Hur funkar downloads på Xbox360 egentligen?

Medlem
Hur funkar downloads på Xbox360 egentligen?

Jag önskar låna ut en Xbox360 till en polare. Jag äger två spel digital på den som jag vill att han ska spela. Hur funkar det egentligen? Kan jag skapa ett nytt konto på konsollen och kan han då spela på nya kontot? Behöver han vara online? Behöver mitt befintliga main-konto varit online de senaste 30 dagarna? Vad behöver jag tänka på?

Medlem

Skulle gissa att det fungerar som på nuvarande generation. Han behöver vara inloggad på ditt konto, helt enkelt. Finns inga genvägar så vitt jag vet, även om jag blev lite osäker nu.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Skulle gissa att det fungerar som på nuvarande generation. Han behöver vara inloggad på ditt konto, helt enkelt. Finns inga genvägar så vitt jag vet, även om jag blev lite osäker nu.

Trist men tack. Jag hade hoppats på att det räckte att mitt konto var primary på den konsollen. Men jag minns som sagt var inte hur det funka.

Backloggens befriare

Jag tror att han ska kunna spela om spelet finns på konsolen, i alla fall om den är offline. Men det är längesen jag använde min 360.. Vi testar att pinga hit @Mortaigne - han kanske sitter på lite kunskap i ämnet?


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Jag önskar låna ut en Xbox360 till en polare. Jag äger två spel digital på den som jag vill att han ska spela. Hur funkar det egentligen? Kan jag skapa ett nytt konto på konsollen och kan han då spela på nya kontot? Behöver han vara online? Behöver mitt befintliga main-konto varit online de senaste 30 dagarna? Vad behöver jag tänka på?

Det var inte helt enkelt... Man inser ju hur mycket man tar för givet på Xbox nuförtiden, det var lite krångligare förr.

Det kan fungera om det är konsolen som du köpte spelen på, då räknas den som spelens hemkonsol och andra konton borde kunna spela dem. Om så inte är fallet, så logga in på konsolen med ditt konto och gå till account settings och gör en license transfer till konsolen. Då borde det funka... Du kan ju testa med ett alt-konto om det kan spela spelen, då ska det ju funka för din polare också.

Om han behöver vara online vet jag inte, men det kan du ju testa innan också om du skapar kontot.

Ledsen att jag inte har mer koll på detta, men lycka till.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar