Assassin's Creed Shadows släpps i november!

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Själv väljer jag att tro på japanerna när det gäller källor för deras egen historia, de borde liksom ha koll på den. Som till exempel Kyoto University Research Information Repository.
Även min japanskprofessor sa att samuraj detaljen var fel och har ingen anledning att tro att hon inte hade koll.

Nu har jag bättre saker att göra än att argumentera med främlingar på internet, som att sitta i solen på altanen en stund innan läggdags. Trevlig kväll på dig.
Och Ubisoft är fortfarnde kassa på ordentlig historia och efterforskning. I alla sin spel.

John G. Russell som har skrivit artikeln du länkar till är inte japan och han skriver inte att Yasuke inte var samuraj.

Här har du en artikel från en Japansk sida där de pratar med en professor på ett japanskt universitet (Han är amerikan):
https://mainichi.jp/english/articles/20220603/p2a/00m/0et/026...

Medlem
Skrivet av Thane:

Och? Yasuke är en historisk person oavsett om det var konstigt med afrikaner i Japan eller inte.

Jag kommenterade på att du skrev att det inte var konstigt med afrikaner i Japan pga Yasuke. Du behöver inte gå i försvarsställning.

Kanske en halvdryg kommentar av mig från början också.

Medlem

Goodbye Kanskas i Stockholm har gjort flera cinematiska trailers till Ubisoft. Så det är nog de som har gjort den här också. Snygga trailers, men det säger inte mycket om spelen.

Medlem

Gick från att vara helt ointresserad då jag tycker i grunden att Japanska kulturen är så jävla överskattad. Man kan säga att jag är i allmänhet skeptisk mot spel och media som har med Japan att göra. Men när Ezios family låten börjar spela så får jag alltid gåshud.

Får väl se hur det ser ut när Gameplay kommer och jag kommer definitivt vänta på recensioner eftersom jag tycker att Valhalla var ett tydligt steg ner efter Odyssey.

Medlem

Väntar på gameplay. Har alltid tyckt att samurajer varit skittråkigt men Ghost of Tsushima ändrade min syn på de, åtminstone lite. Men så var det ett jädrigt kul och vackert spel också. Längesen jag spelade ett kul och vackert spel från Ubisoft tyvärr.

Medlem

Yay, assassins creed finns inget mer nyskapande.
Ska bli roligt jaga pluppar och titta på nör spelet spelar åt en och förklara saker 100ggr.
Modern gaming i sitt ess!
Ubisoft levererar och folket jublar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

blir nog första assassins creed spelet jag inte köper. blivit alldeles för less på de sen bloatfesten valhalla. gav mirage en chans men gillade de inte alls.

Medlem

Hade de fått tummen ur arslet och släppt det här för fem-tio år sedan så hade det varit mer intressant. Har nog med samurai-spel för att mätta den biten ett tag mellan Nioh, Ghost of Tsushima och Rise of the Ronin.

Ubisoft tappade mig helt iom Valhalla, styltigare arkad-'rpg' får man ju fanimig leta efter.

Antar att Desmond Miles ska ha en massa ninjas från Japan i släktträdet nu också, eller droppade de den storylinen helt och hållet?

Moderator

Trailern känns underväldigande, hade hoppats på något häftigare. Dock önskar jag verkligen att det blir ett bra spel, hade varit underbart om de lyckas! Tror det blir svårt att slå Ghost of Tsushima när det gäller äventyrande i Japan. Men det hade varit kul att bli positivt överraskad!

Medlem

Coolt, kan bli mitt första AC-spel!

Redaktör

Ett gäng inlägg om hudfärg och liknande borttagna eftersom det ofelbart leder till tjafs.


signatur
Medlem

Kan bli kul, jag gillar Feudala Japan. Jag vet att många reagerar på en mörkhyad samurai men det är ingen big deal.

Det värsta är att passionen för att utveckla spel idag har nästan helt dött ut och istället övergått till ren girighet.

Inget assassin's creed är värt 769kr för standard edition, likväl andra titlar som SW outlaws. Dom gör detta för att pusha folk att köpa ubisoft+ istället, jag vet, marknadsföringsstrategi men det är väldigt tråkigt! Om de flesta stora utvecklare istället följde Baldurs Gate 3s anda så hade spelindustrin mått mycket bättre.


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Medlem
Skrivet av Atilaa:

"Research and history first".
Bra skämt av Ubisoft ändå.

Yep.
Men antar att vi måste balansera woke-vågen efter när vi fick en sådan grym serie som Shogun.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ett gäng inlägg om hudfärg och liknande borttagna eftersom det ofelbart leder till tjafs.

Väldigt lågt i tak, måste gå att framföra kritik mot de politiserade spelstudiorna. En kommentar ska inte tas bort bara för att ordet Woke nämns.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ett gäng inlägg om hudfärg och liknande borttagna eftersom det ofelbart leder till tjafs.

så du menar att det är helt rimligt att tom cruise är den sista samurajen? jk 😂

Medlem

Sjukt generic trailer full med tropes och pinsamheter.
Inte bara det historiskt korrekta som är dött hos Ubisoft.
Kreativiteten är död, känns som spelet är skapat av en AI.

