Vad tycker ni om Supermassive games?

Fragtjuv
Vad tycker ni om Supermassive games?

Jag har under den senaste månaden spelat några av skräckspelen från Supermassive games. Trots att de är mer små filmer är spel och att kontrollen ofta har varit bedrövlig så tycker jag att Until Dawn och "The Dark pictures anthology" har varit jävligt underhållande att ta mig igenom. Framförallt gillar jag att fångar känslan av att det är en b-skräckis jag får ta del av och jag tycker faktiskt att storyn i spelen är bra i sin genre. någon annan som spelat dem och tycker om dem?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Redaktör
Ponny

Gillar dom! Särskilt de lite "flådigare" Until Dawn och The Quarry. Antologin känns lite mindre slipad, men applåderar samtidigt idén att hyfsat ofta ge oss nya skräckupplevelser. Hade önskat att de skilde sig lite mer åt, för även om dom utforskar olika teman hade jag velat att gameplayet också skruvades till beroende på vilken slags skräck det är.

Men kort sagt: bra skit! Älskar att co-oppa med sambon. Multiplayer-läget kallas movie night av en anledning. Det är precis så det känns.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Klarar inte av spel som är mer film än spel. Påminner för mycket om tidigare FMV "spel" från 90 talet som bara var val i en meny och inget faktiskt spel. Har även stor allergi mot quicktime events, sånt måste bara bort från spelbranschen.

Fragtjuv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Gillar dom! Särskilt de lite "flådigare" Until Dawn och The Quarry. Antologin känns lite mindre slipad, men applåderar samtidigt idén att hyfsat ofta ge oss nya skräckupplevelser. Hade önskat att de skilde sig lite mer åt, för även om dom utforskar olika teman hade jag velat att gameplayet också skruvades till beroende på vilken slags skräck det är.

Men kort sagt: bra skit! Älskar att co-oppa med sambon. Multiplayer-läget kallas movie night av en anledning. Det är precis så det känns.

Jag håller med om att de borde skilja sig lite mer åt. Det blir kanske en säsong 2 där de kommer att utveckla det där!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag har bara spelat Until Dawn och det gillar jag. Roliga karaktärer och spännande story. Trots quicktime events så är gameplay kul och passande för den typen av spel.

The Quarry som Fredrik nämner verkar också bra och det kommer till PS Plus Extra nu den 21 februari så då blir det nog att lira det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Fragtjuv
Skrivet av Freakon:

Jag har bara spelat Until Dawn och det gillar jag. Roliga karaktärer och spännande story. Trots quicktime events så är gameplay kul och passande för den typen av spel.

The Quarry som Fredrik nämner verkar också bra och det kommer till PS Plus Extra nu den 21 februari så då blir det nog att lira det.

Det var ju trevliga nyheter. Det hade jag missat helt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

De är oslipade diamanter, de är ofta intressanta men dras ner av den där lite B-känslan tack vare skådespeleriet och manus. Inget slår Until Dawn än dock, det gillade jag genom hela spelet. Det måste ha haft en betydligt större budget och mer utvecklingstid då det inte kändes lika B.

Fragtjuv
Skrivet av Fr0gg0.:

De är oslipade diamanter, de är ofta intressanta men dras ner av den där lite B-känslan tack vare skådespeleriet och manus. Inget slår Until Dawn än dock, det gillade jag genom hela spelet. Det måste ha haft en betydligt större budget och mer utvecklingstid då det inte kändes lika B.

Ja, jag håller med men samtidigt så gillar jag den där B-känslan en del. Det ska bli väldigt intressant att testa På The Quarry nu när det kommer till PlayStation Plus. Vill minnas att det har fått fina betyg!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Redaktör
Ponny
Skrivet av joelthor100:

Ja, jag håller med men samtidigt så gillar jag den där B-känslan en del. Det ska bli väldigt intressant att testa På The Quarry nu när det kommer till PlayStation Plus. Vill minnas att det har fått fina betyg!

Det håller jag, tillsammans med Until Dawn, som det bästa i deras skräckbibliotek. Njut!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av joelthor100:

Ja, jag håller med men samtidigt så gillar jag den där B-känslan en del. Det ska bli väldigt intressant att testa På The Quarry nu när det kommer till PlayStation Plus. Vill minnas att det har fått fina betyg!

Det håller jag, tillsammans med Until Dawn, som det bästa i deras skräckbibliotek. Njut!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar