Mitt 2012

Grafikfejs
Paradox Interactive
Mitt 2012

Mitt mål är världsherravälde men jag har inte bråttom. Jag tar myrsteg till tronen.

2012 bjöd på en hel del roligheter, både privat och i arbetet. Bland annat försökte jag blogga i 100 dagar. Det gick sådär. Eller helt värdelöst beroende på hur man ser det. Bloggandet avbröts efter typ 14 dagar och har legat i stiltje sedan dess. Ingen förlust om man ska vara ärlig.

I början av året fick jag vara med på reklamfilmsinspelning. Med Fontanas nya varumärkesstrategi skulle vi äntligen ta steget och börja sända reklam i TV4. Tre filmer blev det, och fokus låg på tre av våra storsäljare: Halloumi, Kalamataoliver och Fetaost. Filmerna har rullat hela året, och typ 90% av Sveriges befolkning har teoretiskt kunnat se dem minst ett par gånger. Vi gjorde en mätning både före filmerna började sändas och efter ett halvår. Kännedomen om Fontana har ökat och den positiva attityden har stärkts ytterligare. Det bådar gott inför framtiden.

Ungefär samtidigt anordnade Rockstar Energy en tjejturnering i Counter-strike. Förstapriset var 50.000kr och jag fick ansvaret att sköta det administrativa. Tillsammans med Samuel på Inferno Online och den mästerliga Daniel ”Pani” Aicardi som tävlingsadmin blev turneringen en riktig succé. En tjeckisk reporter tog sig en pratstund med mig om Rockstars e-sportplaner:

Maj bjöd på Onlinegamer Lan – vårt andra med det nya gänget (men typ 7:e om man räknar med FADER- och Softlan-lanen). Grymt kul. Tack vare gamla kontakter och nya vänskaper lyckades vi övertala DICE, PC Gamer, SteelSeries och Rockstar Energy att skänka vinster till våra tävlingar. Väldigt uppskattat. Stort tack!

Sommaren ägnade jag i Norrtälje, där vi nästan blev klara med vårt evighetsprojekt att renovera om stugan, och i Ljusdal. Internetnärvaron blev dräglig tack vare 4G-modemet som användes under Onlinegamer Lan.

Under sommaren började jag med LCHF – low carb high fat – för att råda bot på min alltjämt växande lekamen. Jag startade min resa på 84 kilo. Några månader senare pekade visaren (visade pekaren, eller vad säger man?) på 75 kilo. Inget dumt resultat. Hoppas jag kan hålla det också.

I augusti for jag, min chef Loizos, en kameraman och fyra matbloggare ned till Lesbos i Grekland. Där levde vi lyxliv i några dagar. Bland annat fick vi träffa borgmästaren. Vi blev bjudna på den mest fantastiska middagen efter den andra och på våra utflykter fick vi verkligen uppleva allt vad ön hade att erbjuda. Men vi arbetade också. Ganska hårt faktiskt. Matbloggarna (Jennie, Victoria, Linnéa och Åse) lagade två rätter vardera och allt filmades. Resultatet blev åtta filmer som användes i lanseringskampanjen för våra nya ostar från Lesbos. Där ingick även en receptbroschyr och en Facebooktävling.

Hela Lesvos-kampanjen avslutades ungefär samtidigt som Fontanas medverkan som huvudsponsor på matmässan Mitt Kök i Stockholm. Det var för övrigt också en spännande tillställning, även om den för min del fick ett abrupt slut med sonens ambulansfärd till akutmottagningen.

I slutet av november blev jag tillfrågad om att medverka i SVT:s morgonsoffa. Ämnet var Dreamhack och datorspel. Lite nervöst, men väldigt roligt. Skulle inte tveka att göra det igen. Länk till klippet.

Jag och min trogne vapendragare Victor Takala beslöt att anordna nytt lan 2013. För ändamålet har vi startat en ny webbplats – Gamergear.se – vilken vi kommer använda för biljettförsäljning (och kanske annat också).

Fru Collin och jag firade för övrigt 10 årsjubileum 25:e november. Tror vi

#blogg


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

1
Skriv svar