Rykte: God of War Ragnarök till pc utannonseras snart

Robot
Rykte: God of War Ragnarök till pc utannonseras snart
NuZ
Testpilot

Trevligt! Hoppas de får minst lika bra port som förra spelet och inte ett LOU. Ett bra spel med bra berättande även om gameplayet inte faller mig i smaken. Är mer fan av gamla GOW spelen.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Trevligt! Hoppas de får minst lika bra port som förra spelet och inte ett LOU. Ett bra spel med bra berättande även om gameplayet inte faller mig i smaken. Är mer fan av gamla GOW spelen.

Var porten av LOU inte bra? Jag har haft ögonen på spelet på Steam; verkar vara mestadels positiva iaf. Vad är det som misslyckas?

Medlem

Sen kommer pungsmällen med att skapa ett PSN konto och att 180 länder inte får ta del av spelet

Calling it now


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

NuZ
Testpilot
Skrivet av Weeks_death:

Var porten av LOU inte bra? Jag har haft ögonen på spelet på Steam; verkar vara mestadels positiva iaf. Vad är det som misslyckas?

När det släpptes var det väldigt dålig prestanda i spelet. De löste sig med patcher efter hand. Har inte spelat på PC själv, så vet ej hur det är nu dock. Men är nog fullt tillräckligt eller vad säger PC folket?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Sen kommer pungsmällen med att skapa ett PSN konto och att 180 länder inte får ta del av spelet

Calling it now

Man får vara glad för det lilla man får.

Annars får väl PC familjen ta o köpa en PS istället o sluta sura

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Man får vara glad för det lilla man får.

Annars får väl PC familjen ta o köpa en PS istället o sluta sura

Mhm, för det löser ju problemet.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Var porten av LOU inte bra? Jag har haft ögonen på spelet på Steam; verkar vara mestadels positiva iaf. Vad är det som misslyckas?

Skrivet av NuZ:

När det släpptes var det väldigt dålig prestanda i spelet. De löste sig med patcher efter hand. Har inte spelat på PC själv, så vet ej hur det är nu dock. Men är nog fullt tillräckligt eller vad säger PC folket?

Det är fortfarande dålig prestanda i spelet. Bättre, men inte bra.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Oh yeah! Första var awesome på PC!

Medlem

Fastnade aldrig för tvåan så som jag gjorde med det första. Har ännu inte spelat klart ragnarök


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av baxtex:

Oh yeah! Första var awesome på PC!

Håller med helt. Riktigt bra.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

PSN krav, here we go


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Avstängd

Körde första spelet både desktop samt steam deck.
Riktigt bra ser fram emot uppföljare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Var porten av LOU inte bra? Jag har haft ögonen på spelet på Steam; verkar vara mestadels positiva iaf. Vad är det som misslyckas?

Skrivet av NuZ:

När det släpptes var det väldigt dålig prestanda i spelet. De löste sig med patcher efter hand. Har inte spelat på PC själv, så vet ej hur det är nu dock. Men är nog fullt tillräckligt eller vad säger PC folket?

Skrivet av Metroid:

Det är fortfarande dålig prestanda i spelet. Bättre, men inte bra.

2 dagar innan lanseringen av LOU så kom det en ny version av Oodle (Oodle är en mjukvara som sköter dekomprimering). LOU lanserades med senaste versionen, vilket hade en bugg, så dekomprimering gick inte till som den skulle. Första patchen gick tillbaka till en tidigare version av vilket löste det problemet. Det var det stora felet.

Stäng av iCUE (corsair RGB kontroll) eller motsvarande bakomliggande mjukvara på datorn, det är källan till lagg för flera spelare.

Följ listan över minimal och rekommenderad hårdvara, Naughty Dog har till och med inkluderat både fps och upplösning. Du behöver en dator som tickar alla rutor i den listan, du kan inte tumma på en ända box.

Medlem

Funderade ju på att skaffa det till PS.. nu slipper jag 😁

- PC i mitt hjärta -


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Är det en värdig uppföljare? Det första var ju kanon men har inte köpt Ragnarök än, mycket pg.a priset om jag ska va ärlig.

