17,3 miljoner Playstation 5 har skickats till försäljning

Robot
17,3 miljoner Playstation 5 har skickats till försäljning

Men komponentbristen ställer till det.

#playstation-5, #sony


Medlem

Fin maskin, dock tål jag inte dual sense. helt sjukt oergonomisk.

Medlem
Skrivet av snubben:

Fin maskin, dock tål jag inte dual sense. helt sjukt oergonomisk.

Hädelse! Den är ju hur skön som helst haha (du får tycka den är oergonomisk)

Bästa jag har gjort inom gaming är att köpa min PS5. Jag har knappt rört min PC efter det inköpet.

Medlem
Skrivet av snubben:

Fin maskin, dock tål jag inte dual sense. helt sjukt oergonomisk.

Tycker också att den är oergonomisk. Tror den är liiite för stor för mina händer.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Hädelse! Den är ju hur skön som helst haha (du får tycka den är oergonomisk)

Bästa jag har gjort inom gaming är att köpa min PS5. Jag har knappt rört min PC efter det inköpet.

Här är det tvärtom. 🙂 Även om jag hade PS5 så skulle det samla damm, PCn har tagit över. Eventuellt lite PS4 Pro då och då, that's it.

Mao långt kvar till The last of us part III. 🙂

Medlem

Hur ser det ut jämfört med PS4 under samma tidsperiod?

Flakmonkey
Skrivet av Thane:

Hur ser det ut jämfört med PS4 under samma tidsperiod?

Om jag fått korrekt information från någon amerikanske spelsajt så sålde PS4 tre miljoner fler ex under samma tidsspann. Sen om man väljer tillgång eller efterfrågan som förklaring till det är ju en annan femma .)

Är ju ändå lite bra för oss bortskämda västerlänningar att vi kanske få vänta lite på nått som vi vill ha än att allt ska finnas tillgängligt när vi vill. Det gör kanske att man uppskattar saker mer när de väl kommer.

Medlem

Knappt rört datorn efter inköpet av ps5, och nu blir det att no-lifea elden ring och gt7 och forbidden snart


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av A1200G:

Här är det tvärtom. 🙂 Även om jag hade PS5 så skulle det samla damm, PCn har tagit över. Eventuellt lite PS4 Pro då och då, that's it.

Mao långt kvar till The last of us part III. 🙂

Hur kan det vara tvärtom om du inte äger en PS5?

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Knappt rört datorn efter inköpet av ps5, och nu blir det att no-lifea elden ring och gt7 och forbidden snart

Precis samma spel jag väntar på.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Frågan är om detta leder till fler cross-gen titlar även efter GOW2? Spiderman 3 är väl sagt att det ska bli PS5 only, men vi får väl se.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Tycker också att den är oergonomisk. Tror den är liiite för stor för mina händer.

Va fan gubbar. Har ni inga dasar.. (dase)

Nejdå, men personligen tycker jag riktigt bra om den nya kontrollen. Bästa nånsin. Trodde inte Dual Shock 4 skulle överträffas men det har SONY gjort med Dual Sense.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

slutat bry mig om ps5... lär köpa den 2025 när hetsen lagt sig..

Medlem

Undra hur många som fastat hos scaplers? Nu fick jag tag på en tack vare mediamark i somras men verkar som de fortfarande köpa upp och säljs till överpris.


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av snubben:

Fin maskin, dock tål jag inte dual sense. helt sjukt oergonomisk.

Kan bara hålla med. Det är också min erfarenhet.

Skrivet av SWEBarb:

slutat bry mig om ps5... lär köpa den 2025 när hetsen lagt sig..

Det anser jag man gott kan göra. Då kanske det på riktigt lanserats en slim version - och inte bara den här andra varianten med mindre kylare.

Medlem

Skeppade minsann. Där ser man. Grymt många som fastnat hos scalpers dock. Vad är det dyraste "pris" som ni sett? Och skulle ni betala det om du fick den på samma dag, samma timme?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Skeppade minsann. Där ser man. Grymt många som fastnat hos scalpers dock. Vad är det dyraste "pris" som ni sett? Och skulle ni betala det om du fick den på samma dag, samma timme?

På CDON.SE har jag sett de för runt 9 tusen tror jag. Jag gick via media markt och fick den till "vanligt" pris. Men ja man fick ju vänta några veckor

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Skeppade minsann. Där ser man. Grymt många som fastnat hos scalpers dock. Vad är det dyraste "pris" som ni sett? Och skulle ni betala det om du fick den på samma dag, samma timme?

I början när PlayStation 5 släpptes har jag för mig att vissa lade ut konsolen för upp till 18 lax på Blocket bl.a. Giriga jävlar alltså.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

It's not a lake, it's an ocean

Visst är det skönt att ha säkrat ett exemplar, men jag har faktiskt inte spelat så jättemycket på den. Det är fortfarande min Xbox Series X som går varm mest här hemma.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

ahh komponentbristen är i farten igen.
Medan Sony samt de andra techbolagen slår nya rekord, fina rekord.
Den där nya befattningen " mr komponentbrist" som sitter på Hr-avd är en fin tillgång

Inaktiv
Skrivet av snubben:

Fin maskin, dock tål jag inte dual sense. helt sjukt oergonomisk.

What? Klart den skönaste kontrollen som jag använt. Passar mina händer perfekt.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Patashnic:

What? Klart den skönaste kontrollen som jag använt. Passar mina händer perfekt.

Sonys bästa handkontroll hittills, utan tvekan.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Brona:

Hur kan det vara tvärtom om du inte äger en PS5?

Hypotetiskt ju. PS4 Pro används alldeles för sällan och det finns inte några spel på PS5 som lockar. Än. Har dock varit nära att trycka på köpknappen men skönt att förnuftet tog över.

Väntar mer än gärna på slim versionen. Förutsatt att de sista av oss plötsligt inte dyker upp.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

What? Klart den skönaste kontrollen som jag använt. Passar mina händer perfekt.

Håller med! Helt underbar! Den haptiska feedbacken och de adaptiva triggerknapparna gör också att den känns väldigt mycket mer next gen än Xbox-kontrollen.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Finns säkert mining-farmar i Kina som nyttjar hundratusentals PS5or.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av lampis:

Håller med! Helt underbar! Den haptiska feedbacken och de adaptiva triggerknapparna gör också att den känns väldigt mycket mer next gen än Xbox-kontrollen.

Hur stora händer har ni?

Jag har vad jag tycker normal stora händer och kanske lite korta tummar. Jag tycker kontrollen också är oergonomisk. Den är alldeles för stor. Tycker de ska göra en lite mindre officiell kontroll så att vi med mindre händer också kan tycka Dual Sense är den bästa.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Hur stora händer har ni?

Jag har vad jag tycker normal stora händer och kanske lite korta tummar. Jag tycker kontrollen också är oergonomisk. Den är alldeles för stor. Tycker de ska göra en lite mindre officiell kontroll så att vi med mindre händer också kan tycka Dual Sense är den bästa.

Jag har små händer. Jag kan ändå inte förstå hur folk kan uppfatta kontrollen som för stor. The Duke till Xbox var stor på riktigt. Även N64-kontrollen var bastant.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:

Hur stora händer har ni?

Jag har vad jag tycker normal stora händer och kanske lite korta tummar. Jag tycker kontrollen också är oergonomisk. Den är alldeles för stor. Tycker de ska göra en lite mindre officiell kontroll så att vi med mindre händer också kan tycka Dual Sense är den bästa.

Det är ju ingen The Duke precis. Och är ungefär lika stor som Xbox Series-kontrollen.

Har normalstora händer.

1
Skriv svar