Hur ändrar man ”kontrollschemat” på spelen till Nintendo-Online?

Medlem
Hur ändrar man ”kontrollschemat” på spelen till Nintendo-Online?

Behöver hjälp med att ändra kontrollen till spelen på Nintendo-Online? Nu är det endast SNES-spelen som känns ”rätt” då knappsatsen liknar den på SNES-kontrollen.

NES-spelen känns bara så fel, och jag vet att jag hade samma bekymmer med min mini-NES - men där gick det ändra kontrollschemat till spelen. Finns den möjligheten här?

Det enda jag har sett är att det går att ändra kontrollen i dom spelen som har alternativet ”i” sina spel, men det jag söker är ett övergripande alternativ - på samma sätt som det fanns i mini-NES/SNES.

Och hur fungerar det på N64-spelen då? Jag väljer att avstå, för att behålla mitt lugn.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Behöver hjälp med att ändra kontrollen till spelen på Nintendo-Online?

På Switchens Homescreen

Systems Settings -> Controllers and Sensors -> Change Button Mapping

Detta remappar kontrollen globalt, dvs för alla spel och menyer inte bara Nintendo-Online. Alternativet är att köpa en NES-joypad eller en joypad som du kan remappa själv med firmware eller hårdvara som funkar med Switch, vet dock inte om någon sådan existerar ev. nån 8bitdo-joypad


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

På Switchens Homescreen

Systems Settings -> Controllers and Sensors -> Change Button Mapping

Detta remappar kontrollen globalt, dvs för alla spel och menyer inte bara Nintendo-Online. Alternativet är att köpa en NES-joypad eller en joypad som du kan remappa själv med firmware eller hårdvara som funkar med Switch, vet dock inte om någon sådan existerar ev. nån 8bitdo-joypad

Stort Tack! Jag skulle hellre sett en liknande lösning som den som finns till mini-NES/SNES. Men skönt att det finns en lösning iaf.

1
Skriv svar