Medlem
Skrivet av korvmos:

PSN krav, here we go

ååh nej lol

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Är det en värdig uppföljare? Det första var ju kanon men har inte köpt Ragnarök än, mycket pg.a priset om jag ska va ärlig.

Tyvärr inte. Jag skulle klassa 2018 som ett mästerverk. Det var en innovativ och väldigt emotionellt. Ett smart perspektiv på nordisk mytologi med "om vi tar bort karaktär x, hur hade sagorna utspelat sig då?".
Men Ragnarök tappar i alla kategorier. Manuset var dåligt, relationen mellan Atreus och Kratos var binärt, de bajsar i munnen på nordisk mytologi och lämnar konceptet av 2018, otroligt mycket pusselhjälp (även i boss -fighter "see that glowing head? Shot it when it light up!") med överartikulering vilket bryter inlevelsen, musiken var en kopia av Rings Of Power, boss fighter var låsta inom små cirklar, kostymer är ett minus, NPC är väldigt marvel-superhjältig-aktiga, slut segmentet med Ragnarök var pyttelitet. Under mediokert inom varje kategori.
Jag kände mig gas-lighted av att kolla på game awards.

Medlem

Jag får flashbacks till Atreus och Angrboda varje gång jag hör Ragnarök. Utan att överdriva är det bland det tråkigaste jag spelat vilket är synd då spelet i övrigt håller hög kvalitet.
Det gör även att jag aldrig vill spela igenom det igen.
Spontant känns det som att de äldre spelen har mer omspelningsvärde.

Medlem

Hehe, sitter precis och spelar igenom det på PS4 just nu. Snart klar.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Tyvärr inte. Jag skulle klassa 2018 som ett mästerverk. Det var en innovativ och väldigt emotionellt. Ett smart perspektiv på nordisk mytologi med "om vi tar bort karaktär x, hur hade sagorna utspelat sig då?".
Men Ragnarök tappar i alla kategorier. Manuset var dåligt, relationen mellan Atreus och Kratos var binärt, de bajsar i munnen på nordisk mytologi och lämnar konceptet av 2018, otroligt mycket pusselhjälp (även i boss -fighter "see that glowing head? Shot it when it light up!") med överartikulering vilket bryter inlevelsen, musiken var en kopia av Rings Of Power, boss fighter var låsta inom små cirklar, kostymer är ett minus, NPC är väldigt marvel-superhjältig-aktiga, slut segmentet med Ragnarök var pyttelitet. Under mediokert inom varje kategori.
Jag kände mig gas-lighted av att kolla på game awards.

Ok. Tråkigt å höra! Det var väl lite av min farhåga för jag hade en sån fantastisk upplevelse med GoW 2018. Cory Barlog var väl inte lika inblandad i uppföljaren om jag inte missminner mig? Tråkigt tråkigt! Får hoppas att nästa del/spel blir lika minnesvärt som det "första".

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Ok. Tråkigt å höra! Det var väl lite av min farhåga för jag hade en sån fantastisk upplevelse med GoW 2018. Cory Barlog var väl inte lika inblandad i uppföljaren om jag inte missminner mig? Tråkigt tråkigt! Får hoppas att nästa del/spel blir lika minnesvärt som det "första".

Det var jättesynd det var några varningsklockor i trailern. Jag valde att ta risken för att inte missa ett potentiellt mästerverk. Men det var en stor besvikelse.

Jag har hört att Cory Barlog nu har en helikopterroll och överser att alla spel håller en röd tråd. Så ingen direkt påverkan på ragnarök. Men jag hoppas han regisserar ett nytt spel. Är villig att testa ett spel direkt från honom

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Det var jättesynd det var några varningsklockor i trailern. Jag valde att ta risken för att inte missa ett potentiellt mästerverk. Men det var en stor besvikelse.

Jag har hört att Cory Barlog nu har en helikopterroll och överser att alla spel håller en röd tråd. Så ingen direkt påverkan på ragnarök. Men jag hoppas han regisserar ett nytt spel. Är villig att testa ett spel direkt från honom

Ah ok. Trist som sagt men jag hoppas nästa projekt håller hela vägen 🤞.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

JAAAA! så man har längtat!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Oh my god yes som jag har längtat! YES!

1
Skriv svar