Tv-spel fysiskt eller digitalt?

Medlem

PC kör jag digitalt

Konsol på fysiskt media, så ofta som möjligt köper jag begagnat om det finns och sen säljer jag vidare om jag inte vill ha spelet i samlingen.

Begagnat är största anledningen till fysiskt


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Fysiskt är bättre/trevligare, digitalt är smidigare.

Medlem

Köper 99% digitalt nu för tiden. Saknar inte dem "moderna" fysiska kopiorna, det är ändå bara en liten plastförpackning med en skiva. Charmen har liksom försvunnit lite.

Däremot hade jag fortsatt köpa fysiska spel om vi hade haft dem gamla papp-lådorna med ett stort snyggt omslag och en tjock manual man kan bläddra i medan man installerar spelet. Antar att man kan säga att dessa fortfarande finns men då är det dyra samlarversioner i begränsade upplagor.

Medlem

Allt digitalt, av den enkla anledningen att det är så mycket smidigare.
Slippa hålla på med skivor och fordral, installera från 14 olika skivor som ska bytas fram och tillbaka osv.

Av en ren samlaraspekt kan jag fortfarande se att folk vill köpa fysiska kopior, men i övrigt har jag svårt att se nyttan i det.
Om en så stor aktör som Steam skulle gå i graven så inbillar jag mig att det löses för kundernas del på ett eller annat sätt. Har väldigt svårt att se att de stänger ned hela verksamheten och dödar alla servrar.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Till konsol hade jag satsat på fysiska spel i syfte att kunna låna ut, sälja och för att få ett billigare pris. Det känns som att marknaden för detta är alldeles för liten på PC-fronten för att det skulle vara värt det, i den mån det finns fysiska utgåvor.

För smidighetens skull föredrar jag digitala kopior.

Geeks Gaming

Jag VILL kunna ha allt fysiskt men det är inte smidigt för mig just nu. Därför kör jag digitalt

12
Skriv svar