Gran Turismo-serien har sålt i över 90 miljoner exemplar

Robot
Gran Turismo-serien har sålt i över 90 miljoner exemplar

Men någon pc-version av GT7 är inte under utveckling.

#Gran-turismo, #Polyphony-digital


Trisst bara att körkänslan är som en säck potatis, inte åker en bil av i sidled i kurvan på detta vis. Tillåmed min gamla Volvo svänger runt i kurvorna bättre än detta, och ja tillåmed SUV:en håller sig på vägen bättre. Antar de som gillar detta spel har suttit i en trehjuling som bäst?

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Trisst bara att körkänslan är som en säck potatis, inte åker en bil av i sidled i kurvan på detta vis. Tillåmed min gamla Volvo svänger runt i kurvorna bättre än detta, och ja tillåmed SUV:en håller sig på vägen bättre. Antar de som gillar detta spel har suttit i en trehjuling som bäst?

Om jag skulle gissa är det pga fartkänslan alltid varit usel i GT-spelen, troligtvis därför det känns absurt när man åker av, eftersom man hela tiden upplever att man kör långsammare än man egentligen gjorde.

Så ja, körkänslan blir som en säck potatis eftersom utvecklarna inte lyckas med det mest grundläggande av allt, närvaro och fartkänsla.

En PC-release hade kanske varit nyttigt för serien så de kanske första gången får lite relevant feedback, i kontrast mot alla självförstörande fanboys som hopplöst förvarar spelen med någon snevriden logik att det är ett sim och det ska vara så pga det är "realistiskt". Som att en bil inte skakar som in i helvette och reagera kraftigt när man åker hundratals km/h, med slicks och racing fjädring. Det är helt sanslöst egentligen hur GT-utvecklarna aldrig verkar ha riktigt klurat ut det som exempelvis Simbin lyckades bättre med för över 15år sedan nu...

Medlem

En hyfsat bra serie. Dem 3-4 senaste spelen har jag inte spelat. Dock sket dem ner sig av GT6 som kom 3-4 månader innan PlayStation 4 kom. För det kom endast till PlayStation 3. Men Sony har nästan alltid varit dåliga på att planera sin släpp bra.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

En hyfsat bra serie. Dem 3-4 senaste spelen har jag inte spelat. Dock sket dem ner sig av GT6 som kom 3-4 månader innan PlayStation 4 kom. För det kom endast till PlayStation 3. Men Sony har nästan alltid varit dåliga på att planera sin släpp bra.

Jag skulle nog säga att ifall man lyckas med att sälja 90 miljoner av en nischad genre som bilsim så är man nog tillräckligt bra på att planera sina släpp!

Men just ja, allt Sony gör är dåligt...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag skulle nog säga att ifall man lyckas med att sälja 90 miljoner av en nischad genre som bilsim så är man nog tillräckligt bra på att planera sina släpp!

Men just ja, allt Sony gör är dåligt...

Eller är det just pga att de inte haft någon konkurrans på sin platform under en väldigt lång period och sedan dess kunnat levt vidare på det. Kanske mycket pga folk är ofta dåliga på att testa nya saker, speciellt de som har en tendens att bara köpa ett fåtal spel. Spel som de fått för sig måste vara det bästa som finns, eftersom de lyssnat på samma personer med liknande attityd.

Finns hur många som helst som tycker om Justin Bieber, Transformers, McDonald's osv. Men kan man inte försvara med annat än det är populärt, kanske det inte är ens hälften så bra som många inbillar sig.

Hjälper inte heller att många utav dagens spelserier och utvecklare började sina dagar när det fanns dussintals skräptidningar och sidor och dessutom PlayStation / Xbox tidingar som delade ut A+, 10/10, 5/5,19/20,11/10 som om det vore godis.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag skulle nog säga att ifall man lyckas med att sälja 90 miljoner av en nischad genre som bilsim så är man nog tillräckligt bra på att planera sina släpp!

Men just ja, allt Sony gör är dåligt...

