95 % Cyberpunk 2077-positiva på Steam senaste tiden: "Tack för den andra chansen"

Robot
95 % Cyberpunk 2077-positiva på Steam senaste tiden: "Tack för den andra chansen"
Medlem

Cyberpunk 2077 har varit ett av de bästa spelen någonsin sedan dag 1... Nu är det bara ÄNNU bättre


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Medlem

Spelet har varit mycket bra sen 1.5

Nu är det det bästa spelet som finns och det jag skulle valt att ta med mig till en öde ö. Förmodligen bara GTA 6 som kan ändra mig inom någorlunda närtid.

Medlem
Skrivet av robbis:

Cyberpunk 2077 har varit ett av de bästa spelen någonsin sedan dag 1... Nu är det bara ÄNNU bättre

Sen dag 1 verkligen?

Medlem

Det här spelet var inte dåligt, det var imponerande sedan dag ett.

Ja, det var en blåsning för PS4 och Xbox One. Jag hade Xbox Series X när jag fick spelet och upplevde en del problem men inte den katastrof som beskrevs från generationen innan. Fult av dem men spelet i sig var absolut inte en flopp.

Medlem

Hade själv inga problem från början och jävligt kul, men antog det skulle bli precis samma resa som med Witcher. Och se på fan, det blev det.

Medlem

Det där är inget nytt på Steam. Folk går inte tillbaks och spelar skräp, kvar blir de som gillar spelet och snittbetyget ("senaste") kryper upp. Hade inga förväntningar på spelet och fick det gratis så tyckte det var ganska bra redan vid release, Cyberpunk är dock långt från vad som utlovades och känns rentav gammalt att spela även efter vad de "lagat".

Medlem
Skrivet av robbis:

Cyberpunk 2077 har varit ett av de bästa spelen någonsin sedan dag 1... Nu är det bara ÄNNU bättre

Jag fattar varför vi får riktiga jävla skitspel vid release idag.

Kul för CD Projekt Red. Kan tänka mig att flera i studion ville mer än vad som blev vid release. Men hey, ett år senare tyckte jag det var ett kanonspel. Kan tänka mig att det är utmärkt idag även med DLC.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Jag började spela dag 1 och när eftertexterna rullade så var det ett av mina favoritspel någonsin.
Fanns brister och glitcher, visst. Dock inte lika illa som den där videon du länkade.

Nu har jag spelat nästan 500h och flera genomspelningar. Efter Phantom Liberty och senaste uppdateringarna så är spelet nog på min top 5 någonsin.

Medlem
Skrivet av robbis:

Cyberpunk 2077 har varit ett av de bästa spelen någonsin sedan dag 1... Nu är det bara ÄNNU bättre

...och jag har fortfarande inte spelat det...
Skulle jag gilla det eftersom jag gillar GTA?

Medlem

Hoppas de lärt sig att inte satsa på old gen på ett så krävande spel.

Medlem
Skrivet av rewoX:

...och jag har fortfarande inte spelat det...
Skulle jag gilla det eftersom jag gillar GTA?

Det tror jag med tanke på att combaten är ungefär 100ggr bättre i CP. Sen är det ju 2 ganska olika spel där GTA är mer chill enligt mig. Men CP är snabbare o snyggare. Älskar GTA oxå och ser fram emot nästa del som fan.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Spelade igenom hela min första genomspelning utan en enda bugg.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av rewoX:

...och jag har fortfarande inte spelat det...
Skulle jag gilla det eftersom jag gillar GTA?

Jag tycker det är två väldigt olika spel. Jag gillar dock båda.

Medlem

Antar att de väntar på FSR 3.1 (precis som Nixxes och Horizon Forbidden West) innan de stoppar in FSR 3 i spelet. Så minst en patch till från CDPR om de ska hålla vad de lovat.

Medlem
Skrivet av robbis:

Spelade igenom hela min första genomspelning utan en enda bugg.

Du ljuger såklart.

Medlem

Håller på att spela det för första gången just nu(PC), är väl 70+ timmar in och måste säga att CD Project Red har lyckats bygga en sjuhelsikes värld. Otroligt läckert.

