Udda cravings

Medlem
Udda cravings

Ibland blir man sugen på något man inte ätit eller druckit på väldigt länge. Jag fick en craving på Jordgubbskräm åt det tillsammans med kall mjölk och det var hur gott som helst. Kan inte minnas senast jag åt det. Blir ni sugna på något ibland som kanske inte är sådär vanligt?

Chefredaktör

Nån gång vart femte år får jag för mig att jag vill äta sånt som jag älskade som barn. Som t ex mariekex med smör på, knäckemacka med honung, messmör direkt ur burken. Så gör jag det och ångrar mig direkt. 🙃

Medlem

Skånepepparkakor


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kalaspuffar med mjölk och i detta så tar man två-tre skivor hushållsost som man river i lagom stora bitar och lägger ner i mjölken och flingorna. Har testat ett par gånger efter att denna uppfanns vid ett frukostbord i skogarna där jag växte upp. Det finns nåt där som gör att jag återkommer med några års mellanrum.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Kaviar brukar vara en sån som kommer var tredje år typ. Så äter man en macka med kaviar och undrar varför i hela helvete man va sugen på det.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Kaviar brukar vara en sån som kommer var tredje år typ. Så äter man en macka med kaviar och undrar varför i hela helvete man va sugen på det.

Macka med Ägg och Kaviar är dock otroligt gott. Enda nackdelen är att man blir utan pussar från frun hela dagen

Måste vara med ägg annars kan jag inte äta Kaviar.

Medlem

Krusbärscider. Jag kan svära på att det var vanligt förr, på 90- och 00-talet.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Kaviar brukar vara en sån som kommer var tredje år typ. Så äter man en macka med kaviar och undrar varför i hela helvete man va sugen på det.

Jag är också en kaviarperiodare. Kalles på Leksandsknäcke med en ostskiva är nåt av det bästa som finns tills man har ätit för mycket.

Edit: Och OLW Cheez Cruncherz. Ibland får jag ett infall och köper en megapåse. Sen ligger jag på soffan med magknip och ifrågasätter mina livsval.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

KoP
Medlem

Dom lila Babybel ostarna (cheddar smak) kan man få craving efter ibland.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Ibland blir man sugen på något man inte ätit eller druckit på väldigt länge. Jag fick en craving på Jordgubbskräm åt det tillsammans med kall mjölk och det var hur gott som helst. Kan inte minnas senast jag åt det. Blir ni sugna på något ibland som kanske inte är sådär vanligt?

Jag har samma med kräm, fast dock e jag mer inne på Aprikoskräm.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Några gånger om året så köper jag upp till ett kilo såna här och förstör aptiten fullständigt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Nån gång var femte år kan jag känna sug efter bumlingar med blåbärssmak.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Nån gång var femte år kan jag känna sug efter bumlingar med blåbärssmak.
https://cdn.abicart.com/shop/ws91/96491/art91/h5381/178065381...

Ååh älskade dem, men hittar aldrig att köpa längre var kan man få tag i dem?

Medlem
Skrivet av Nanopojken:

Ååh älskade dem, men hittar aldrig att köpa längre var kan man få tag i dem?

Åt dom för bara några veckor sedan, finns bland plockgodiset hos Hemmakväll.

Medlem

Hmm... Brukar bli sugen på semlor året om och kan äta ganska många innan jag tröttnar (brukar dock hålla mig till säsongen för att inte paja upplevelsen).

Ibland blir jag akut sugen på japansk soja, då kan det hända att jag går ut i köket och fyller upp en tesked eller två.

När jag har ost hemma brukar jag hyfsat regelbundet ladda upp en tallrik med ostskivor som jag sen rullar ihop och käkar som ett snack, kan med fördel förgyllas med skinka eller salami.

Något jag lärde mig från historieätarna (för att få mjölken så som den var förr) är att blanda ungefär hälften ovispad grädde och hälften mjölk, supergott till flingor eller bara som det är om man är ett fan av gräddsmaken. Inget jag gör speciellt ofta, men ibland kan jag bli riktigt sugen på det.

Samma sak gäller grädde uppblandat med fjällfil som man bryter ner några pepparkakor i (från Edward Bloms kokbok).

Kan nog komma på hur mycket som helst om jag anstränger mig...

Medlem

Jordnötsringar


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Chokladpudding!

Bulle med bulle!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag har samma med kräm, fast dock e jag mer inne på Aprikoskräm.

Ska prova!

Skrivet av WonderBoy:

Ibland blir jag akut sugen på japansk soja, då kan det hända att jag går ut i köket och fyller upp en tesked eller två.

Kan nog komma på hur mycket som helst om jag anstränger mig...

Jag gillar soja tillsammans med sushi. Men bara sådär, med sked?!

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Ska prova!

Jag gillar soja tillsammans med sushi. Men bara sådär, med sked?!

Jajamensan. Nu hade jag förvisso föredragit om sojan vilade på en bit sushi istället för en tesked, men det är inte så ofta ekonomin tillåter det, tyvärr...

Skrivet av Snake Plissken:

Bulle med bulle!

Det var faktiskt en av mina kandidater när jag först såg tråden, men jag lyckades glömma bort det igen. Bulle med bulle är faktiskt riktigt gott ibland, och då är jag inte ens från Helsingborg med omnejd.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Krusbärscider. Jag kan svära på att det var vanligt förr, på 90- och 00-talet.

Ja det var vanligt förut, och väldigt gott

Medlem

sån där makrill med tomatsås i konserv


signatur

Allätare

Medlem

Ostbollar. Är junkie för OLWs ostbågar. Men ibland får jag riktig craving på ostbollar. Liknande men inte samma sak 🙂

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Kaviar brukar vara en sån som kommer var tredje år typ. Så äter man en macka med kaviar och undrar varför i hela helvete man va sugen på det.

Älskar kaviar. Kan äta kaviarmacka flera gånger om dagen ibland 😋🙂

Medlem

Det sägs att man ska tänka på vad man äter...
Just nu tänker jag på semlor...

Medlem

Sega ostbågar!
När dom legat framme en månad och glömts bort. Så mycket godare än när de är färska!
Estrella och OLW vad är det för fel på er, börja sälj gamla sega ostbågar nu!

Medlem

Falukorv och makaroner

Medlem

Lösgodis. Jag blir väl sugen sådär vartannat år, men sen när jag väl står där i butiken så inser jag hur jävla ofräscht det är och låter bli.

Medlem

Fil o oboy,brukar testa det vart 5år lika illa varje gång men men

12
Skriv svar