Warzone 2.0 - bara 17 GB till PC?!

Avstängd
Warzone 2.0 - bara 17 GB till PC?!

Någon som vet varför WZ 2.0 endast är 17 GB stort på PC?!

Är förvisso endast "pre-load", och det står att "Base game (required)" är ikryssat så hur kan det ta så lite då?

När jag läser om saken på "internätt" så ska det tydligen ta runt 110 GB på Xbox och kanske 150GB på PS5, så vad står på?!

Inaktiv
Skrivet av AplAy:

Någon som vet varför WZ 2.0 endast är 17 GB stort på PC?!

Är förvisso endast "pre-load", och det står att "Base game (required)" är ikryssat så hur kan det ta så lite då?

När jag läser om saken på "internätt" så ska det tydligen ta runt 110 GB på Xbox och kanske 150GB på PS5, så vad står på?!

Har du grundspelet redan?

Medlem

Är väl så man kan starta och göra inställningar mm men inte spela förrän den tankat ner 100+ GB till den 16e när det släpps?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Avstängd
Skrivet av anon_119148:

Har du grundspelet redan?

Jag har ej pröjsat MW 2 Remastered, tänkte bara köra WarZone 2.0!

Förra Warzone 1.0 tog ju minst 50 GB utan kampanj å multiplayer ju?

Avstängd
Skrivet av k4rst3n:

Är väl så man kan starta och göra inställningar mm men inte spela förrän den tankat ner 100+ GB till den 16e när det släpps?

Är nog så det är. Ser nu i Battle.net att det är pre-loaded och går att spela 16:e men pre-load brukar ju betyda att du laddar hem hela spelet och sedan får spela det på lanseringsdatum, som med Nintendo Switch-spel exempelvis.

Inaktiv
Skrivet av AplAy:

Är nog så det är. Ser nu i Battle.net att det är pre-loaded och går att spela 16:e men pre-load brukar ju betyda att du laddar hem hela spelet och sedan får spela det på lanseringsdatum, som med Nintendo Switch-spel exempelvis.

Ja det är korrekt så borde rimligtvis vara en större nedladdning iom att du inte har MWII. Det är inte MW2 Remaster som du skrev i tidigare inlägget utan en uppföljare på MW2019 som var en reboot.

Inaktiv

Står dock i senaste nyheten att det kommer vara 120 gb om jag minns rätt

1
Skriv svar