The Witcher - Se första bilderna på Liam Hemsworth som Geralt

Robot
The Witcher - Se första bilderna på Liam Hemsworth som Geralt
Medlem
RmK
Medlem

Med tanke på att Henry Cavills insats är det enda bra i serien utöver några scener från Ciri skådespelaren så tror jag att det kommer fortsätta vara uselt. Ska de byta ut någon i detta så ska det vara manusförfattarna som till och med gått ut med att de ogillar källmaterialet.

Skribent
Skrivet av Rhymst:

Highlander?

Ironin är att Cavill ska spela huvudrollen i remaken av just Highlander 😅


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Asså iom bilden ser han nästan mer ut som Geralt än Henry. Tyvärr går det inte att göra serien bra.


signatur

1# FZ Troll

Quake-konnässsör

Inget dåligt med Liam, men han kommer aldrig vara Geralt... Serien var på nedgång efter säsong 1, serien dog när Henry lämnade

Medlem

Hoppas att det blir åtminstone helt okej. Kan inte vara lätt för Liam att axla manteln efter Cavill.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Han såg ut att passa bra i rollen, men...

"...huvudpersonen som byter ansikte".
Är Freya Allan inte Ciri längre? 😏

Medlem
Skrivet av robbis:

Asså iom bilden ser han nästan mer ut som Geralt än Henry.

Håller med faktiskt. Tycker att Cavills kropp är aningen för stor för Geralt och det finns många som nog hade kunnat spela rollen bättre. Om han inte var ett så stort fan av spelen och böckerna så hade nog inte folk varit lika förtjusta i tanken på han som Geralt.

Jag är beredd att ge Liam en chans iallafall.

Skribent
Skrivet av Weeks_death:

Han såg ut att passa bra i rollen, men...

"...huvudpersonen som byter ansikte".
Är Freya Allan inte Ciri längre? 😏

Det var mer en generell grej för alla tv-serier.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Håller med faktiskt. Tycker att Cavills kropp är aningen för stor för Geralt och det finns många som nog hade kunnat spela rollen bättre. Om han inte var ett så stort fan av spelen och böckerna så hade nog inte folk varit lika förtjusta i tanken på han som Geralt.

Jag är beredd att ge Liam en chans iallafall.

Ja Geralt har väl mer en smidigt kropp än stor och muskulös. Modellen till Witcher 1 är väl mer som böckerna har beskrivit honom. Däremot fick han ju massa muskler till uppföljarna och där liknar väl Cavill honom lite mer antar jag?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hmm, jag vet inte. Kom osökt att tänka på Timothy Dalton som James Bond när jag såg bilden Kan väl tillägga att det inte är en favorit direkt.

Medlem

Lär ju inte märkas så mycket, seriens manus är ju sjukt förvirrande och spretigt som det är.

Medlem

Tycker synd om Liam.
Även om han skulle vara jättebra i rollen som Geralt, kan han inte rädda serien.
Kan ha världens bästa skådespelare men om manuset är under all kritik, finns det inte mycket han kan göra.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Att dom ens fick fortsätta göra serien😅

Medlem

Ja det är okej med Liam. Nu gäller det bara rösten. Får de till det så kan det rädda serien. Serien dog redan efter 2 avsnitt. Nog det absolut sämsta jag har sett. Jag och frun sa att vi ger det en chans. Hon gav upp efter, ja redan avsnitt 2, del 2 men så dum som jag är fortsatte jag. Har inte gett det en chans till. Det finns så mycket annat bättre. Wheel Of Time till exempel. Ser hellre Rings of Power. Fast det totalt struntar i källmaterialet.

Medlem

Kan inte vara roligt att vara PR ansvarig "på" den serien, dom jobbar lite i samma uppförsbacke som Mount Everests sherpor.

Var inte säsong 2 lite av en kall dusch rent tittar mässigt eller är det ytterligare ett fall av sunken cost fallacy?

Kommer bli hur "bra" som helst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Håller med faktiskt. Tycker att Cavills kropp är aningen för stor för Geralt och det finns många som nog hade kunnat spela rollen bättre. Om han inte var ett så stort fan av spelen och böckerna så hade nog inte folk varit lika förtjusta i tanken på han som Geralt.

Jag är beredd att ge Liam en chans iallafall.

Håller med till fullo! Såg bättre ut än vad jag räknat med. Hoppas han lyckas få till rösten med

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Håller med faktiskt. Tycker att Cavills kropp är aningen för stor för Geralt och det finns många som nog hade kunnat spela rollen bättre. Om han inte var ett så stort fan av spelen och böckerna så hade nog inte folk varit lika förtjusta i tanken på han som Geralt.

Jag är beredd att ge Liam en chans iallafall.

Skall informera dig att typ "hela internet" var MEGAKRITISKA när det först annonserades att Cavill skulle spela Geralt. Ta du och sök upp det. Folk trodde INTE ALLS på honom som Geralt. Det var först när dom släppte första teaser/trailer och man fick se honom gestalta Geralt som det totalt vände i opinon och blev till något positivt.

Medlem

Nope. Inte Geralt. Hade nog inte räddat showen även om han hade passat bättre än Cavill.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ironin är att Cavill ska spela huvudrollen i remaken av just Highlander 😅

There can be only one!

Testpilot

Jag är inte så kritisk till skådisarna i sig de gör säkert sitt bästa men hela detta med att de skapar sin egen story och numera typ skiter totalt i det mesta är ju ruttet.

För min del så när de dödade Geralts witcherkompis (som jag inte minns namnet på nu) i sista säsongen. Där gick gränsen.
Varför?

Jo för i spelen som utspelas EFTER tvserien så lever han och du har flera äventyr med honom.

Förstår inte varför författare till Tvserier som har bokförlagor måste hitta på egna viktiga händelser och döda större karaktärer när det finns klart i förlagan.
Okej att skapa nya karaktärer eller bygga hopkok av flera bi-karaktärer men de stora viktiga sakerna måste ju finnas där oavsett.

Medlem

Smart move av dem att ta om en scen med Liam i rollen istället för Henry. Istället för att bara kasta in honom i handlingen så får tittarna chansen att bekanta sig med honom i en scen de redan känner till. Nåja, jag kommer lätt ge honom en chans, och de andra skådespelarna kommer nog göra att övergången känns hyfsat smooth. Det är aldrig lätt att byta huvudrollsinnehavaren i någonting, men det vore rätt trist att lägga ner en hel serie bara för det.
Ciri kommer ju spela en rätt stor del härifrån och framåt med tanke på böckerna, så jag är mer intresserad av hennes tagning på storyn.

Skribent
Skrivet av Harakiri:

Jag är inte så kritisk till skådisarna i sig de gör säkert sitt bästa men hela detta med att de skapar sin egen story och numera typ skiter totalt i det mesta är ju ruttet.

För min del så när de dödade Geralts witcherkompis (som jag inte minns namnet på nu) i sista säsongen. Där gick gränsen.
Varför?

Jo för i spelen som utspelas EFTER tvserien så lever han och du har flera äventyr med honom.

Förstår inte varför författare till Tvserier som har bokförlagor måste hitta på egna viktiga händelser och döda större karaktärer när det finns klart i förlagan.
Okej att skapa nya karaktärer eller bygga hopkok av flera bi-karaktärer men de stora viktiga sakerna måste ju finnas där oavsett.

Nu är ju inte spelen canon så att jämföra med vad som händer i dem blir lite fel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ja det är okej med Liam. Nu gäller det bara rösten. Får de till det så kan det rädda serien. Serien dog redan efter 2 avsnitt. Nog det absolut sämsta jag har sett. Jag och frun sa att vi ger det en chans. Hon gav upp efter, ja redan avsnitt 2, del 2 men så dum som jag är fortsatte jag. Har inte gett det en chans till. Det finns så mycket annat bättre. Wheel Of Time till exempel. Ser hellre Rings of Power. Fast det totalt struntar i källmaterialet.

Ok, ifall du tycker att Wheel of Time är bra så kan du omöjligt klanka ner på något som manusförfattarna till Witcher har valt att göra. Jag såg första säsongen av WoT, och även ifall den inte kändes helt fel för någon som inte löst böckerna så var det så mycket som avvek att jag blev knäsvag...och då var det ändå länge sedan jag läst böckerna. För att råda bot på det så läste jag om hela serien på runt 11000 sidor, och jösses så de misshandlat sönder typ allt. Klipper man ner och ändra så mycket i en övergång från bok till film kan de lika gärna runda av allting mellan två avsnitt.
Just saying...serieseringen av The Witcher är definitivt inte sämre än WoT.

Skrivet av Harakiri:

Jag är inte så kritisk till skådisarna i sig de gör säkert sitt bästa men hela detta med att de skapar sin egen story och numera typ skiter totalt i det mesta är ju ruttet.

För min del så när de dödade Geralts witcherkompis (som jag inte minns namnet på nu) i sista säsongen. Där gick gränsen.
Varför?

Jo för i spelen som utspelas EFTER tvserien så lever han och du har flera äventyr med honom.

Förstår inte varför författare till Tvserier som har bokförlagor måste hitta på egna viktiga händelser och döda större karaktärer när det finns klart i förlagan.
Okej att skapa nya karaktärer eller bygga hopkok av flera bi-karaktärer men de stora viktiga sakerna måste ju finnas där oavsett.

Säsong 1 bygger ju mest på novellsamlingen som inledde The Witcher, så källmaterialet är rätt spretigt, men den tycker jag de lyckades ok med. Säsong 2 däremot var en lore-mässig röra där manusförfattarna fick frispel. Jag vill minnas att säsong tre ändå följde grundmaterialet rätt bra. Fick för mig att Lambert (som jag antar att du menade), fick stryka med i S2, men sådana saker blir jäkligt skeva oavsett.
Däremot kan vi ju inte jämföra någonting från spelen då de inte är originalet (även ifall de är så bra att de borde vara canon!).

Fasiken, kan inte CDPR öka på med remaken av ettan nu så jag får spela om hela serien igen!

Medlem
Skrivet av Ender:

Ok, ifall du tycker att Wheel of Time är bra så kan du omöjligt klanka ner på något som manusförfattarna till Witcher har valt att göra. Jag såg första säsongen av WoT, och även ifall den inte kändes helt fel för någon som inte löst böckerna så var det så mycket som avvek att jag blev knäsvag...och då var det ändå länge sedan jag läst böckerna. För att råda bot på det så läste jag om hela serien på runt 11000 sidor, och jösses så de misshandlat sönder typ allt. Klipper man ner och ändra så mycket i en övergång från bok till film kan de lika gärna runda av allting mellan två avsnitt.
Just saying...serieseringen av The Witcher är definitivt inte sämre än WoT.

De har en plan på ungefär 8 säsonger för Wheel of Time. En per bok. Engelsk bok. Men då måste de kompromissa och komprimera berättelsen. Nu är dem ungefär 2,5-3 böcker in. Plus/minus en del saker. Och jag förstår att det måste göras så. Djuren som är med i böckerna som inte är med, än. Fast tydligen är historien framme där man skulle få se dem. Kul grej är att det är många svenska skådisar med. Jag hoppas på att det kan bli startskottet för Hollywood karriärer för dem.

Testpilot
Skrivet av Ender:

Ok, ifall du tycker att Wheel of Time är bra så kan du omöjligt klanka ner på något som manusförfattarna till Witcher har valt att göra. Jag såg första säsongen av WoT, och även ifall den inte kändes helt fel för någon som inte löst böckerna så var det så mycket som avvek att jag blev knäsvag...och då var det ändå länge sedan jag läst böckerna. För att råda bot på det så läste jag om hela serien på runt 11000 sidor, och jösses så de misshandlat sönder typ allt. Klipper man ner och ändra så mycket i en övergång från bok till film kan de lika gärna runda av allting mellan två avsnitt.
Just saying...serieseringen av The Witcher är definitivt inte sämre än WoT.

Säsong 1 bygger ju mest på novellsamlingen som inledde The Witcher, så källmaterialet är rätt spretigt, men den tycker jag de lyckades ok med. Säsong 2 däremot var en lore-mässig röra där manusförfattarna fick frispel. Jag vill minnas att säsong tre ändå följde grundmaterialet rätt bra. Fick för mig att Lambert (som jag antar att du menade), fick stryka med i S2, men sådana saker blir jäkligt skeva oavsett.
Däremot kan vi ju inte jämföra någonting från spelen då de inte är originalet (även ifall de är så bra att de borde vara canon!).

Fasiken, kan inte CDPR öka på med remaken av ettan nu så jag får spela om hela serien igen!

Jag tycker Wheel of Time är så mycket bättre gjord. Har själv läst fram till bok 13. Bara de behåller karaktärernas huvudstory är jag okej med det hela även och det finns så jäkla många sidokaraktärer att man får hjärnblödning så där kan jag tänka mig de får problem att hinna med allt , fördelen i den serien är att bara genom att visa miljöerna och personernas kläder på bild så sparar de dussintals kapitel per bok

Generellt är jag ganska frikostig på serier och dess filmatiseringar. Vi kan ju kolla in Stiftelsetrilogin. Där har vi en serie där man tagit sig väldigt generösa friheter. Oj oj! Men faktiskt är jag okej med det.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu är ju inte spelen canon så att jämföra med vad som händer i dem blir lite fel.

Nej, men föremot blr man jämföra med böckerna. Eskel är där vid liv i slutet av den sista boken om Geralt (Damen i sjön).

Medlem

Det är ju bra att det verkar som Liam ger allt i rollen som Geralt. Kan nog funka just därför. Hehe...

12
Skriv svar