Det var nog tur att man avvaktade till ett mer polerat spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av robbis:

Spelade igenom hela min första genomspelning utan en enda bugg.

Helt omöjligt att tro för mig.
Jag kunde inte gå förbi en hylla utan att det exploderade i någon fysikbugg.
Varannat uppdrag hade något game breaking när nån NPC fastnade eller något sånt. Ibland försvann mina byxor. Ibland åkte min gubbe iväg på motorcykeln men kameran stannade kvar.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Helt omöjligt att tro för mig.
Jag kunde inte gå förbi en hylla utan att det exploderade i någon fysikbugg.
Varannat uppdrag hade något game breaking när nån NPC fastnade eller något sånt. Ibland försvann mina byxor. Ibland åkte min gubbe iväg på motorcykeln men kameran stannade kvar.

Instämmer, det är fullständigt omöjligt. Jag kunde inte klara första stora missionen i spelet för att jag gång på gång trillade igenom diverse trappor, varpå jag sedan föll igenom världen i all oändlighet. Spelet var en buggkavalkad dag ett. Nu är det lite bättre - men då var det i alpha skick, och det är om man är generös.

Medlem
Skrivet av robbis:

Cyberpunk 2077 har varit ett av de bästa spelen någonsin sedan dag 1... Nu är det bara ÄNNU bättre

Själv tycker jag spelet var meh ifrån början och även nu.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

var en av dom få som hade mer eller mindre noll buggar dag 1, dock i min andra playthrough kom dom alla

Medlem

Tyckte spelet var riktigt bra vid release och tycker ärligt inte det är någon större skillnad på det idag. Mekaniker har förändrats och buggar städats men det är samma bra spel som det var.

Oavsett så är det kul att folk inte gav upp på spelet, det är väl värt att spelas!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tyckte spelet var otroligt mediokert på i princip alla plan.
Mycket av det berodde på dåligt röstskådespel, sunkig ljudmix, stelt gameplay och rentav pisstråkig story och såklart alla hysteriska buggar som uppenbarade sig med typ 5min mellanrum...

Att det tog dem flera år att få ordning på polis-systemet är ju bara pinsamt.

Det bästa som kom ut av CP2077 är ju anime-serien som kom 2022, som var fantastisk.

Medlem

Underbart redan dag ett. Och var nog lyckligt lottad då jag inte hade några större buggar faktiskt

Medlem

Spelade igenom det på PS5, underbart spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent

Gillade spelet när det begav sig, men hade en del buggar och lyckades göra en rätt tråkig build, så jag lade ner kanske 70% in i storyn. Sedan dess har jag skaffat ny dator och det börjar onekligen bli dags att återvända!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Fulci:

Phantom Liberty har bara 89%, kass expansion alltså.
https://store.steampowered.com/app/2138330/Cyberpunk_2077_Pha...

Jag gillade det inte iallafall. Ganska kass story och tråkiga karaktärer. En minnesvärd sak som händer är ett slags liveuppträdande i spelet, det var riktigt coolt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Spelade igenom hela min första genomspelning utan en enda bugg.

Synfel lönar sig ibland.

Gen
Medlem
Skrivet av HiRoller:

Helt omöjligt att tro för mig.
Jag kunde inte gå förbi en hylla utan att det exploderade i någon fysikbugg.
Varannat uppdrag hade något game breaking när nån NPC fastnade eller något sånt. Ibland försvann mina byxor. Ibland åkte min gubbe iväg på motorcykeln men kameran stannade kvar.

Skrivet av Fletchett:

Instämmer, det är fullständigt omöjligt. Jag kunde inte klara första stora missionen i spelet för att jag gång på gång trillade igenom diverse trappor, varpå jag sedan föll igenom världen i all oändlighet. Spelet var en buggkavalkad dag ett. Nu är det lite bättre - men då var det i alpha skick, och det är om man är generös.

Vad lirade ni på för plattform? Lirade själv på PC från dag 1 och varvade spelet lagom till att patch 1.10 släpptes. Visst, man såg små buggar men det var endast några få gånger som jag blev tvungen att ladda om en tidigare save för att kunna komma vidare (utan att tappa progress).

12
Skriv svar