Inlägg av Redstar

Inlägg som Redstar har skrivit i forumet

Cookie cutters är väl lite av en inte bäst på nåt men relativt bra på det mesta? Jag brukar nog oftast gå åt det mer extrema hållet, tex glass cannons som jag ofta spelar.

Jag håller inte koll på vilken som är vilken, en av de här award-evenemangen går väl ut på att journalister/media röstar och en genom att typ utvecklare och branschfolk röstar? Vilket är vilket?

Har de gjort Tokyo? Annars röstar jag på det, men jag misstänker att amerikanarna blir sura om det skulle bli nåt utanför staterna. Berlin hade kunnat vara coolt, men Tyskland är ju numer världens moralbeskyddare näst efter Australien så det hade kanske inte mottagit så väl då.

Fin konceptvideo med fina miljöer, helt klart, men den är ju verkligen regisserad och inte en ingame-flygning med ett skepp. Det blir häftigt att uppleva sen om de lyckas uppfinna den teknologin de behöver för att spelarna ska kunna göra alla de saker de gör i videon, sömlöst och smooth. Min gissning är att Sq42 släpps nån gång 2025-26 och SC 2029. Jag hoppas vi slipper vänta längre på release.

Jag vägrar, av flera skäl. Jag stödjer inte utstuderad girighet, när man verkligen känner att utvecklare lägger hinder i vägen eller liknande enkom för att man ska öppna upp plånboken. Det gäller även dessa 'early access' på 3 dagar eller vad det är, samma med förbokning ar av spel som förmodligen inte ens släpps fysiskt.
Att låta de som betalar extra spela tidigare är bara en fin omskrivning för att de som inte betalar extra får vänta med att spela. Det låter bättre för utvecklarna/utgivarna. Man skjuter upp tillgången helt enkelt. Men, jag har heller inget emot att vänta några dagar extra, ofta fungerar knappt spelen eller servrarna den första veckan(tyvärr).

Är det bara jag som inte ser till Paper Mario? Eller heter det egentligen något annat?

Intensivkurs, fick åka en timme till Borlänge men det var klart på en vecka, snabbt och enkelt. Över 20 år sedan nu.

Elite dangerous humble bundle

Det har kommit en hel del populära spel i år, men om man mot förmodan känner att Diablo 4 börjar bli tråkigt eller att Starfield inte riktigt var vad man trodde så är Elite Dangerous starkt rabatterat på humble bundle just nu, 75% off tror jag det är. Odyssey är också rabatterat👌

Iochmed att stellaris utgör grunden för detta gör att man vet att det kommer att funka bra, det är välbeprövat vid det här laget. Kvaliteten borde vara top notch😃 Jag förbokar som regel inga spel, men om jag skulle göra det så skulle det vara detta. Synd att skeppen man får med förbokningen var tvungna att vara Federation. Jolan tru.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Game pass

Jo tack, så mycket förstår jag, jag googlar fram var jag hittar det😆

Vänta nu, kan jag spela spelet för 99kr? Var hittar jag det?

Tyvärr verkar spelet allt för instansierat, vilket bryter inlevelsen ganska rejält, iaf för mig. Jag tror dock att mina förväntningar på spelet var ganska spot on, även om jag faktiskt trodde att man skulle kunna explora rymden mer sömlöst. Det känns lite som om att man ser igenom kulisserna lite granna så jag förstår att folk är besvikna. "Årets spel, lugnt!" Du, det är inte släppt än. "Det spelar ingen roll, fortfarande lätt årets spel".

Skrivet av Bennii:

Ok, jag känner nu att jag spelat tillräckligt för att ha en riktig åsikt om spelet. 😀

Spelar som Rogue. Jag har experimenterat en del med både närstrid och ranged, men jag har aldrig följt någon build guide.

Mitt problem är att jag känner mig klen, riktigt klen. Jag får aldrig känslan att jag faktiskt är kraftfull. Det är inte det att jag dör hela tiden, även om några av de större bossarna lyckats däcka mig, men jag känner heller inte att jag gör speciellt mycket skada. Även vanliga mobs kräver ett ganska stort antal attacker. Använder Puncture, Barrage och Shadow Imbuement. Runt de skillsen har jag experimenterat med massa olika traps, movement skills och passives, men nej, jag tycker inte jag får till det. Just nu känns det knappt som jag kommer orka ta mig genom sista acten i storyn.

