Film – The Crew: Motorfest liknar ett MMO-älskarnas Forza Horizon

Robot
Film – The Crew: Motorfest liknar ett MMO-älskarnas Forza Horizon

Vi åker till Hawaii och tar oss en drink med en haj i.

#the-crew-motorfest


Medlem

Ser ju VÄLDIGT mycket ut som Forza horizon 🙂 Bra om de får lite utmaning så de blir ännu bättre, jag hoppas på ett vettigt karriärsläge vilket är det jag saknat i de senare fh-spelen.

Redaktör

Jag hoppas på bättre körkänsla än i föregångarna, de kändes rätt mycket som att en lådbil gled fram över landskapen.


signatur
Medlem

Vill inte dra igång något fanboy krig här. Men här äger ju Xbox ut Playstation varje dag i veckan.
Finns inget på Playstation som kommer i närheten av Forza Horizon.
Kul om detta spel kanske jämnar ut spelplanen. 🙂


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag hoppas på bättre körkänsla än i föregångarna, de kändes rätt mycket som att en lådbil gled fram över landskapen.

Kan intyga att körkänslan är milsvida mycket bättre än första spelet!! 👍👍👍 Riktigt taggad!!

Medlem

MMO-älskarnas Forza Horizon? Så.. typ.. vad Forza Horizon känns som, ett MMO.

Märklig rubrik.

Gnällkuk

Var inte The Crews grej att det var det första carpg eller liknande? Försökt spela stängda alpha/betan men det var alldeles för störigt med alla ränderna över skärmen tyvärr.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Trailern fick mig mest att vilja ha en remaster på Test Drive Unlimited. Helt ointresserad av multiplayer så det ser mest tröttsamt ut.

Gillar bilspel, men sånahär open world Forza Horizon-liknande spel är verkligen inget man går igång på.

Inaktiv
Skrivet av hoppalängdhopp:

Gillar bilspel, men sånahär open world Forza Horizon-liknande spel är verkligen inget man går igång på.

Samma här. Låter ju bra i teorin men lyckas verkligen inte fånga en.

Medlem

Första intryck är att det ser alldeles för likt ut Forza5. Been there done that. Lirat sönder och lagt på hyllan.
Tycker dessutom grafiken ser ganska livlös och platt ut jämfört med Forza.

Inväntar hellre Motorsport 8.

Medlem

Jag hade ganska kul med det första spelet. Det andra köpte jag men själen från det första var som bortblåst och det tog inte lång tid innan jag la ner det. Världen i det första upplevde jag som roligare att utforska och betydligt mindre stel än i uppföljaren och jag saknade bl.a de gigantiska hot wheels-liknande hoppen man stötte på lite random. Bilarna var heller inte lika svåra att låsa upp i det första. Blir bara drygt när man knappt får poäng för race och sen inser hur mycket man måste klara för att låsa upp en enda bil.
Ska erkännas att jag inte alls är intresserad av MMO-aspekten även om jag knappt märkte av den. Jag vill helst bara ha goa bilar att dra runt i, ensam^^.

Hoppas de hittar tillbaka till känslan som infann sig i det första. Isåfall blir det ett köp.

Medlem

Punalu'u är på stora Hawai'i inte o'ahu.. likaså de stora bergen.
Så "Hopkok o'ahu" eller 2 öar?

Verkar vara i samma smak som förut.. och väntat "hyffsad" grafik men inget i framkant.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Bilarna ser ju ut att röra sig som en robotdammsugare på nysåpat golv? Lär väl aldrig komma till game pass, liksom de äldre, så får väl se om recensionen kan övertyga en istället.
Generellt svårt för open world racers, horizon var ju kul första spelet man körde sen blev de bara rinse and repeat.

Medlem

Motorcyklarna är nog det enda som lockar mig. Och enda anledningen till att jag köpte The Crew 2. 😂
Men ser hellre motorcyklar i TDU Solar Crown.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Avstängd

Inge man behöver köpa när man får Forza Horizon i Game Pass. Ser typ samma ut fast med sämre styrning m.m och Forza Horizon verkar asså bättre

1
Skriv svar