Rise of the Ronin visar upp sin spelvärld i ny trailer

Robot
Rise of the Ronin visar upp sin spelvärld i ny trailer
Medlem

PS4-grafik.


signatur

Memento Mori

Dex
Medlem

Ser väldigt mycket fram emot detta. Ser väldigt "kul" ut!

Gillar verkligen att när man tar fram hästen så hamnar automatiskt på den precis som i Elden Ring! Såna små saker gör väldigt mycket tycker jag! Det är så störigt i många andra open world spel där man trycker på en knapp för att ta fram sin mount så hamnar den bakom sig eller till sidan och man måste vända sig om trycka på en knapp för att hoppa upp.
Verkligen ingen stor grej, men jag stör mig väldigt mycket på det när man ska göra det för hundrade gången!

Medlem

Rise of Ronin ser ut att va ett helt annat spel än Ghost of Tsushima.

Rise of Ronin ser ut att va mer arcadigt och humorbetonat ut. Spelaren flänger runt som spindelmannen och det dyker upp en hinderbana som man ska försöka flyga och träffa saker i luften. Därmed känns det som Rise of Ronin inte försöker åstakomma realism eller supervackra landskap och miljöer likt Ghost of Tsushima. Jag tror Rise of Ronin kan vara mer likt Nioh och Super Mario i känsla än Ghost of Tsushima. Jag gillar alla spel oavsett. Jag kommer definitivt spela Rise of Ronin.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag förstår inte varför FZ envisas med att jämföra Rise of Ronin med Ghost of Tsushima. Sett till grafisk stil, stridsmekanik, traversal och fiender så ser detta mer ut att vara i stil med Sekiro.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

PS4-grafik.

Sjukt, jag blir alltid imponerad.
Det kommer inte bli mycket 60fps på konsol när grafik är så viktigt för många. 😅

Medlem
Skrivet av Najkan:

Sjukt, jag blir alltid imponerad.
Det kommer inte bli mycket 60fps på konsol när grafik är så viktigt för många. 😅

Du kan köra Horizon Forbidden West i 60fps och det är MYCKET snyggare än Rise of Ronin.


signatur

I drank what?

Medlem

Blev faktiskt mer sugen efter den här trailern än efter det som visats innan. Ser ju väldigt trevligt ut!

Medlem

Spelat och gillar alla Team Ninjas spel, även detta ser riktigt najs ut! Men det släpps ju exakt samma dag som Dragons Dogma 2!?
DD2 har högsta prio utan tvekan

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du kan köra Horizon Forbidden West i 60fps och det är MYCKET snyggare än Rise of Ronin.

Men det är en viss skillnad mellan typen av spel och komplexiteten. Riktigt konstig jämförelse.

Edit: Jag läste fel, ignorera mitt dryga svar!

Medlem

Nästa PS5-spel med över 90 i criticscore incoming! Riktigt pepp på detta.

Synd bara att 3 bjässar till spel släpps under en månads tid. Hur fan ska man hinna med?!

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Men det är en viss skillnad mellan typen av spel och komplexiteten. Riktigt konstig jämförelse.

Är det? Förklara gärna för vi snackade grafik och 60 fps på konsoll. Sett till vad som visats så verkar Horizon vara både snyggare OCH mer komplext.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Deekar:

Nästa PS5-spel med över 90 i criticscore incoming! Riktigt pepp på detta.

Synd bara att 3 bjässar till spel släpps under en månads tid. Hur fan ska man hinna med?!

Behöver du verkligen hinna med? Jag tror att de finns kvar efter en månad eller så. 😉
Å andra sidan har vi ju The Day Before färskt i minnet, så du kanske har rätt ändå. 😄


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Mirage:

Är det? Förklara gärna för vi snackade grafik och 60 fps på konsoll. Sett till vad som visats så verkar Horizon vara både snyggare OCH mer komplext.

Ja det är det.

Edit: Jag läste fel, ignorera mitt dryga svar!

Medlem

hoppas på att spelet har ett 60fps mode annars blir det dragons dogma 2 i mars

Medlem

Tycker det ser riktigt bra ut.De släppte en till trailer för en stund sedan


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Ja det är det.

Ja, och snacket var att det inte gick att få 60fps på konsoll om det ska vara snyggare än Ronin. Jag gav ett exempel där det både är snyggare OCH har 60 fps. Så vad är det du inte håller med om?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ja, och snacket var att det inte gick att få 60fps på konsoll om det ska vara snyggare än Ronin. Jag gav ett exempel där det både är snyggare OCH har 60 fps. Så vad är det du inte håller med om?

Du jag ber så mycket om ursäkt, var helt övertygad om att du snackade om Forza (bilspelet). Nej jag håller med dig då, återigen jag ber om ursäkt!

Skyller på att det är veckoslut eller någon annan dålig ursäkt, inte en aning varför jag läste Forza!

Medlem

Jag älskar Japan men det jag sett av detta spel har inte övertygat mig att det är intressant nog för ett köp.
Kanske om det kommer på PS+.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Du jag ber så mycket om ursäkt, var helt övertygad om att du snackade om Forza (bilspelet). Nej jag håller med dig då, återigen jag ber om ursäkt!

Skyller på att det är veckoslut eller någon annan dålig ursäkt, inte en aning varför jag läste Forza!

Ingen fara, jag blev bara förvirrad Ha en go helg och vila upp hjärnan


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ingen fara, jag blev bara förvirrad Ha en go helg och vila upp hjärnan

Tack detsamma du🙂! Ja uppenbarligen behövs det!

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Tack detsamma du🙂! Ja uppenbarligen behövs det!

The adventure of Jönsen and Mirage and the amazing ending of the story 10/10 trodde inte internetkrig 2024 kunde avslutas väl från två sidor längre.

Skribent
Skrivet av Mirage:

Ingen fara, jag blev bara förvirrad Ha en go helg och vila upp hjärnan

Skrivet av Jönsen:

Tack detsamma du🙂! Ja uppenbarligen behövs det!

Måste ändå ge er båda en klapp på axeln för ett fint sätt att hantera en diskussion.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Måste ändå ge er båda en klapp på axeln för ett fint sätt att hantera en diskussion.

Ja jag fattar ingenting. Varför ber vi om ursäkt helt plötsligt?? Hallå det här är faktiskt INTERNET!!! så kan man faktiskt inte bete sig!!! Här är vi svin!!

1
Skriv svar