EAs monumentala flopp för fundraiser i samband med FIFA-turneringen

Gnällkuk
EAs monumentala flopp för fundraiser i samband med FIFA-turneringen

EA har kört under parollen #stayandplay där de haft diverse olika kampanjer där de gett ut spel osv. De anordnade även en FIFA-turnering med riktiga proffs som mötte varandra där Nabil Bahoui från AIK åkte ut i semin och Jesper Karlström, Djurgården tog sig till final men fick bita i gräset mot FC Köpenhamns Mohamed Daramy.

Det som dock är lustigt är hur monumentalt de floppade med sin pågående insamling. De hade ett mål på 1,25M dollar och tävlingen pågick i fem dagar. Under dessa fem dagar så låg de på åtminstone 60k tittare i snitt. Under tiden lyckades de samla in $1,001,388,44 och det låter ju inte så pjåkigt, bara det att EA själva stod för en miljon. $1388,44 över fem dagar måste ändå vara något slags bottenrekord

Finalmatchen - https://www.twitch.tv/videos/596686350
Längst ned går det att se status för insamlingen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent

Jag håller mig neutral och skulle aldrig komma på tanken att säga att målgruppen redan har spenderat veckopengen på mikrotransaktioner.

Men snyggt att de sköt till en miljon på egen hand iaf. Det kommer nog väl till pass.

Testpilot

Jag kollade en del matcher men märkte inte ens att det var en insamling. Kändes inte som att de uppmanade till det heller.

Gnällkuk
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag håller mig neutral och skulle aldrig komma på tanken att säga att målgruppen redan har spenderat veckopengen på mikrotransaktioner.

Men snyggt att de sköt till en miljon på egen hand iaf. Det kommer nog väl till pass.

Heh, neutral var det ja

Skrivet av Mutumba:

Jag kollade en del matcher men märkte inte ens att det var en insamling. Kändes inte som att de uppmanade till det heller.

Skulle gissa att de märkte att ingen brydde sig ganska snart och sen valde att inte kommentera det eftersom det blev rätt pinsamt


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar