Xbox Game Pass - Maj 2024 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Maj 2024 - Part 2

Då var det dags för månadens andra omgång med spel till Xbox Game Pass! En ganska rejäl laddning den här gången med släppet av Senua's Saga: Hellblade 2 som given huvudattraktion. Men det blir också en hel del annat såsom ytterligare tre direktsläpp på tjänsten i form av sjukhussim på galaktisk nivå med Galacticare, pusseläventyr med Hauntii och restaurangsim med Rolling Hills. Större spel ansluter också såsom soulslike-bekantingen Lords of the Fallen och Immortals of Aveum (via EA Play). Det tar inte slut där heller, vi får fler tillskott i form av Chants of Sennaar, Moving Out 2, Firework och så tar Humanity klivet över till Xbox.

Dessutom så får EA Sports NHL 24 stöd för molnspelande.

GP Ultimate-prenumeranter har lite nya perks att plocka hem också, bland annat Coins till Minecraft och prylar till Naraka: Bladepoint.

Första omgången för maj hittas här: Xbox Game Pass - Maj 2024 - Part 1

Nya titlar:

Chants of Sennaar (15 maj, konsol+PC+cloud)

Immortals of Aveum (16 maj, Series X|S+PC+cloud)

Senua's Saga: Hellblade 2 (21 maj, Series X|S+PC+cloud)

Galacticare (23 maj, Series X|S+PC+cloud)

Hauntii (23 maj, konsol+PC+cloud)

Moving Out 2 (28 maj, konsol+PC+cloud)

Humanity (30 maj, konsol+PC+cloud)

Lords of the Fallen (30 maj, Series X|S+PC+cloud)

Firework (4 jun, PC)

Rolling Hills (4 jun, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 31 maj: Chicory: A Colorful Tale, Farworld Pioneers, JoJo's Bizarre Adventure: All Star Battle, Pac-man Museum Plus, Little Witch in the Woods, Railway Empire 2.

Xbox Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Spännande månad, blir främst att testa Hellblade 2 & Lords of the Fallen (har varit nära på att klicka hem detta ett par gånger under rea).

Hallå Xbox? Vart har er marknadsföring för Hellblade tagit vägen?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av ninjalulz:

Hallå Xbox? Vart har er marknadsföring för Hellblade tagit vägen?

Förutom en och annan random tweet så har jag inte sett något i marknadsföringsväg heller. Vet inte var de är, TikTok kanske?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Förutom en och annan random tweet så har jag inte sett något i marknadsföringsväg heller. Vet inte var de är, TikTok kanske?

Brukar skumma igenom TikTok lite då och då, men har inte sett något där ännu. Endast reklam för Starfield & Fallout om jag inte minns helt fel.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av ninjalulz:

Brukar skumma igenom TikTok lite då och då, men har inte sett något där ännu. Endast reklam för Starfield & Fallout om jag inte minns helt fel.

Ja, nä då vet jag inte vad de pysslar med.


signatur

Jump in.

Medlem

Riktigt bra månad. Hade inte tänkte starta upp prenumerationen för jag är klar med senaste WoW expansionen i sommar. Men nu kanske det blir en tjuvstart.

Medlem

Kan verkligen rekommendera Chants of Sennaar.

Medlem
Skrivet av ulphen:

Kan verkligen rekommendera Chants of Sennaar.

Läst flera som gjort. Kanske ska man testa.

Fö. rolig månad.

Redaktör
Ponny

Hellblade 2 är ju Hellblade 2 är Hellblade 2... förstås!

Men! Chants of Sennaar har jag varit nyfiken på länge.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Detta var en fin månad. Kommer starta en månad för hellblade 2 och se om jag hinner testa Immortals och Lords of the fallen efter att jag speleat klart

Medlem

Kul att se NHL på cloud, första som kommer dit. Iget datum för det? Perfekt om man vill ligga o slöspela på steam decken, det ser jag fram emot. Senua's Saga: Hellblade är ju lite överskattat men lär väl köra igenom 2an bara för att. Immortals of Aveum ska väl vara ännu ett mediokert spel som man inte orkar mer än att testa. Uppskattas att mer och mer kommer till xCloud så man slipper ladda hem skiten för att testa bara!


signatur

1# FZ Troll

Medlem

De tweetade lite om Hellblade II, men sen när spelet inte säljer lägger de väl ned studion

Ambassadör
Xbox
Skrivet av robbis:

Kul att se NHL på cloud, första som kommer dit. Iget datum för det? Perfekt om man vill ligga o slöspela på steam decken, det ser jag fram emot. Senua's Saga: Hellblade är ju lite överskattat men lär väl köra igenom 2an bara för att. Immortals of Aveum ska väl vara ännu ett mediokert spel som man inte orkar mer än att testa. Uppskattas att mer och mer kommer till xCloud så man slipper ladda hem skiten för att testa bara!

Inget specifikt datum för NHL 24, bara "soon".

Skrivet av Gertzy:

De tweetade lite om Hellblade II, men sen när spelet inte säljer lägger de väl ned studion

Det är det nya, får det bra betyg också så ligger de verkligen risigt till.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Inget specifikt datum för NHL 24, bara "soon".

Det är det nya, får det bra betyg också så ligger de verkligen risigt till.

Varpå de klagar på att de behöver mer studios som gör bra spel som ger dem bra betyg och priser

Medlem

Aaron Greenberg har nog det bästa jobbet som finns. Chef över Marknadsföring.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Inget specifikt datum för NHL 24, bara "soon".

Soon var väldigt soon... Släppt nu


signatur

1# FZ Troll

Ambassadör
Xbox
Skrivet av robbis:

Soon var väldigt soon... Släppt nu

Gött!


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Hellblade 2 launch trailer

Launchtrailer inför morgondagens släpp!


signatur

Jump in.

Medlem

Känns som GP tappar det mer och mer, min series x har inte startats på månader nu

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

https://www.youtube.com/watch?v=PRbOmIcVXak

Launchtrailer inför morgondagens släpp!

Hoppas Hellblade 2 lyckas bättre på alla fronter, var inte helförtjust i första.

Förinstallerat är det iallafall.

Läste att recensionsembargot lyfts 1 timme innan release, ska bli intressant och se vad det får överlag.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fezk:

Hoppas Hellblade 2 lyckas bättre på alla fronter, var inte helförtjust i första.

Förinstallerat är det iallafall.

Läste att recensionsembargot lyfts 1 timme innan release, ska bli intressant och se vad det får överlag.

Jag gillade det första mycket, det var speciellt.

Förinstallerat och klart här också!


signatur

Jump in.

Medlem

Bra månad med Hellblade och Lords of the Fallen för de som inte skaffat än

1
Skriv svar