Ladda ner ps4 spel jag haft i fysisk ägo från playstore?

Medlem
Ladda ner ps4 spel jag haft i fysisk ägo från playstore?

Halloj på er!

Frågan jag har som jag inte blir klok på är om det går att ladda ner spel online från playstore som jag haft i fysisk ägo tidigare?
Står nämligen köpt på de spelen jag ser i mitt bibliotek (jag har ju redan köpt dom engång i tiden)😁 Vill inte slösa nät då jag tyvärr för tillfället har bara mobilnät..

Medlem

Jag tror att det är som så att du kommer kunna ladda ner spelet, men när du försöker starta det så kommer den be om skivan. Skivan fungerar ju som en produktnyckel i fallen av fysiska spel.

Medlem

Du måste köpa dom igen från PS Store, gissar att det bara står köpt på DLCna?

Medlem

Surt att man ska behöva köpa spelet igen.. För det står ju i mitt bibliotek på ps-kontot "köpt" men det innebär ju krasst att jag får betala dubbelt för ett å samma spel.

Medlem

Fysiska spel fungerar bara om man har skivan i läsaren. Det läggs till i ens profil för att hålla koll på achievements och dylikt samt för att man ska kunna köpa dlc.

Medlem
Skrivet av Keruzz:

Surt att man ska behöva köpa spelet igen.. För det står ju i mitt bibliotek på ps-kontot "köpt" men det innebär ju krasst att jag får betala dubbelt för ett å samma spel.

Nja, vet inte om jag håller med dig där. Du har ju ändå valt att sälja eller ge bort din fysiska kopia. Då får du ju givetvis köpa spelet om du vill spela det igen. Annars kan man ju bara köpa ett fysiskt exemplar, lägga till det i biblioteket, ge bort eller säja det, för att sedan ladda ner det från PSN och spela. Då skulle ju 25 personer kunna ha samtidig tillgång till ett spel med utgång i ett enda fysiskt exemplar.

1
Skriv svar