Konvertera SDR till HDR

Avstängd
Konvertera SDR till HDR

Varje original Blu-ray som jag äger har jag konverterat till hdr, blir stor positiv skillnad, bilden blir mycket mer levande, har letat men inte hittat att det är olagligt. Finns ytterst få Blu-ray med hdr så vill man ha hdr får man konvertera, är det någon mer som konverterat sina original Blu-ray till hdr?


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Har den funktionen i min Sony TV, 65" Z9D. Ja, bilden blir bättre och mer levande trots att det är "fake" HDR.

Vill du uppleva riktig HDR så skaffa Matrix trilogin i 4k UHD Bluray. Man blir bländad i vissa scener. 🙂

Avstängd
Skrivet av A1200G:

Har den funktionen i min Sony TV, 65" Z9D. Ja, bilden blir bättre och mer levande trots att det är "fake" HDR.

Vill du uppleva riktig HDR så skaffa Matrix trilogin i 4k UHD Bluray. Man blir bländad i vissa scener. 🙂

Har även Ultra HD Blu-ray filmer. Men många filmer finns inte i 4k. Har också tv med "hdr" funktion, är dåligt och kommer inte i närheten jämfört med när man konverterar till hdr, gav en del för programmet men det är värt, provade först, man kan välja mellan hdr 10 eller dolby vision, jag väljer dolby vision men hdr 10 har jag prövat och det ger märkbart stor skillnad mot sdr, dolby vision är strået vassare än hdr 10.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

1
Skriv svar