Tips: Alien Colonial Marines Overhaul-mod, i ny version.

Medlem
Tips: Alien Colonial Marines Overhaul-mod, i ny version.

Igår (tror jag), släpptes V6 av "ACM Overhaul" som siktar på att försöka få Colonial Marines att bli mer av vad det borde ha blivit. Modden uppgraderar grafik, AI etc. etc.
Har själv bara testat 10-15 minuter men än så länge både ser och känns det bättre än originalet. Även om mycket av det trasiga från originalet tyvärr är kvar.

Värt att testa om man gillar Aliens och har spelet åtminstone. Har man inte spelet har man 11h och 11 minuter (från och med nu) på sig att köpa det med alla DCL's etc. för typ 60 spänn på steam annars.
Se till att installera på en clean version av spelet också, detta inkluderar att ta bort/byta namn på mappen som finns i "my games" etc. också. Behövde inaktivera steam cloud för att få det att fungera ordentligt också, annars kan spelet fastna i en "startup"-loop när man t.ex. stänger av det, vilket är lite störigt...

https://www.youtube.com/watch?v=6lcuBIbJ9JY

ba ett tips.

edit: Ah, kanske borde länka till modden också va?
https://www.moddb.com/mods/templargfxs-acm-overhaul

Geeks Gaming

@Ftmch:
Jag blir imponerad av att man fortfarande försöker rädda spelet!
Där är (var?) ju en fantastisk potential i spelidén som tyvärr slarvades bort av...ja, alla skyller på alla såklart.

Får kolla in hur det har gått

Skribent

Bra tips, även om jag tror att det är svårt att rädda Colonial Marines.

Jag drömmer om ett Aliens-spel i VR där en av spelarna får sitta i "kommandocentralen" och hålla koll på varifrån hoten kommer, vilka vägar de andra spelarna ska ta, etc.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag drömmer om ett Aliens-spel i VR där en av spelarna får sitta i "kommandocentralen" och hålla koll på varifrån hoten kommer, vilka vägar de andra spelarna ska ta, etc.

-Vart ska vi gå!? Hallå!? Varifrån kommer hoten!!!?

Medlem

Tackar för tipset! nnär jag går en spelbar laptop ska jag fanken ge detta spel en chans igen

1
Skriv svar