När det kommer till 1a party titlar så är dem inte jätte bra på att planera dem. I år har dem varit bättre än Microsoft ja. För Sony's titlar blev försenade till i år och Microsoft är försenade till nästa år. Men förutom Spiderman 2. Vilka mer? Microsoft har planerade 4 st Redfall, Forza Motorsport, Starfield och Avowed. Plus lite okända redan planerade 2023 års släpp. Bara i år har PlayStation släppt minst 3 stora tunga 1a party titlar. Och, vad jag vet, har inte så många planerade nästa år. Vet du något om PlayStation's 1a party titlar nästa år? Förutom Spiderman. Missar jag några?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

När det kommer till 1a party titlar så är dem inte jätte bra på att planera dem. I år har dem varit bättre än Microsoft ja. För Sony's titlar blev försenade till i år och Microsoft är försenade till nästa år. Men förutom Spiderman 2. Vilka mer? Microsoft har planerade 4 st Redfall, Forza Motorsport, Starfield och Avowed. Plus lite okända redan planerade 2023 års släpp. Bara i år har PlayStation släppt minst 3 stora tunga 1a party titlar. Och, vad jag vet, har inte så många planerade nästa år. Vet du något om PlayStation's 1a party titlar nästa år? Förutom Spiderman. Missar jag några?

Dom släpper ju PSVR2 nästa år med Horizon bland annat. Sen har jag väldigt svårt att se att vi skulle få Avowed redan nästa år, dom har ju inte ens visat upp det.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag skulle nog säga att ifall man lyckas med att sälja 90 miljoner av en nischad genre som bilsim så är man nog tillräckligt bra på att planera sina släpp!

Men just ja, allt Sony gör är dåligt...

Det är dock 90 miljoner över 8 "main titlar" för konsolerna sedan -97 samt 5 Prologue och HD Concept titlar + 1 PSP spel.

D.v.s att det grovt räknat är 90mil över 14 titlar och med de grova säljsiffror som finns är det ~5mil för den senaste GT7.

Bäst säljande spelet är GT3 från 2001 med ~15mil.

Medlem

Blev besviken på det GT jag köpte till PS3 men ett sjukt dåligt ljud när bilarna krockade, lät som man slog två tomma HB-dunkar mot varandra innan påfyllning.
Så har avvaktat GT lite, sen kom senaste varianten men med allt skit i det spelet så avstod man det också. Så jag antar GT har sina stenhårda fans?
Saknar ett bra racing spel till PS5an :/ tom så man börjat spana på F1 spelet även om jag hellre kör personbilar.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

En hyfsat bra serie. Dem 3-4 senaste spelen har jag inte spelat. Dock sket dem ner sig av GT6 som kom 3-4 månader innan PlayStation 4 kom. För det kom endast till PlayStation 3. Men Sony har nästan alltid varit dåliga på att planera sin släpp bra.

GT6 släpptes efter att PS4 hade nått butik.

Medlem
Skrivet av borstenn:

GT6 släpptes efter att PS4 hade nått butik.

Det kom ca 3 veckor efter ja. För det blev, surprize, försenat 6 månader. Men men skit samma. Det är en hyfsat bra serie. Personligen hade jag hoppats på att förseningen skulle resultera i en PlayStation 4 version.

Medlem

Överlägset bästa bilsport spelen

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Överlägset bästa bilsport spelen

Nä det kan det ju inte vara, Freeman 79 skriver ju att serien
bara är hyfsad.🤨😉😉 Jag tycker också den är hyfsad iofs men jag förstår de som älskar serien.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Nä det kan det ju inte vara, Freeman 79 skriver ju att serien
bara är hyfsad.🤨😉😉 Jag tycker också den är hyfsad iofs men jag förstår de som älskar serien.

Forza Motorsport och Horizion är bättre ja. GT är hyfsad. Efter rent tekniskt. Forza har haft skademodell på bilarna sedan start. Körkänslan är bra i båda serierna.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Forza Motorsport och Horizion är bättre ja. GT är hyfsad. Efter rent tekniskt. Forza har haft skademodell på bilarna sedan start. Körkänslan är bra i båda serierna.

Tycker du ja!😂

1
Skriv svar