[Arma 3] Spela realistisk och immersiv milsim på svenska! [Ruthless Arma Milsim]

[Arma 3] Spela realistisk och immersiv milsim på svenska! [Ruthless Arma Milsim]

Vi är ett gäng på runt 30 spelare som spelar Arma 3 två gånger i veckan under någorlunda uppstyrda former.

Vi spelar två gånger i veckan: Träning på onsdagar, 1900-2100 samt operationer på söndagar, 1800-2100. (alla tidsangivelser i GMT +1)

Vi spelar del av ett luftburet lätt skyttekompani, bestående av en skyttepluton samt plutonsledning med tillförd eldledare/JTAC och sjukvårdsgrupp från bataljonen. Vi framrycker i egna lätta fordon eller blir transporterade av vår flyggrupp. Vi löser varierande stridsuppgifter så som försvara och anfall inom kompanis eller bataljons ram, störstrid på fiendens djup eller fredsbevarande/fredsframtvingande uppgifter.

Vi eftersträvar realism och inlevelse i våra operationer och träningar. Vi nyttjar svenska uniforms- och vapensystem, svensk doktrin och svensk signalering, samt ett antal realismhöjande moddar.
Vi nyttjar *ej* sådant "Yes sir, no sir" som vissa andra klaner gör, och vi kommer aldrig att spela en operation då hela klanen patrullerar och bemannar o-plats utan att något händer bara för att det är "realistiskt".

Vi har inga förkunskapskrav. Alla rekryter får genomgå en GSU (Grundläggande SpelarUtbildning) som tar ungefär 2-3h och syftar till att upprätthålla en grundläggande kunskapsnivå i hela communityt. Efter godkänd GSU blir nya rekryter tilldelade en grupp och befattning i vår skyttepluton. För spelare som vill byta befattning hålls även workshops för befattningsspecifika förmågor efter behov.

Krav:

  • Möjlighet att delta aktivt: Om man inte är upptagen av IRL-grejer så är man med och spelar på söndagar och onsdagar.

  • Är minst 18 år gammal.

  • Har fungerande mikrofon samt laglig kopia av Arma3 samt DLC:er Contact och Apex.

Gå med genom att kontakta oss på Discord: https://discord.gg/CRHVXUeRcY

Läs mer i vår informationsfolder: https://armamilsim.se/milsim/storage/app/public/matrial/RSD-V...

Se även vår hemsida: https://armamilsim.se

Megadelux

GSUbeskrivningen fick mig att flina stort. Dock då jag jobbar väldigt udda så kan jag ibland vara borta längre perioder. Dock ska jag ändå helt klart fundera på saken.

Skrivet av renod:

GSUbeskrivningen fick mig att flina stort. Dock då jag jobbar väldigt udda så kan jag ibland vara borta längre perioder. Dock ska jag ändå helt klart fundera på saken.

Ifall du inte vill sitta på kammaren och fundera på saken utan istället testa hur det är att spela med oss, kommer vi att hålla ett open game nu på söndag. Se här: https://www.fz.se/forum/trad/448092-opengame-med-ruthless-arm...

Redogörelse för genomförd verksamhet, v207, 208

2022-02-16 Onsdagsträning
Del av AQ genomförde gruppbefälsutbildning medan övriga övade på strid i bebyggelse.

2022-02-20 Operation Blue Strike, Pt. 3
Efter att ha slagit mot fiendens primära landstigningsplats fördröjer kompaniet fientliga förstärkningar som anfaller i östlig riktning i ett försök att återta hamnen.
AQ fördröjer längs den södra av två vägar som går igenom kompaniets område och åsamkar fienden svåra förluster. I ett senare skede blir AQ luftlandsatta bakom fiendens linjer och slår mot fientlig ledningsplats.
Twitch-VoD, GhostKiller, EA
YouTube, Makimera, GA

2022-02-23 Onsdagsträning, Grupp
AQ övade på strid i bebyggelse med fokus på inbrytning.

2022-02-27 Operation Road Runner
Kompaniet bistår Altis regerings kuppförsvar mot en utländskt stödd milis.
Inledningsvis fördröjer AQ fienden längs en serie landsvägar för att därefter övergå i försvarsstrid. När fiendens anfallskraft är bruten, genomför AQ en luftlandsättning för att slå mot fiendens ledningsplats.
Twitch-VoD, GhostKiller, EA
Twitch-VoD, Makimera, GA

Detta är några av operationerna och träningarna vi har spelat i närtid.

2021-11-14 Operation McGyver
Efter att ryska styrkor har landstigit i området runt TORSHAMN bedriver AQ fördröjningsstrid längs fiendens misstänkta anfallsvägar. I ett senare skede luftlandsätts AQ bakom fronten för att slå mot fientlig ledningsplats.
Operationsvideo, Exerion, EA + Makimera, GA

2022-03-02 Övning: Strid i bebyggelse
AQ övar strid i bebyggelse i grupps ram med fokus på gruppens rörlighet och anfall utomhus i stadsmiljö.
Arkiverad livestream, Makimera, GA

2022-03-20 Operation Red Scarf, Pt. 5
I del 5 i Turkmenistan-kampanjen har den internationella koalitionens anfall efter att ha nedkämpat fientliga pansarvärns- och luftvärnsrobotbatterier under Red Scarf, Pt. 4. QO luftlandsätts bakom fronten för att slå mot fientligt skyttekompanis flank medan delar av kompaniet är bundet i strid med vänliga styrkor i norr.
Arkiverad livestream, Makimera, GA

2022-03-23 Övning: Navigering + Åtgärder vid sammanstöt
AQ övar gruppvis på förmågor efter gruppernas övningsbehov. GA övar navigering och åtgärder vid sammanstöt.
Arkiverad livestream, Makimera, GA

Den 2021-08-21 understödde AQ Kanadensiska försvarsmakten genom att stridsspana mot ryska styrkor.
https://www.youtube.com/watch?v=FG4h5nh_Yps

Medlem

Trevligt trevligt. Har datorn på rep, men kan tänka mig lira om den fungerar ok när den kommer tillbaka. Spelar ni pvp eller är det bara AI motstånd?

Skrivet av Majoren:

Trevligt trevligt. Har datorn på rep, men kan tänka mig lira om den fungerar ok när den kommer tillbaka. Spelar ni pvp eller är det bara AI motstånd?

På våra ordinarie operationer är det 99% PvE med en mänsklig spelledare som styr fiendesidan.

Med viss frekvens spelar vi samspel med andra klaner/communities som mestadels är PvP eller PvP+E (en mestadels AI-styrd fiendesida med blind spelledare och ett mindre antal mänskliga spelare).

Medlem

Det här låter verkligen som något för mig bortsett från det där kravet om att kunna deltaga aktivt.

1
Skriv svar