PS4, en PC med tangentbord/mus och en media-PC med kontroller (från soffan). Har lirat tex DOS1 (och tyvärr bara lite DOS2) med tangentbord/mus - "inga problem".
Försökte häromdagen med kontroller från soffan - men måste säga att det känns hur krångligt som helst för min del att "bläddra/skrolla" igenom action-bar till det man vill göra. Blir mycket "tidsspill".
Ett spel som ESO fungerar bra med kontroller eftersom det är så få actions. Fast även där, bläddra igenom menuerna tar otroligt mycket tid (även Skyrim, nu när jag tänker på det).

Det känns som att "det går" och "har man ingen annat val" då är man glad möjligheten finns? (minns Skyrim på Xbox 360 länge sen, då hade jag tex inget val)

Ja, som sagt, vad tycker ni? Kör ni, eller inte alls, varför, orkar... ?

Medlem

Jag tycker inte om att spela något spel med handkontroll. Spelade konsol när PS2 var nytt, var sedan borta från det under drygt 12 år då jag spelade på PC istället, tills jag år 2018 köpte PS4 (som jag sedan dess har sålt). Jag har helt enkelt riktigt dålig motorik med handkontroll, något som förstör spelupplevelsen för mig väldigt mycket oavsett spel.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

1
Skriv svar