Den officiella Evercade tråden

Medlem
Den officiella Evercade tråden

Här kan vi diskutera Evercade spel och konsoler,

Själv äger jag alla varianter.

Evercade
Evercade EXP
Evercade VS
Super Pocket Taito edition
Super Pocket Capcom edition.

Jag tror dock att det är fel på min Capcom version då batteriet går från fullt till 0 i standby samtidigt som min Taito version fortfarande har fullt batteri.

Det finns väldigt många kassetter och det släpps ständigt fler

https://evercade.co.uk/cartridges/

Super Pocket är mina favoriter fast de är de billigare varianterna då de är mindre och mer liknande Gameboy.

Senast idag fick jag 12 nya spel

Vad spelar ni på Evercade?

Medlem

Evercade är en trevlig bärbar konsol.

Äger en original och sex kassetter:
Namco Museum Collection 1
Data East Collection 1
Piko Interactive Collection 1
Sunsoft Collection 1
Jaleco Arcade 1
Irem Arcade 1

Funderar på Atari Lynx-samlingarna för att uppleva mer av det utbudet. Har den där Atari 50 Anniversary Celebration med över hundra spel på den samlingen men just Lynx-spel är det få utav där på.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

KoP
Medlem

Har en handhållen Evercade utav modellen den som kom innan EXP'n.

Länge sen man rörde den dock då man alltid intalar sig själv att man minsann ska spela då man är på resande fot eller på semester.

Men har upptäckt att jag inte har ro att spela om jag reser och befinner mig i rörelse och sitter jag i någon stuga så hittar jag på annat att göra än att spela under den/dom semesterveckorna.

Stationärt spelade framför en tv/projektor är det enda som ger mig ro när jag spelare. 😂

Medlem
Skrivet av KoP:

Har en handhållen Evercade utav modellen den som kom innan EXP'n.

Länge sen man rörde den dock då man alltid intalar sig själv att man minsann ska spela då man är på resande fot eller på semester.

Men har upptäckt att jag inte har ro att spela om jag reser och befinner mig i rörelse och sitter jag i någon stuga så hittar jag på annat att göra än att spela under den/dom semesterveckorna.

Stationärt spelade framför en tv/projektor är det enda som ger mig ro när jag spelare. 😂

Spelar allt bärbart hemma, mer bärbart än stationärt faktiskt.

Medlem

Har ingen Evercade, men är lite småintresserad av Data East Collection och Gaelco Arcade, och Amigasamlingarna Team17 och Delphine Software.

Drömmen är att dom skulle släppa en TAD kassett med Cabal och Blood Bros, då skulle jag köpa en Evercade kvickt som bara den. Om nu Hamster aldrig släpper dom digitalt till PS4/Switch via Arcade Archives.

1
Skriv svar