En tråd om hår

Medlem
En tråd om hår

Tjena. Funderar på att spara ut långt hår då jag aldrig gjort det tidigare. Det tråkiga är att man lär se ganska ful ut i åtminstone ett år antar jag? Är det någon som har långt hår som har tips/input att ge?

Medlem

Har börjat tappa mitt, så jag kan spara det som tappas och posta det till dig - kanske går lite snabbare för dig då.

Medlem

Du kan ha en peruk på dig tills det växt till sig kanske?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Sparar du ut lite halvlångt så kan du klippa dig till någon halvlång frisyr som sedan kan växa ut ostört, ser i alla fall bättre ut än när man låter skägg växa ut. När du har lite längd sedan så kan du få märkbart bättre hårkvalitet genom att så gott det går lufttorka efter dusch. Andra kanske har mer erfarenhet med alla diverse specialschampon och liknande men har själv varit nöjd med schampo+balsam.

Medlem

Wow, hår ovanpå huvudet? Det var länge sen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Du kan ha en peruk på dig tills det växt till sig kanske?

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61DqhJJQb2L....

Har en vän som tappat sitt hår och bestämde sig för att göra en hårtransplantation. Hade det varit jag så hade jag nog seriöst övervägt en professionell peruk.

Skrivet av kebbe:

Sparar du ut lite halvlångt så kan du klippa dig till någon halvlång frisyr som sedan kan växa ut ostört, ser i alla fall bättre ut än när man låter skägg växa ut. När du har lite längd sedan så kan du få märkbart bättre hårkvalitet genom att så gott det går lufttorka efter dusch. Andra kanske har mer erfarenhet med alla diverse specialschampon och liknande men har själv varit nöjd med schampo+balsam.

Får väl be min frisör hjälpa mig när jag har fått lite längd då det var specialschampon mm jag tänkte på men det kanske är slöseri. Schampo+balsam låter bra. Har du själv sparat? Hur lång tid tog det för dig isåfall?

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Får väl be min frisör hjälpa mig när jag har fått lite längd då det var specialschampon mm jag tänkte på men det kanske är slöseri. Schampo+balsam låter bra. Har du själv sparat? Hur lång tid tog det för dig isåfall?

Startade från en halvlång klippning och har för mig att det tog runt två år men har man längre genetisk maxlängd så kan det ta längre tid (eller kortare om man har snabbare hårväxt).

Medlem

Jag lät håret växa för några år sedan och då använde jag mycket keps eller mössa tills det var långt nog att sätta upp i tofs/manbun.
Men jag tröttnade på det efter ett år eller så för det var för mycket jobb plus att det låg långa hårstrån överallt i lägenheten och i duschen


signatur

PSN: OAKTHYR

1
Skriv svar