Diskutera – Vilket spel är årets största överraskning?

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Bramble: The Mountain King var bättre än jag hade föreställt mig. Roliga bossfajter men framför allt otroligt stämningsfullt. Jag menar, detta:

https://www.youtube.com/watch?v=ZD_af70oH-g

Jädrar. Detta ska jag testa. Fanns till och med på game pass!

Medlem

När Metroid Prime remaster släpptes direkt efter en Nintendo Direct och visar sig vara riktigt bra gjort.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Snöskoterspelet Sledders som nyligen släpptes i early access på Steam.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Jag har inte lyckats överraska mig själv med något spel i år. Men jag minns Marvels Midnight Suns release som igår. Upptäckte spelet att det ens fanns eller var på gång två dagar innan release och beställde det direkt eftersom jag älskar kortspel.

One Piece Odyssey är väl det lir jag gillar mest jämfört med kritikerna så det kanske kan ses som en överraskning förtås

Medlem

Väldigt fint spelår. Kan tyvärr inte välja en favorit. Mina topp5 överraskningar i år(ingen särskild ordning);
-Hi-Fi Rush
-Dave the diver
-Bomb Rush Cyberfunk
-Sea of Stars
-Jusant

Medlem

Aliens: Dark Descent.

Fantastisk implementering av Aliens-världen samtidigt som det är en nyskapande spelupplevelse med hämtad inspiration från XCOM, som är mitt favorit-turnbased-spel.

Slår ett slag för Pioneers of Pagonia som går tillbaka till rötterna av vad Settlers-originalen.

Medlem

Lies of P. Förväntade mig ett poor man's BB/DS och var aldrig särskilt peppad på det, men testade och blev totalt golvad. Hoppas på DLC/tvåa inom en inte alltför lång framtid.

Medlem

Det har varit mängder med bra spel det här året men den största överraskningen var helt klart ”Sea of stars”. Lite för enkelt kanske men med en perfekt spellängd , skön atmosfär och kanske årets soundtrack.

Medlem

Endless Dungeon. Fastnade för musiken och gillade gameplay och story. Brukar inte lyssna på spel musik när jag inte hör det ingame. Men endless dungeon har några bangers.

Medlem

Positiva överraskningar:
Quake ll Remsater Visste inte att det var på G före jag såg det på Gamepass! Grymt mycket nostalgi och innehåll i ett välgjort paket!
Avatar Frontiers of Pandora Förväntade mig ett ok spel men inte denna magi. Överträffade verkligen alla mina förväntningar. GOTY
Amnesia: The Bunker Ville bara testa en måndag kväll för att se vad det var för något och helt plötsligt levde jag i total skräck hela veckan! Mästerverk enligt mig.
Starfield Var trött på allt för snack om Starfield och tyckte det såg helt ointressant! Testade bara för att ha testat egentligen och helt plötsligt hade det gått 270 timmar 😁
PlayStation Plus Premium Äntligen skaffade jag premium efter att ha kört hårt på Gamepass länge och hoppsan där hittade jag faktiskt många fler bra spel än vad mina fördomar trodde jag skulle göra!

Negativa överraskningar:
Marvel's Spider-Man 2 1an är top 3 PS4 spel så detta var årets mest efterlängtade för egen del men det kändes inte som att det hade hänt mycket sedan första spelet och boss fighterna var inte alls lika roliga. Årets besvikelse enligt mig.
Bauldurs Gate 3 Gick såklart på hypen och köpte grisen i säcken. BG3 var inte min melodi så blev ganska besviken. Ville verkligen gilla detta och stog ut ganska länge innan jag gav mig.
Hi-Fi Rush Lite som med BG3 gick jag in med höga förväntningar efter goda lovord och möttes bara av besvikelse. Tråkigt spel som jag hade sätt fram emot att spela.

Medlem

Asgards Wrath 2. Precis släppt. Okristligt bra VR titel.

Skägg.
10 Chambers

Cocoon för min del, fantastiskt pusselspel.


signatur
Medlem

Positivt: remnant 2 (inte hört något om det i princip innan jag testade det, så trodde det var ”ett i mängden” bara)

Negativt: starfield, Tintin, mw3

Medlem

Dredge blir mitt val. Fiske kombinerat med HP Lovecrafts historier visade sig vara en perfekt kombo!

Medlem

Både Armored Core 6 och Lies of P såg intressanta och välgjorda ut när man såg trailers, men att båda skulle vara så bra som dom var hade jag inte trott. Framförallt Lies of P som jag var ytterst tveksam till, men ack så fel jag hade, det bästa icke-FromSoft-Souls spelet jag lirat hittills.

Utöver dessa var Cocoon även en mycket trevligt överraskning.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Jag blev överraskad över hur förbaskat bra CP2077 faktiskt är! Hade aldrig provat fram till för några veckor sedan men nu är jag vrålbesatt.

Cyberpunk var grymt från dag ett för dom som spelade det på rätt platform. Helt buggfritt och flöt på som fan på stadia. Pc hade buggar från helvetet och konsol ska vi väl inte ens prata om


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Dave the Diver är verkligen ett spel jag hade mer eller mindre noll intresse för men tack vare det positiva snacket runt det så har jag nu testat det och spelat över 5 timmar på en dag. Otroligt kul med riktigt charmig grafik!
Sedan känns det alltid kul att få lite representation som överviktig att det är en korpulent herre som är huvudpersonen med.

Medlem
Skrivet av robbis:

Cyberpunk var grymt från dag ett för dom som spelade det på rätt platform. Helt buggfritt och flöt på som fan på stadia. Pc hade buggar från helvetet och konsol ska vi väl inte ens prata om

Tja, bättre var det såklart men även det hade krascher och strul:

Medlem

Vet inte riktigt, för mig känns spelåret 2023 som en besvikelse överlag, spel man sett fram emot föll platt som en pannkaka (Diablo 4 var ju *sigh* och The Crew: Motorfest, var ju en ren besvikelse).

Visst det har säkert kommit ett gäng bra spel, men inget som intresserar mig tyvärr.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Sarato:

Tja, bättre var det såklart men även det hade krascher och strul:
https://youtu.be/C9KPNQ7sT3E?t=510

Jag spelade det 100h på stadia från början till slut utan spelförstörande buggar eller nån krash.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Såg nu att någon skrev Bramble. Visste inte att det var från i år. Men i sådant fall ändrar jag mig nog och lägger min röst där istället.

12
Skriv svar