Tycker också den öppna världen är alldeles för stor. Ibland fin att se på, men otroligt tråkig bandesign (eller vad man nu ska kalla det i en öppen spelvärld). Det finns enligt mig ingen anledning i ett spel som Diablo att ha en massa onödiga transportsträckor. Oftast när jag utforskar på egen hand hittar jag bara återvändsgränder eftersom det krävs en quest för att komma vidare i just den passagen jag valt att utforska.

Nej, jag vet inte. Mitt första intryck var 3/5, nära 4/5 när det var som bäst, men ju mer jag spelar ju fler sprickor hittar jag i fasaden. Idag skulle jag nog sätta betyg 3/5, till och med en väldigt svag trea i spelets sämre stunder. Men nu är det här ingen recension, utan bara stundens intryck.

Jag hade det riktigt tufft som rogue, speciellt mot bossar, jag var för svag och health potions tog slut. Sen fick jag tipset att köra både shadow och poison imbuement, den första för AOE och den andra för single target dos, och då började det gå riktigt bra. Jag kör även penetration shot med trick shot samt den där skillen där man har 5 shadows runt sig, och i den har jag lagt till så att jag får movement speed för varje shadow. Mobile and deadly, funkar bra nu vid lvl 74 iaf.

Jag var så nära att köpa baldurs gate 3 häromdagen, men jag kollade på lite gameplay och det verkade vara superplottrigt med dialoger precis hela tiden, inte för mig. Starfield är nog mer i min stil, men det är enbart single player utan några som helst interaktioner med andra spelare. Starfield Online hade varit grymt, men tills dess kanske jag ger det en chans.

Skrivet av Fuidama:

Det är 10 timmar om du bara har EA Play (vanliga) på nya, och antar deras större titlar som fortfarande är de aktuella. Så tills nästa BF spel kommer så lär det vara låst till Pro varianten tills dess.
EA Play ingår fortfarande i Game Pass PC som kostar 99kr. Men så klart så får du inte tillgång till senaste släppen eller alla spel som finns på tjänsten.
Jag skaffade t.ex. en månad EA Pro för att kunna köra Jedi Survivor, gjorde samma med Fallen Order tidigare och sen så sa jag upp Pro. Men dessa spel var inte live service eller hade multiplayer så det fanns ingen mening med att ha Pro längre än nödvändigt.

PRO = allt innehåll T.ex. Ultimate Edition av BF2042 med allt det innebär.
Ea Play (regular) = grundspelet + det de ger bort gratis för medlemskapet till diverse spel. 10h för vissa nya spel.

Saker kan också vara lite annorlunda än vad jag vet själv men detta är vad det generellt verkar meddela innan spel släpps. Typ reklamen för BF2042 var att "Play 10 hours with EA Play" etc.

Lysande svar👌Jag tänkte lite att folk kanske inte köper 2042 längre och att det hade gjort att det puttat ned till vanliga Ea Play, men då vet jag att jag lär köra på pro😃

Battlefield 2042 och ea play vs ea play pro

Hej, jag såg att det fanns en 2 år gammal tråd om detta men eftersom den infon förmodligen inte är aktuell längre så startar jag en ny tråd. Jag funderar på att ta en månad ea play för att lira bf 2042. Tidigare när spelet släpptes körde jag med pro-versionen men jag funderar på om jag nu, långt senare, klarar mig med vanliga ea play? Det är väldigt rörigt och förvirrande på ea's sida, rör det sig bara om 10 timmars speltid fortfarande för vanliga ea play eller har man släppt det fritt? Och om så är, rör det sig om hela spelet med allt content eller bara grundspelet?

Roligt att folk tycker att det är så pass bra, jag har inte köpt det än men kommer att göra det i framtiden, när andan faller på eller om spelet skulle reas ut av nån anledning.

Jag kämpar fortfarande med min första char, lvl 73 just nu, och det går seeeegt. Jag tar inte ens en level på en dag nu och jag vet inte om jag kommer att orka plöja dungeons tills jag blir 100. Att köra seasons hjälper 0 utan betyder snarare att den här grinden jag känner bara blir dubbelt upp, då det är otroligt ointressant för min del. Men, hade jag nått 100 så hade jag nog testat att rolla en ny char.

Jag är positivt överraskad över diablo 4, det var väldigt mycket som har blivit bättre sen trean, och sen är det ett helt annat spel. Man har lagt ner mycket tid på att göra det bra, speciellt skönt att man slipper spela om samma content(akterna) som man gör i de tidigare spelen.

Det här är som om att man börjat i andra änden där Dice prioriterar grafik och Battlebits prioriterar förstörelse och gameplay.