The Finals - Diskussionstråd

Medlem
The Finals - Diskussionstråd

Sitter precis och laddar ner ett playtest till The Finals och funderade på om några här gör samma sak?
Lovorden från diverse Youtubers verkar vara skyhöga och många prisar det för att fokusera på att spelet ska vara roligt i första hand. Förväntningarna på Embark Studios (Dice-Veteraner) har stigit en del. Direkta orosmoln är dock Free to play-modellen och hur planen för att tjäna pengar ser ut, spelet är som gjort för kostymer, skins och liknande. Men det kanske får vara värt det om det inte påverkar "roligheten" i spelet?

Avstängd

Hade riktigt kul i alphan, ska bli kul att köra igen!

Tror inte jag förlorade en enda match senast, så hoppas på bättre motstånd denna gång!

Medlem

Spelade ett par rundor igår och jag tyckte det var kul!
Känns som en mix mellan Overwatch och Battlefield. Två spel som jag spelat mycket senaste tiden

Inaktiv

Vill gå igång men går inte igång Kanske om man testar det.

Medlem

Spelade igår. Ser väldigt trevligt ut men inget stort fan av game moden. Hoppas på fler alternativ vid release.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Spelade igår. Ser väldigt trevligt ut men inget stort fan av game moden. Hoppas på fler alternativ vid release.

Jag hade önskat två lag mot varandra istället för flera 3-manna lag.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Spelade igår. Ser väldigt trevligt ut men inget stort fan av game moden. Hoppas på fler alternativ vid release.

Skrivet av Ronzem:

Jag hade önskat två lag mot varandra istället för flera 3-manna lag.

Någon form av team deathmatch hade inte varit dåligt

Medlem

Dags att bumpa den här tråden, playtest pågår ännu denna helg för den som är intresserad!

Jag har spelat en vecka nu och är helt besatt, fattar inte hur det kan vara så kul. Maxade battle passet häromkvällen och vet inte hur jag ska kunna stå ut tills spelet släpps på riktigt.

Brukar för det mesta lira med kompisar, och då föredrar jag flamethrower heavy med en medium healer i ryggen. När jag spelar med randoms kör jag light med cloaking device, V9S, rökbomber och thermal vision. Då kan man gömma sig var som helst och headshotta intet ont anande fiender i lugn och ro.

Nån annan som testat och vill dela med sig av åsikter och erfarenheter så här långt?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tror inte jag haft såhär roligt sedan i början av Overwatch när det först släppptes. Har knappt något ont att säga om spelet överhuvudtaget. Svinkul spel


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Tror inte jag haft såhär roligt sedan i början av Overwatch när det först släppptes. Har knappt något ont att säga om spelet överhuvudtaget. Svinkul spel

Senast jag var så här besatt av en shooter var när Apex Legends kom ut, och detta är ännu bättre när det är så kort downtime mellan strider och respawns. När utvecklarna lyckas med bra klassbalans kan man vara värdefull i sitt lag fast man är lika usel som jag. Siktar som en kråka och har ändå en win/loss ratio på 40/46.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Kan vara värt att nämna också att Battlepass-belöningarna är permanenta, och får behållas när spelet släpps live. Viktig information om man är en FOMO-nolla som en själv.

Det finns även Twitch Drops att ta del av (som man också får behålla). Eventet tar slut 6:e november.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Geoff håller i en OSPUZE-burk i handen, vilket får folk att misstänka att The Finals släpps under The Game Awards inatt:
https://twitter.com/geoffkeighley/status/1732795757454041345


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Season 2 är nu live! Patch notes finnes här: https://www.reachthefinals.com/patchnotes/200


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

1
Skriv svar