MOBA-spelet SMITE får en uppföljare

Robot
MOBA-spelet SMITE får en uppföljare
Medlem

Har lirat Smite sen första alphan, Har spelat så jäkla mycket. Climbade till toplistan på ranked, Gibb/Lanade varje helg med polarna. Har många fina minnen av Smite (samtidigt som jag spelar det till o från idag). Ser enormt fram emot Smite 2!

Skribent
Skrivet av DF08Said:

Har lirat Smite sen första alphan, Har spelat så jäkla mycket. Climbade till toplistan på ranked, Gibb/Lanade varje helg med polarna. Har många fina minnen av Smite (samtidigt som jag spelar det till o från idag). Ser enormt fram emot Smite 2!

Det känns även som de gör en bra övergång mellan ettan och tvåan. Inte som Blizzard t.ex. gjorde med Overwatch där de på något vis lyckats bränna både nya och gamla spelare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Riktigt roligt spel som jag aldrig blev bra på.

Medlem

Tycker de gjorde ett bra system för gamla spelarna. Jo mer man spelat/betalt jo mer saker får man och längre 50% rabatt i 2an

De har rätt som de sa de kan inte bara föra över allt från ett gamalt spel som utvecklats i massa år till nytt. Och någon gång måste man bara släppa det gamla.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Riktigt roligt spel som jag aldrig blev bra på.

Haha aww - vi delar samma öde! **Schreeching in greek**

Dags att ta tag i en andra chans och förändra det ödet? Ser fram emot släppet

Medlem

Aldrig spelat smite, men är lite sugen nu när jag saknar ett kul multiplayer spel eftersom Overwatch är, i stort sett, dött för mig.

Medlem
Skrivet av kLIMAX:

Haha aww - vi delar samma öde! **Schreeching in greek**

Dags att ta tag i en andra chans och förändra det ödet? Ser fram emot släppet

Precis. Finns ju många bra guider och jag blev väl hyfsad i 3v3 och arena men vågade mig knappt på rankat och annat och gjorde inte så bra ifrån mig. Men kul hade jag. Tycker om premissen med att slåss som gudar av olika mytologier.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kul! Jag har pinsamt många timmar i Smite, även om jag slutat spela ranked på senare år.

Medlem

Ska lätt ge det en chans när det släpps. Har tyckt det varit lite konstigt att det inte släppt fler uppföljare, typ dota 3 och lol 2 osv. Kanske blir det här starten för nästa generation av mobas?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Ska lätt ge det en chans när det släpps. Har tyckt det varit lite konstigt att det inte släppt fler uppföljare, typ dota 3 och lol 2 osv. Kanske blir det här starten för nästa generation av mobas?

LoL är i ständig utveckling, behöver ingen "tvåa".


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

LoL är i ständig utveckling, behöver ingen "tvåa".

Jag håller inte med, trots att både dota och lol uppdateras löpande. Jag tycker de känns gammalt och har riktigt ful grafik (föredrar helt klart dota framför lol dock, men det är ju en vald artstyle som inte funkar för mig). Hade gärna sett en ny moba med riktigt snygg grafik och lite uppdaterat gameplay. Dota och alla kloner är kul, men det borde komma nåt nytt. Dvs jag vill gärna se ett dota 3, lol 2 eller nån helt ny dotaklon, genren behöver lite nytänk.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det känns även som de gör en bra övergång mellan ettan och tvåan. Inte som Blizzard t.ex. gjorde med Overwatch där de på något vis lyckats bränna både nya och gamla spelare.

Lite off topic men jag verkar vara en av få människor som älskar OW2

Medlem

Jisses att läsa "Gudarna måste vara tokiga" gav en ordentlig nostalgi-kick

Skribent
Skrivet av Lowaim:

Jisses att läsa "Gudarna måste vara tokiga" gav en ordentlig nostalgi-kick

I samband med att jag skrev det blev jag lite sugen på och kolla om de filmerna håller idag? Antagligen inte alls dock


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag håller inte med, trots att både dota och lol uppdateras löpande. Jag tycker de känns gammalt och har riktigt ful grafik (föredrar helt klart dota framför lol dock, men det är ju en vald artstyle som inte funkar för mig). Hade gärna sett en ny moba med riktigt snygg grafik och lite uppdaterat gameplay. Dota och alla kloner är kul, men det borde komma nåt nytt. Dvs jag vill gärna se ett dota 3, lol 2 eller nån helt ny dotaklon, genren behöver lite nytänk.

Känns inte som du spelar League of Legends, spelet är som sagt hela tiden under utveckling, kartan görs om gamla champions får reworks, ny "regler" läggs till och ändras.

Att du inte tycker om artstylen får stå för dig, men ful grafik har spelet inte.

Och till sist, varför skulle Riot göra en tvåa när över 150 miljoner aktiva spelare redan spelar League of Legends?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Känns inte som du spelar League of Legends, spelet är som sagt hela tiden under utveckling, kartan görs om gamla champions får reworks, ny "regler" läggs till och ändras.

Att du inte tycker om artstylen får stå för dig, men ful grafik har spelet inte.

Och till sist, varför skulle Riot göra en tvåa när över 150 miljoner aktiva spelare redan spelar League of Legends?

Jodå, dota och lol är likadana där med uppdateringar och de gör ett grymt jobb båda två. Även dota fick ny karta för nåt år sen och hjältar görs om osv. Patcharna och uppdateringarna är toppen och håller spelen relevanta. Jag vill ju dock inte ha en uppföljare som är samma spel, det låter onödigt. Jag vill ha något NYTT inom moba-genren. Något som tar ut svängarna och lyfter hela genren. Och gärna då med grafik som skriker 2024.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jodå, dota och lol är likadana där med uppdateringar och de gör ett grymt jobb båda två. Även dota fick ny karta för nåt år sen och hjältar görs om osv. Patcharna och uppdateringarna är toppen och håller spelen relevanta. Jag vill ju dock inte ha en uppföljare som är samma spel, det låter onödigt. Jag vill ha något NYTT inom moba-genren. Något som tar ut svängarna och lyfter hela genren. Och gärna då med grafik som skriker 2024.

HotS tog MOBA-genren och gjorde något nytt. Mer casual överlag? Visst, men på högre nivå var det svinkul.

För jävligt att Blizzard la ned skiten.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

HotS tog MOBA-genren och gjorde något nytt. Mer casual överlag? Visst, men på högre nivå var det svinkul.

För jävligt att Blizzard la ned skiten.

Håller med! Spelar fortfarande HotS regelbundet. Underbart spel.

Angående Smite skulle jag och några polare göra ett försök när det var nytt, men det föll på att vi inte vågade installera deras anticheat-system. (Inte för att vi ville fuska förstås, utan för att vi inte ville installera ett rootkit* från en för oss helt okänd utvecklare. Kändes suspekt!)

Kanske blir att prova 2an. Tycker fortfarande att ett MOBA i 3rd person känns mer lockande än gängse top down.

*Rootkit är förstås fel ord. Minns inte vad det heter.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

1
Skriv svar