Inlägg av tisse

Inlägg som tisse har skrivit i forumet

Sjuka är att jag mindes bara namnet High Hrothgar och har alltid trott det var namnet på berget. Men tydligen är det bara namnet på "klostret" där och att berget egentligen heter Throat of the World... Man lär sig något nytt varje dag.

Riktigt besviken över att de bytt combat system till ett som försöker efterlikna Dragon Age, tycker Dragon Age spelens stridssystem är seriens stora svaghet.

Skrivet av LancelotSwe:

Spelat Men of War många timmar, det är ganska välmoddat så jag har laddat ner så mycket försvara-banor som jag bara hittat och haft riktigt kul med dem. Spelade demon till tvåan och var inte helt såld, och den här recensionen drar knappast över till ett köp. Kanske vid en billigare rea någon gång.

På tal om strategispel, uppföljaren till Red Dragon, Warno släpps 1.0 nästa vecka, är det något ni ger er på? (frågar åt en vän då jag inte vill konkurrera min medlemsrecension mot er )

Tycker både Steel Division och Wargame varit väldigt svaga när det kommer till Infanteri, har de gjort något för att förbättra detta i Warno? Springer trupper fortfarande rakt genom byggnader som att de inte ens existerat?

Det här gick ju inte så bra

Dead on Arrival?

Hoppas på ett spel som utspelar sig under 30 åriga kriget.

Skrivet av Anton Q:

Stiliserad ljussättning/cel-stilisering.

Varför det ser så? För att det var så dom valde att göra det.

Vet inte om det är på sin plats att ifrågasätta varför ett spel eller en video ser ut som den/det gör... Eller isåfall kanske här i kommentarena först.. Är det kanske lite mer på sin plats.

Tror Nord Korea passar dig bättre som land att bo i om du vill ha media där skribenter inte får ha sina egna åsikter om utseendet på ett spel.

Skrivet av Slimebeast:

Men glöm inte att det handlar i grunden om en medveten designfilosofi av utvecklaren, vilket faktiskt står i motsats till girighet från Capcom.

Regissören (Hideaki Itsuno) vill ge oss en unik upplevelse. Att spelaren ska känna som att det är ett spännande äventyr man ger sig ut på. Han vill hjälpa oss som saknar disciplin att inte "save scumma" och spela om för att övervinna spelet genom artificiella metoder, att istället bara släppa loss och hänge oss, att kunna få fly verkligheten och den tråkiga vardagen för att istället ryckas med av en virtuell låtsasvärld och bara ta det som det kommer.

Sen kanske det blir för bökigt rent praktiskt (tex om det finns fler i familjen som vill spela samma spel, eller att man som spelare verkligen verkligen vill testa olika karaktärer), men man måste ge en stor eloge för vad de försöker ge oss. Att vi som spelare ska få leva oss in i ett virtuellt äventyr (oavhängigt eventuella vinstmotiv för företaget).

För mig är denna vision helt underbar. Det är just det här som är så fantastiskt med spel som hobby. Det är rent av en god gärning för mänskligheten och jag är djup tacksam till att det finns såna här spelutvecklare.

Det är tragiskt att införandet av dessa äckliga mikrotransaktioner gör att det blir svårt för spelpubliken att skilja mellan det som drivs av Capcoms pengarhunger och vad som faktiskt är utvecklarens konstnärliga vision.

Tur att vi bor i ett land där alla har rätt till sin egna åsikt för jag håller verkligen inte med dig.

Skrivet av puban:

om du bemödar dig med att inte tolka saker ur tomma luften och läsa lite längre ner så ser du tydligt att han/hon inte försvarar nånting utan ger en lösning på nuvarande problem...

Ett problem som inte borde existera då alla spel bör släppas med möjlighet att skapa en ny sparfiil, jag förstår inte hur ni kan sitta och försvara det här.

Skrivet av Gaara:

Det gick innan oxå om man orkade läsa en guide på hur man tar bort savefilerna.

Sluta"försvara "funktioner" som inte är med i spelmenyer.

Lättaste quizen på länge.

Skrivet av reaver:

På film är det ju oftast vanliga AR-15 etc (går att köpa billiga för typ 500$) som har blivit ombyggda till helautomat och för att skjuta blanka skott. Jag antar att det är betydligt billigare att hyra in dom här vapenfirmorna ("armorer") som har mängder med ombyggda vapen än att göra allt med CGI. Bland annat serien "The Rookie" skulle ju byta till soft-airguns och göra hylsor etc. med CGI, men dom verkade tyst dra tillbaka det löftet.

Olyckor händer och vapen bör hanteras med stor säkerhet med professionella s. k. "armorers", men det hänger en del på skådespelarna också att ordentligt kolla om ett vapen är laddat eller inte och hantera dom på rätt sätt för även blank ammunition kan vara livsfarlig. Alec Baldwins revolver som "sköt av sig själv" är ju ett perfekt exempel på kass vapenhantering av både skådespelaren och folk runt omkring. Om någon ger dig ett vapen bör det första man gör vara att kolla om det är laddat eller inte.

Ett annat bra exempel är ju filmen Lord of War då det var billigare att ha med riktiga AK-47:or
från IMDB
"They used a real stockpile of over three thousand AK-47s, because it was cheaper than getting prop guns. No U.S. studio would back this movie. International finances were secured instead. Before shooting the scene where tanks were lined up for sale, the filmmakers had to warn N.A.T.O."

Har ingen aning om vem Elajjaz är men han får min respekt för denna bragd..

Har spelat det i 2h och kan tyvärr inte ge det mer än 2/5. Spelet har en härlig "setting" i början av 1900 talet, men tyvärr så förstör ett uselt stridssystem samt att jag tycker de borde kollat på de gamla sherlock holmes spelen om de ville lyckats med sitt "detektivandet".
I det här spelet så löser brottet om du har hittar all information, du behöver inte dra någon slutsats.. Jag kanske avslutade mitt spelande för tidigt men efter besvikelsen med Banisher så har jag inte mer ork

Skrivet av Walter S.A. Iego:

"The Sinking City 2", intressant att det stod "Arkham" i metalporten (?)

Du är väl medveten om att skräckförfattaren H.P Lovecraft använde orten Arkham i många av sina verk. Långt innan Batman!

Skrivet av lonian:

Ser ut som ett fint spel. Jag får nog kolla in det.
Hoppas på ett stabilt PC släpp.

Sekiro är ju annars bra.

Inte för oss som tycker att Fromm gör spel svåra bara för att vara svåra.
Jag har än så länge inte funnit ett spel varit kul då det enbart varit svårt.
Men vi alla är ju olika

Är det bara jag som tycket att Alan Wake 2 inte alls känns som en uppföljare till första spelet? Jag säger inte att det är ett dåligt spel, men jag finner noll Alan Wake känsla i det.
Vart tog night springs vägen?