Medlem

Hoppas på gameplay snart samt att upplägget är inte samma som Odyssey och Valhalla som är mer eller mindre samma spel fast i olika tidsåldrar. Men det lär nog vara samma meny design, talent tree, jaga medlemmar ur nån hemlig order ect.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Poke_85:

Väldigt lågt i tak, måste gå att framföra kritik mot de politiserade spelstudiorna. En kommentar ska inte tas bort bara för att ordet Woke nämns.

Du har redan fått svar från Jonny om detta tidigare. FZ är helt enkelt inte rätt plats för dessa kulturkrig:

Citat:

Kommentarer om woke, PK etc. leder oundvikligen till folk som svarar, och sen kommer tjafs, sidospår och dålig stämning som ett brev på posten, med spaltmeter av inlägg som någon sedan måste läsa igenom och rensa bort, gång på gång. Även om det inte är något större fel på ett specifikt inlägg kan det vara nödvändigt att ta bort det, eftersom samma diskussioner annars blossar upp på nytt när folk svarar på det.

Medlem

Rekommendation är att helt enkelt låsa trådarna till artiklarna som den här när man vet att det kommer bli massa bråk från båda sidorna.

Att ta bort de kommentarer som man som moderator inte klickar med kommer bara leda till mer skit.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Inte ens östasiatisk kultur får vara ifred. Tänk att västerlänningar fortfarande sitter högt på sina piedestaler och arrogant åker världen runt och skövlar och förstör.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Du har redan fått svar från Jonny om detta tidigare. FZ är helt enkelt inte rätt plats för dessa kulturkrig:

Men det är tyvärr en stor del av dagens spelindustri så det borde vara ok att kommentera när spelstudiorna agerar politiskt. lite negativa kommentarer klarar i alla fall jag. Allt behöver inte vara rosor även om det så klart inte ska spåra ur fullständigt. Hoppas det revideras vad som får kommenteras med tanke på att stor del av spelvärlden är mer och mer politisk, vilket drivs av spelstudiorna.

Medlem

Fick mina kommentarer borttagna trots att de inte handlade något om hudfärg. Att kunna diskutera med god ton trots olika åsikter/uppfattningar så länge man inte uttrycker antidemokratiska värderingar borde uppmuntras och inte censureras bort för att det kan uppfattas som känsligt. Att Ubisoft väljer att ha en afrikan som manlig protagonist kan uppfattas som påtvingad mångfald även om det är baserat på en faktisk historisk person och att inte få uttrycka sina åsikter kring det i detta forum för moderatorerna är ängsligt och ryggradslöst

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Du har redan fått svar från Jonny om detta tidigare. FZ är helt enkelt inte rätt plats för dessa kulturkrig:

Om FZ inte ville vara delaktig i kulturkriget hade dom knappast postat trailern.

Medlem

Ganska väntad Ubisoft-tolkning så blir nog att skippa detta. Visar det sig att de valt att skrota hela Animus-skräpet kan nog intresset väckas igen.

Medlem

Spelar om Ghost of Tsushima istället 😁

Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Om FZ inte ville vara delaktig i kulturkriget hade dom knappast postat trailern.

Så FZ, en svensk sajt om spel, ska inte släppa en speltrailer från en av de största franchiserna detta århundrade utan att anklagas för att delta i ett kulturkrig? Ge dig.

OnT:
Tycker det ser schysst ut, inget revolutionerande men settingen i Japan gillar jag. Ogillar dubbla protagonister, gör det svårare för mig att leva mig in i spelet


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Redaktör
Skrivet av Poke_85:

Väldigt lågt i tak, måste gå att framföra kritik mot de politiserade spelstudiorna. En kommentar ska inte tas bort bara för att ordet Woke nämns.

Orsaken är att de allra flesta som läser och diskuterar här vill att det först och främst ska handla om spel. Vissa ämnen (hudfärg, politik, jämställdhet, nationalism m.fl.) leder ofelbart till att bråk och tjafs tar över hela diskussionen. Därför säger vi nej till såna diskussioner. Man får diskutera sånt på annat håll.


signatur
Redaktör
Skrivet av Dengode:

Fick mina kommentarer borttagna trots att de inte handlade något om hudfärg. Att kunna diskutera med god ton trots olika åsikter/uppfattningar så länge man inte uttrycker antidemokratiska värderingar borde uppmuntras och inte censureras bort för att det kan uppfattas som känsligt. Att Ubisoft väljer att ha en afrikan som manlig protagonist kan uppfattas som påtvingad mångfald även om det är baserat på en faktisk historisk person och att inte få uttrycka sina åsikter kring det i detta forum för moderatorerna är ängsligt och ryggradslöst

Jag rensade en hel del inlägg, många med citat. Det tar massor av tid att väga varje ord på guldvåg, så jag kan ha fällt istället för att fria, så att säga. Ledsen om så skett.


signatur
Medlem

Känns ändå lovande detta! Efter en besvikelse med Ghost of Tsushima och helt katastrofalt dåliga Rise of the Ronin är det väl äntligen dags för ett spel som lyckas i den settingen? (Like a Dragon: Ishin som undantaget då)

Skriv svar