Skjut dom i huvudet

Medlem
Skjut dom i huvudet

Som superfan av p&p rollspel måste jag passa på att ragga folk till detta svenska fantastiska spelet.
Designen på boken med grundspelet är något av det bästa jag sätt - love it!

Nåväl - först lite om rollspelet (direkt saxat från deras sida)

"SKJUT DOM I HUVUDET
En flodvåg av odöda har sköljt över världen. Maten är slut och ni måste lämna ert tillhåll där ni gömt er från de vandrande liken. Det är dags att slåss om smulorna mot andra överlevare - eller ingå bräckliga allianser. Paddla kajak i ett översvämmat Nordstan, sparka huvudet av zombien Glenn och bygg en fristad i Feskekôrka. Hittar ni inte så bra i Göteborg? Lugn, inget är sig lik(t) ändå.
Skjut dom i huvudet är ett rollspel som det går snabbt att komma igång med. Tillsammans med din spelgrupp utforskar ni de inälvskladdiga gatorna och håller er undan de vandrande liken. Spelet är designat för att va kul ett spela för en kväll med några vänner och bärs, men går lika bra att spela längre kampanjer med. I regelboken får du med allt du behöver för att skapa en sandlåda och blod och äckel för er spelgrupp. Till detta släpps också en serie scenarior och kampanjmoduler.

Vi har bara börjat.

Skjut dom i huvudet är ett D-I-Y projekt i bästa punkanda, skrivet av Tobias Hadin/Antiprenör och ges ut i samarbete med Vildhallon. "

Edit: För att klargöra - det är inget VHS band..det är en bok som ser ut som det

Nu har de ett kickstarter projekt som jag tycker ni ska stöda - 10 dagar kvar och det fattas 8000kr för att den ska genomföras. Ta er en titt!

https://www.kickstarter.com/projects/vildhallon/skjut-dom-i-h...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Gillar att enklare spel med mycket "design" börjat dyka upp!
Nu vet jag inte om man verkligen behöver en videokasset och vad det gör med priset, men coolt iaf!

En personlig favorit är Mörk Borg, oerhört läcker bok och jag väntar med STOR entusiasm efter cyberpunk-spinoffen Cy_BORG!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Moderator | Testpilot

Som moderator dök jag in i tråden fort, men som tur var behövde inget göras.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som moderator dök jag in i tråden fort, men som tur var behövde inget göras.

HAHA


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Chefredaktör
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som moderator dök jag in i tråden fort, men som tur var behövde inget göras.

Haha! Ja här var man beredd på något annat

Medlem
Skrivet av Soulless:

Gillar att enklare spel med mycket "design" börjat dyka upp!
Nu vet jag inte om man verkligen behöver en videokasset och vad det gör med priset, men coolt iaf!

Den är en bok, och ser bara ut som en VHS kasett.

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Den är en bok, och ser bara ut som en VHS kasett.

Exakt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som moderator dök jag in i tråden fort, men som tur var behövde inget göras.

Ä-G-D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som moderator dök jag in i tråden fort, men som tur var behövde inget göras.

Haha, dök också in snabbt som tusan, men det här var ju en trevlig överraskning

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som moderator dök jag in i tråden fort, men som tur var behövde inget göras.

Årets clickbait, tror vi alla föll för det :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar