Insomniac Games firar 30 år

Robot
Insomniac Games firar 30 år
Medlem

Insomniac var min barndom, det är bara att gratulera!

Ratchet & Clank är fortfarande en av mina absoluta favoritserier och jag kan få lust att dra igång mina gamla PS2 och Ps3 för att spela igenom alla spelen i serien.

Medlem

Fantastisk studio. Spyro och Ratchet & Clank har skänkt mig så mycket glädje genom livet. ❤️

Borde ta och testa Sunset Overdrive igen också, jag körde det bara lite på PC för många år sedan men det klickade inte riktigt då.

Mycket kompetent studio.

Medlem

Står väl inte på förren dom blir nerlagda oxå...


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Spyro-trilogin alltså, vilka spel!
Vill spela Songs of The Deep. Nån som spelat? Värt? Tror iaf det var Insomniac som gjorde det spelet.

Medlem

Trodde inte att de fanns innan 3D grafiken var en grej eller före PS1.

Om det finns något jag önskar att de återuppföder så är det en uppföljare till Sunset Overdrive.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Ingen dålig ålder för en spelstudio! Men de gör riktigt grymma spel så det är välförtjänt! Älskar deras Spider-Man-spel och ska bli kul att ta mig an Wolverine sen också!

Medlem

Resistance var ett spännande spel och minns det med samma nostalgi som HL2. Vapen, spelmekanik, story, ljud och grafik var toppklass. Till och med online var kul.
Tvåan var inte uppföljaren man hoppats på kanske, men trean var helt okey.

En remake på ettan hade jag inte tackat nej till. Kanske bortglömd av många, men inte mig.

Insomniac har kommit med ett flertal innovativa tekniska lösningar som pressat ur det lilla extra ur hårdvaran här och där i generationer nu, så att Sony köpte upp dom till slut var väl värt. Allt från lite exotisk kod för att pressa SPU:erna i Cell, helt geniala lösningar för att komma rund den långsamma överföringen från skivläsaren i första playstation, till ett riktigt smidigt fps-läge i senaste R&C, där de även var först med att få ut ett spel som använde SSD:ns hastighet för att kapa laddtiderna vid världsbyten.

Ted Price är alltid intressant att lyssna på och många lösningar var verkligen utanför boxen när det kommer till konventionell programering. Lekfullheten och humorn har bidragit till många spel där spelgläde aldrig bromsas av mekaniken och i många fall har det grafiska legat i framkanten tack vare ett mycket kompetent team.

Så ett stort grattis från mig!

1
Skriv svar