Remedy skördar höga betyg för Alan Wake 2

Robot
Remedy skördar höga betyg för Alan Wake 2

Kan bli deras högsta snittbetyg någonsin.

#alan-wake-2


Medlem

Det börjar bli svårt för sajter/media som brukar nominera fem spel till GOTY att välja vilka spel som ska ingå.

Medlem

Nu åker Visa-kortet fram

Medlem

Det ser förjävla bra ut faktiskt. Men tror jag är för feg


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Betyg 90/100 måste va årets högsta betyg för ett spel. Kan bli GOTY för min del om det slår Resident evil 4 remake som jag håller nr 1 änsålänge

Medlem
Skrivet av submariner:

Betyg 90/100 måste va årets högsta betyg för ett spel. Kan bli GOTY för min del om det slår Resident evil 4 remake som jag håller nr 1 änsålänge

Det blir nog svårt med GOTY i år, många riktigt bra spel har släppts. Jag ska köpa Alan wake 2 imorgon så får jag se hur det är, älskade ettan.
Än så länge faller min röst på Baldurs gate 3 som GOTY, spenderade hela min semester på spelet och tycker fortfarande att det var ett klokt beslut 😂

Medlem

Går det inte att köpa på disk eller googlar jag fel?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Går det inte att köpa på disk eller googlar jag fel?

De gjorde det endast digitalt för att, enligt de, hålla priset nere. Är exklusivt på epic game store på PC dessutom.

Medlem

Litar inte på några betyg efter Starfield

Medlem

Kan man inte köpa på disc så blir det inget köp, blir bara game pass.

Medlem
Skrivet av submariner:

Betyg 90/100 måste va årets högsta betyg för ett spel. Kan bli GOTY för min del om det slår Resident evil 4 remake som jag håller nr 1 änsålänge

Super Mario Bros Wonder ligger högre.

Skrivet av submariner:

Betyg 90/100 måste va årets högsta betyg för ett spel. Kan bli GOTY för min del om det slår Resident evil 4 remake som jag håller nr 1 änsålänge

Högst betyg är det inte, men helt klart bra. RE 4 remake, Metroid Prime remastered, Spiderman 2, Baldurs Gate 3, Super Mario Wonder, Zelda Tears ligger alla högre. Riktigt tungt spelår.

Medlem
Skrivet av pingkonk:

De gjorde det endast digitalt för att, enligt de, hålla priset nere. Är exklusivt på epic game store på PC dessutom.

Å ändå kostar spelet 649:- på PlayStation Store. Så var det med det lägre priset...

Jag gillar inte att SONY själva bara kan sälja digitala spel. Borde vara som på PC med nycklar som säljs på olika sidor & försäljare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av submariner:

Betyg 90/100 måste va årets högsta betyg för ett spel. Kan bli GOTY för min del om det slår Resident evil 4 remake som jag håller nr 1 änsålänge

Samma för mig. Det blir en hård kamp.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av submariner:

Betyg 90/100 måste va årets högsta betyg för ett spel. Kan bli GOTY för min del om det slår Resident evil 4 remake som jag håller nr 1 änsålänge

Skrivet av hoppalängdhopp:

Högst betyg är det inte, men helt klart bra. RE 4 remake, Metroid Prime remastered, Spiderman 2, Baldurs Gate 3, Super Mario Wonder, Zelda Tears ligger alla högre. Riktigt tungt spelår.

Det stämmer bra det, långt ifrån högst i år. Dessutom så har det sjunkit till 88% från 90% på konsol nu. Men vad bra det verkar! 😊


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Å ändå kostar spelet 649:- på Playstation Store. Så var det med det lägre priset...

Jag gillar inte att SONY själva bara kan sälja digitala spel. Borde vara som på PC med nycklar som säljs på olika sidor & försäljare.

Men det är väl fortfarande bättre än om det hade kostat 849 kr som alla andra spel, om det även hade släppts fysiskt? Ta Spider Man 2 som exempel, 899 kr digitalt, 799 kr fysiskt, fortfarande dyrt enligt mig. Passar du sedan på att köpa värdecheckar under BF från Benify/Gifted, så sparar du ytterligare 20%, under tidigare år hade de t.o.m upp till 30% rabatt.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Men det är väl fortfarande bättre än om det hade kostat 849 kr som alla andra spel, om det även hade släppts fysiskt? Ta Spider Man 2 som exempel, 899 kr digitalt, 799 kr fysiskt, fortfarande dyrt enligt mig. Passar du sedan på att köpa värdecheckar under BF från Benify/Gifted, så sparar du ytterligare 20%, under tidigare år hade de t.o.m upp till 30% rabatt.

Jo, så är det väl. Håller faktiskt på att installera spelet nu. 80 GB tankas ner. Va in på ElGiganten idag och köpte PlayStation Store värdesheckar just för att handla Alan Wake 2. Sedan slog jag till på Assassin's Creed: Mirage till PS5 som jag gav 439:- för. Egentligen kostade det 499:- men jag tog upp i kassan att de har prismatchning så det matchades med billigaste på PrisJakt vilket var SpelButiken och CoolShop.

Shit så galet dyrt Spider-Man 2 är. Finns inte att få tag på lägre pris äm 799:-. Kostar så över allt på nätbutiker enligt PrisJakt. Nää gränsen för spelköp för mig ligger på 699:-. Jag avvaktar till en rea. Kanske väntar på en rejäl rea även då jag inte har så mycket sug på Spider-Man 2.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Absolut inte så krävande som det befarades, allt på max förutom RT. Ingen upscaling. Över 100fps alltid, 1440p 7900xtx Det ser riktigt bra ut, älskar remedys spel.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Å ändå kostar spelet 649:- på PlayStation Store. Så var det med det lägre priset...

Jag gillar inte att SONY själva bara kan sälja digitala spel. Borde vara som på PC med nycklar som säljs på olika sidor & försäljare.

Go2army etc. är det sämsta man kan köpa för utvecklarna. Med tanke på mottagandet av spelet så kan de kanske vara värt att betala mer för att stötta Remedy och deras arbete.

1
Skriv svar