Rapport: Tango Gameworks siktade på att utveckla Hi-Fi Rush 2

Robot
Rapport: Tango Gameworks siktade på att utveckla Hi-Fi Rush 2
Redaktör
Ponny

Salt. Möt sår.

Fasen, Hi-Fi Rush hade ju bara börjat!?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Booty och Bond verkar vara typiska corpos. Tänker speciellt på Bonds fega ickesvar i intervjun. Typen finns på alla företag, men vanligare på MS.

Medlem

Vad som hade kunnat bli... tråkigt.
Mindre AAA-spel och mer innovation är vad spelindustrin behöver.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gnällkuk

Killed by Google är ju en grej. Killed by Microsoft hade jag inte väntat mig skulle segla upp som en contender.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Och sen säger de att de behöver fler spel som Hi-Fi Rush. Skamligt.

Medlem

Börjar kännas tveksamt om det ens blir någon nästa generation för Xbox, kanske blir en typ av Windows plattform, typ Games for windows live enhet?

All goodwill och marknadsföring de byggt upp de sedan Phil kom in i bilden är väl i stort sätt uppbränd nu.
Förtroendet för dem är på samma nivå som vid lanseringen av Xbox One, om inte lägre...

Medlem

Matt Booty sades ha sagt till anställda att de behövde spel av mindre omfattning som vinner priser, dagen efter att de stängt studion bakom hyllade Hi-Fi Rush.

Svårt att förstå vad Microsoft vill egentligen. Verkar inte vara att utveckla roliga, härliga spelupplevelser för oss som spelar iaf. Synd, Hi Fi Rush verkar vara ett coolt spel.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Matt Booty sades ha sagt till anställda att de behövde spel av mindre omfattning som vinner priser, dagen efter att de stängt studion bakom hyllade Hi-Fi Rush.

Svårt att förstå vad Microsoft vill egentligen. Verkar inte vara att utveckla roliga, härliga spelupplevelser för oss som spelar iaf. Synd, Hi Fi Rush verkar vara ett coolt spel.

En annan take på det hela, som kanske kan vara värd att ha i åtanke när man diskuterar Bootys uttalande (och han nämnde faktiskt aldrig Hi-Fi Rush, vissa verkar tro det):

Eventuellt menas då mindre spel som inte heller tar ca. 5 år att utveckla (jag förstår att säkert all tid inte varit ren utveckling i detta fallet).

Hi-Fi Rush Was Actually in Development Longer Than You Think:”
https://twinfinite.net/xbox-one/hi-fi-rush-was-actually-devel...


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Hi-Fi Rush Was Actually in Development Longer Than You Think:”
https://twinfinite.net/xbox-one/hi-fi-rush-was-actually-devel...

Jag gissar att problemet med studion var att inget av deras spel var lönsamma, även om spelen var omtalade och bra. Hade det varit en mindre studio hade de klarat sig. Det är bara spekulation från min sida, men tycker det pekar lite mot något sånt.

Sen hade Microsoft hade ärligt kunnat sagt "we are sorry to close the studio, but financials where an always an issue with numbers in red". Men inte vanligt med ärliga raka svar från företag, slingra sig är oftast första valet.

Medlem

Arkane Austins förra immersive sim, Prey (2017), är nog för mig 2010-talets bästa spel. Att veta att dom jobbade på ett nytt immersive sim är... deppigt.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag gissar att problemet med studion var att inget av deras spel var lönsamma, även om spelen var omtalade och bra.

Det tror jag absolut är en anledning. Synd att Hi-Fi inte kunde få en välförtjänt fin PS5-försäljning och räddas efter att ha legat på GP.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag gissar att problemet med studion var att inget av deras spel var lönsamma, även om spelen var omtalade och bra.

Samtidigt har MS sagt att Game Pass skapar en kreativ miljö där utvecklarna inte behöver oroa sig för att spelen ska sälja bra. Man sade att Hi-Fi Rush var en stor succé på alla sätt som räknas.

Uppenbart så tittar även MS på försäljning och intäkter därifrån även om de inte vill säga det.

Det blir lite av en paradox när de skapat en miljö där få köper spel och sedan "straffar" studior för detta.

Jag såg för några dagar sedan en artikel av Chris Dring som tog upp MS spelförsäljning i Europa förra året. Deras största släpp Starfield tog sig inte in på topp-30 bland sålda spel i Europa. Forza Motorsport, Hi-Fi Rush och Redfall låg alla utanför topp-400 vilket är helt sanslöst.

Game Pass-modellen fungerar nog inte som de tänkt sig.

Medlem
Skrivet av Margy:

Samtidigt har MS sagt att Game Pass skapar en kreativ miljö där utvecklarna inte behöver oroa sig för att spelen ska sälja bra. Man sade att Hi-Fi Rush var en stor succé på alla sätt som räknas.

Uppenbart så tittar även MS på försäljning och intäkter därifrån även om de inte vill säga det.

Det blir lite av en paradox när de skapat en miljö där få köper spel och sedan "straffar" studior för detta.

Jag såg för några dagar sedan en artikel av Chris Dring som tog upp MS spelförsäljning i Europa förra året. Deras största släpp Starfield tog sig inte in på topp-30 bland sålda spel i Europa. Forza Motorsport, Hi-Fi Rush och Redfall låg alla utanför topp-400 vilket är helt sanslöst.

Game Pass-modellen fungerar nog inte som de tänkt sig.

Även om dom inte skulle kolla på försäljning så har Hi-Fi Rush noga siffror när det kommer till nedladdningar på game pass med, precis som studions alla spel. Så ”straffet” ligger kanske mera i ett bristande intresse för spelet än försäljning i sig. Även om det blev en kritiker-darling är det inte ett spel som slagit sig in hos den stora massan. En Lång och dyr utvecklingstid på den typ av spel lär ju inte hjälpa heller.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Även om dom inte skulle kolla på försäljning så har Hi-Fi Rush noga siffror när det kommer till nedladdningar på game pass med, precis som studions alla spel. Så ”straffet” ligger kanske mera i ett bristande intresse för spelet än försäljning i sig. Även om det blev en kritiker-darling är det inte ett spel som slagit sig in hos den stora massan. En Lång och dyr utvecklingstid på den typ av spel lär ju inte hjälpa heller.

Många Xbox-höjdare har ju hyllat spelet och hur det presterat.

Aaron Greenberg efter att Jeff Grubb hävdat att Hi-Fi Rush sålt dåligt: "Hi-Fi RUSH was a break out hit for us and our players in all key measurements and expectations. We couldn’t be happier with what the team at Tango Gameworks delivered with this surprise release."

https://www.gamesradar.com/xbox-says-hi-fi-rush-was-a-success...

MS skapar själva en situation där spel säljer dåligt och sedan skrotar man studior för att deras spel säljer för dåligt?

Medlem

Perkele... Vart är mitt the Evil Within 3. Jäkla underskattade spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

1
Skriv svar