Rekordmånga var inloggade på Steam i går

Robot
Rekordmånga var inloggade på Steam i går

Sveriges befolkning gånger tre. Plus några fler.

#counter-strike-2, #pubg, #steam


Medlem

"Under 2023 släpptes rekordmånga nya spel på Steam, drygt 14 000 stycken. Eller cirka 40 spel om dagen. Högst tveksamt om alla är värda att skaffa."

Nån som har en dålig måndag? xD

Medlem
Skrivet av Brona:

"Under 2023 släpptes rekordmånga nya spel på Steam, drygt 14 000 stycken. Eller cirka 40 spel om dagen. Högst tveksamt om alla är värda att skaffa."

Nån som har en dålig måndag? xD

Haha, mjo men det är ju sant!

För övrigt; jag var en av dem som satt där från 12:00 till 20:00. Railway Empire got me hocked!😁

Medlem

Tycker inte inloggade är så intressant egentligen.

Var en del i statistiken jag med! Blev lite Vampire Survivors igår efter att jag sörjt färdigt efter att min nuvarande Skyrim-genomspelning ballade ur fullständigt.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Haha, mjo men det är ju sant!

För övrigt; jag var en av dem som satt där från 12:00 till 20:00. Railway Empire got me hocked!😁

Ingen har väl någonsin påstått att alla spel är värda att skaffa? Som gammal närking tycker jag det var ett perfekt sätt att av sluta artikeln på. Ungefär som att ett samtal om vackert väder idag avslutas med att jordgubbarna hur som helst är för dyra.

Ptja, jag är oftast inloggad fast jag sällan spelar, mest för att folk kan nå mig där. En mer intressant siffra är hur många som faktiskt spelar.

Redaktör
Ponny

Bidrog inte till statistiken. Ny tv, så blev mest konsolmys. Men snart är det dags för årets första Steam Deck-spel!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

30 miljoner bots och 3 miljoner spelare

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Ptja, jag är oftast inloggad fast jag sällan spelar, mest för att folk kan nå mig där. En mer intressant siffra är hur många som faktiskt spelar.

Ja jag vet inte varför fz inte tog upp det. 10.6 miljoner spelade samtidigt.

Kan jämföras med Fortnite som har 11.6 miljoner spelare samtidigt som rekord.

Medlem

Gissar på att det är massa kinesiska fuskare som bidrar till pubgs höga spelarantal.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

KoP
Medlem
Skrivet av Brona:

"Under 2023 släpptes rekordmånga nya spel på Steam, drygt 14 000 stycken. Eller cirka 40 spel om dagen. Högst tveksamt om alla är värda att skaffa."

Nån som har en dålig måndag? xD

Ellet så är personen realist. 🙂

Medlem

Är ofta inloggad på steam, men bara för att chatta med kompisar, har nog inte spelat ett spel där på över 2 år...

Medlem
Skrivet av Brona:

Ingen har väl någonsin påstått att alla spel är värda att skaffa? Som gammal närking tycker jag det var ett perfekt sätt att av sluta artikeln på. Ungefär som att ett samtal om vackert väder idag avslutas med att jordgubbarna hur som helst är för dyra.

Underbart! ☺️

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är ofta inloggad på steam, men bara för att chatta med kompisar, har nog inte spelat ett spel där på över 2 år...

Finns inte bättre chat-system än Steam? Använder aldrig Steam egna chat för kontakt, utom just för att spela med folk på Steam. Annars används discord främst för att kontakt med folk. Då kan man ju spela olika spel på diverse olika plattformar och ändå tjöta.

Medlem

Bidrog med ghosts of tabor och baldurs gate 3


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Finns inte bättre chat-system än Steam? Använder aldrig Steam egna chat för kontakt, utom just för att spela med folk på Steam. Annars används discord främst för att kontakt med folk. Då kan man ju spela olika spel på diverse olika plattformar och ändå tjöta.

Finns det säkert men orkar inte fler appar/program än vad jag har och vissa av vännerna vill jag inte ha på andra chatt-alternativ jag använder...

Medlem

sedan man uppgraderade sin dator så startar nästan alla launchers vid start. så bidrog på så sätt antar jag även om jag inte spelade något.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

sedan man uppgraderade sin dator så startar nästan alla launchers vid start. så bidrog på så sätt antar jag även om jag inte spelade något.

Det första jag gör när jag någonsin installerat ett program är att gå in i inställningar och bocka ur "start when windows starts".

Vem vill ha en seg dator lixom?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar