Säg hej till Lilith - Gigantiska Diablo-målningen pryder en husvägg i Stockholm

Medlem
Skrivet av Kvantum:

Föreningen får säkert en fet reklamintäkt av denna samt liknande målningar på deras vägg. Tror de flesta tycker det är bra med lägre hyra!

Hyran lär inte sänkas. Om en förening sänker hyran över något sådant är den väldigt misskött, de pengarna hade bränts av fort.

Med det sagt, grymt snygg målning


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hyran lär inte sänkas. Om en förening sänker hyran över något sådant är den väldigt misskött, de pengarna hade bränts av fort.

Med det sagt, grymt snygg målning

Den där väggen används återkommande för reklam / målningar. Jag tror föreningen får en ganska betydande kontinuerlig inkomst av den, då det inte är någon dålig annonsplats!
Om föreningen får in pengar till underhåll etc från reklamintäkter kan de boendes kostnader mycket väl sänkas, eller iaf inte höjas över tid.

Medlem

Sådana här målningar borde vara standard överallt. Jag menar inte just Diablo tema utan kvaliteten på målningen. Varför är inte detta något som utsmyckar dom flesta byggnader idag?

Medlem
Skrivet av Lurtz:

Sådana här målningar borde vara standard överallt. Jag menar inte just Diablo tema utan kvaliteten på målningen. Varför är inte detta något som utsmyckar dom flesta byggnader idag?

Kommer väl alltid nån idiot som inte gillar det o sabbar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Avstängd
Skrivet av Lurtz:

Sådana här målningar borde vara standard överallt. Jag menar inte just Diablo tema utan kvaliteten på målningen. Varför är inte detta något som utsmyckar dom flesta byggnader idag?

Skulle bli för plottrigt enligt mig och störa stadsbilden, göra det mindre harmoniskt.

Egentligen är det bara en stor affisch typ..

12
Skriv svar