Lollipop Chainsaw RePOP går från en remake till remaster

Robot
Lollipop Chainsaw RePOP går från en remake till remaster

Det blir ingen helomgjord Juilet Starling.

#Dragami-Games, #Lollipop-Chainsaw-Repop


Medlem

För mycket jobb pga gammal kod, så de uppdaterar lite ui, och kör på fula ai-uppskalade texturer.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

signatur
Medlem

Har aldrig spelat spelet men blev lite nyfiken när det skulle komma en remake. Nu tappade jag intresset.

Medlem

Känns då som att folk som redan kört det kommer spela av nostalgi medan nya spelare skippar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Då kommer det säkert inte på pc heller. Oh well.

Medlem

Då blir det att skippa. Väldigt tråkigt

Medlem

I artikeln skriver ni
"Enligt ett x-inlägg (twitter för oss gamlingar) berättar Yasuda att spelet nu är en remake och detta val är baserat på vad fansen velat ha."

Men i titeln säger ni annat.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Fattar ingenting, varför skulle man inte vilja ha en remake istället?

Edit: Kanske handlar mer om att folk såg att det inte var en faktisk remake och det fick dom att byta namn?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Fattar ingenting, varför skulle man inte vilja ha en remake istället?

Edit: Kanske handlar mer om att folk såg att det inte var en faktisk remake och det fick dom att byta namn?

Bättre grafik?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Fick spelet i födelsedagspresent som ett skämt. Spelade tyvärr inte speciellt mycket. Och förväntar mig inte att det här spelet är värt att köpa nu....

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

För mycket jobb pga gammal kod, så de uppdaterar lite ui, och kör på fula ai-uppskalade texturer.

Ja, lite synd jag var lite sugen på denna. Men blir det bara en remaster som dom säkert vill ta fullpris för... så blir det nog pass

Medlem
Skrivet av lonian:

Bättre grafik?

Vet inte om du missförstod mig men om man vill ha bättre grafik så är det väl en remake man vill ha? Remasters är ju bara uppskalade oftast.

Medlem

Det måste vara världens lättaste lögn. "Vi har hört era önskemål och ger er vad ni vill ha".

Det konstiga är att önskemålen som lögnaren lyssnar till aldrig är vad den högljudda "minoriteten" vill ha, utan den tysta majoriteten, som tydligen alltid vill ha det som blir bäst för lögnaren.

Heter lönaren Blizzard så ville ingen ha set-items, unika innan lvl 50 eller en större stash. Däremot ville alla ha ett open world, med konstant uppkopplingskrav, högre priser och battle pass med kosmetiska saker där istället för i det svindyra spelet från början. Den "tysta majoriteten" ville ha mer grind och mer mjölkande av varumärket på bekostnad av spelglädje.

Heter lögnaren Trump så är det alltid personer som kommit fram till honom innan varje framträdande för att berätta vilken fantastisk människa han är, och hur bra allting skulle bli i världen ifall han beslutade sig för att genomföra exakt den åtgärd som han precis var på väg att föreslå. "Alla" (och det är ju rätt många) vet att det han vet är rätt vet.

Vad lögnaren än får för sig så är det för att "folket" vill det. Den enda källan som behövs är "folkets röst", framfört via lögnaren.

Well...i know it's bullshit, you know it's bullshit, we all know it's bullshit.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vet inte om du missförstod mig men om man vill ha bättre grafik så är det väl en remake man vill ha? Remasters är ju bara uppskalade oftast.

Utvecklare verkar kalla det lite vad fasen de vill

Men var det så att den förslagna remaken inte föll folk i smaken rent grafiskt, så att de bestämde sig på att putsa på orginalversionen istället?

Medlem

Så dem dumpade sin vision för att istället göra en remastered version av spelet.
Det låter oroväckande om något.

Medlem

Tråkigt, nu tappade jag intresset totalt.

Medlem

Lite synd. Men samtidigt blir det kul att spela i högre upplösning och mer än 30 fps (30 vill jag minnas från orginalet). Orginalet är ju tyvärr låst till PS3 och 360 och att köpa ett kultförklarat exemplar av spelet kostar en slant idag. Man kan ju hoppas det släpps för en OK peng?

Medlem

"Based on your request".. Aa, eller hur.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vet inte om du missförstod mig men om man vill ha bättre grafik så är det väl en remake man vill ha? Remasters är ju bara uppskalade oftast.

Haha ja jag läste lite fel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Var spelet ens tillräckligt bra till att börja med för att lägga tid på en remake eller remaster?
Jag har för mig att jag testade det en stund när det släpptes på Xbox 360 men att jag tröttnade väldigt snabbt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jaha, då skippade vi den. Var intresserad av en remake, men men remaster av ett såpass gammalt spel? Nej tack.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar