Inlägg av TimeAndSpace

Inlägg som TimeAndSpace har skrivit i forumet

Skrivet av Anton Q:

Vill man ha ett säkert och behaglgit 9-to-5 arbete så borde man kanske fundera på att jobba inom vården,

Ojojoj... Kanske dags att öppna ögonen en smula, jag hoppas inte att jag är den första som berättar för dig att jobba inom vården oftast inte är ett behagligt 9-5-yrke.

Skrivet av hotarN:

Vågar man hoppas på en värdig GTA-utmanare?

Tveksamt att det blir samma produktionsvärde som Rockstar. Men den där mannen kan skriva tajta historier och karaktärer så på den fronten definitivt. Det kan bli ruggigt bra. Att han inte är på Rockstar längre gör att jag är ganska skeptisk till deras framtida släpp.

Skrivet av BlackBozze:

Av en slump så testade jag det på Switch som hastigast nyligen, väldigt vackert. Jag hann dock inte riktigt fatta tjusningen spelmässigt. Kändes som att man inte fick göra så mycket "själv" utan mest administration med att slänga mynt på folk Men kanske värt att ge det en längre chans, sätta sig in i det. Du verkar ju inte heller ensam om att tycka om spelet

Nej det är självspelande till stor del och det interaktiva är management, där det kan bli ett kritiskt misstag att bygga bort ett tältläger för uteliggare eller anställa för många bönder så att du har för då soldater t.ex.

Intercept och KSP2 är ju verkligen en juvel. Sälj det för bövelen men nej, de ska skjuta skeppet i sank... Fy fan rent ut sagt.

Kingdom Two Crowns är riktigt fint.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tiden går fort när man har roligt, men inte sååå fort?

Fixat, tack!

Drar på mig foliehatten. Spelet släpps 6 månader efter utannonsering, 18 oktober.

Kanske skulle va nåt att spela med kidsen!

Skrivet av Gertzy:

Å andra sidan är Series X och PS5 väldigt lik varandra i komplett AMD-paket. Båda har 4k UHD-skivläsare. Båda har wi-fi. De är i stort sett samma konsol med någorlunda annorlunda spelutbud/tjänster. Tror Microsoft måste hitta tillbaka till sitt 360-drivkraft för att bli relevanta igen. Släppa spel som folk vill spela, både själva och med vänner. Som det ser ut nu skulle det inte vara någon förlust om de slutade med konsoler helt, de gör ändå ingenting speciellt. Game Pass kan du ha på datorn eller TV:n.

Spelar inte så stor roll att X håller jämna steg med PS5 när Microsoft kräver att spel ska kunna köras på S också. Därför Baldurs Gate 3 var så försenat till Xbox och säkert därför mång utvecklare inte tycker att det är värt mödan.

Det är bära eller brista för BGS med detta. En sista dans och mycket som står på spel. Hoppas verkligen de rycker upp sig och slipper walk of shame på balnatten, men efter Starfield tvivlar jag på att de har vad som krävs för att bygga något ordentligt från grunden.

Omöjligt, när besluten grundas i att man är ett börsnoterat företag. Låt hoppas att Larian förblir privatägda så att Swen inte behöver agera för ett värde på aktiemarknaden.

Skrivet av Govein:

Det är bara solo

Wtf? Hur vågar dom!

Körde 15 minuter. Inte imponerad. Pass.

För evigt eller öppna källkoden och lämna över facklan.

Skrivet av Thane:

Får hoppas att många håller förväntningarna i schack. Har sett flera videos där det pratas om att spelet ska bli en Total War-dödare och de som tror det kommer nog bli besvikna. Inte för att spelet kommer vara sämre utan för att de är helt olika spel.

Inte så svårt att döda Total War i dag dock. Tror Creative Assembly behöver dödas av något, och det gör inget att det är ett lite annorlunda spel. Kanske kan det väcka CA från de levande döda och ge oss ett Total War på riktigt.

Kan ju inte alls ha haft med det då stundande uppköpet av Microsoft att göra, för att pumpa värdet i bolaget...

Skrivet av Skyrage:

Squadron 42 är bara ett tilltugg i jämförelse med deras server meshing tech som börjar ta form. Det här är riktigt jävla stora grejer på gång.

Ja så sömlöst det fungerade! När det väl släpps i sin slutgiltiga(!) form (5 år?) kommer det vara revolution för mmofps och sci-fi.

Pengarna läggs på skepp till Star Citizen, men den absolut största delen av pengarna går ju till att finansiera utvecklingen av Squadron 42, singleplayerdelen. Så den här parallellen som dras är ju något missvisande.

Det är mycket pengar de dragit in, men det är ju pengar som går till utvecklingen av två spel, till alla oss spelares (som betalat för att kunna spela i multiplayeruniversumet) stora förtret.

Skrivet av Anton Q:

Får ont i magen när jag ser alla mer och mer desperata följare av projektet som sänkt för mycket i det för att kunna sluta.. Som försöker övertala oss andra att "nej alltså, det nu är det faktiskt på gång på riktigt!".

NEJ. AVBRYT

Har lagt 600 kronor för 3 år sedan, då började det se så intressant ut att jag ville spela det. Har följt det sedan kickstartern dock. Så himla tråkigt med nej-sägare som du som inte bara kan låta det vara vad det är. En unik pjäs i spelutvecklingens historia med ett spel som försörjer sin egen utveckling (snart 600 utvecklare) under tiden de försöker ro iland ett (TVÅ) orimliga projekt. Det finns definitivt en risk att det faller platt när server-tekniker och andra bärande pelare inte visar sig leverera en sådan upplevelse som man tänkt från början. Men dra åt fanders totalt med att säga att det inte kommer bli något och att följare av spelet är desperata.

Låt spelet vara vad det är vilket är ett drömprojekt. De flesta som har lagt pengar på det har antingen gjort som jag och köpt ett skepp för en AAA-summa, eller skjutit till extra för att de trott på drömmen. Förstår inte varför internets hive-mind och såna som du hatar på något som är helt nytt och som skulle bli – om det mot all förmodan lyckades – något av det absolut coolaste som finns i dataspelsvärlden.

Om inte annat kommer Squadron 42 att bli en cool fräsch singleplayerupplevelse inom science fiction-genren och Star Citizen falla i glömska som en förlorad dröm. Men i de bästa av världar får vi ett rymd-MMO som kommer stå sig riktigt länge och med sin marknadsmodell säkerställa vidare utveckling.

Intervju på tre timmar med den danske programmeraren som gjorde Daggerfall och Arena, Julian LeFay

Väl värd att se för alla som gillar Elder Scrolls och/eller är intresserade av spelutveckling. Särskilt intressant är hans syn på rollspelsgenren och skillnaden mellan den och hur elder scrolls utvecklades i en smalare men mer finslipade riktning efter att han slutade på Bethesda och Todd började styra skutan.

Skrivet av laneg:

Med nästa generations grafikkort kommer CPU:n återigen bli flaskhalsen i datorerna. Det är sjukt hur det går i cykler det där.

Kan Microsoft dra igång direct storage på riktigt kan mycket CPU-prestanda frigöras från att skyffla grafik till GPU:n till att beräkna vettiga grejer. Tror vi står inför en liten revolution. Spekulerar i att de kommande fem åren lär bli otroligt mycket mer utvecklande tekniskt än vad de senaste tio åren har varit.