Lies of P-tråden

Medlem
Skrivet av anon_331791:

Ja exakt ! Några tips ?

Inte mer än att öva, öva, öva.

Nä, men jag fokuserade hela tiden på hans "första" huvud. Huvudet han får i fas två sket jag helt i. Hade "lock on" på huvudet hela tiden, även om kameran bråkade en hel del under fighten. Man kan dodga rätt mycket, inte bara blocka. Jag har en amulett som gör att jag kan dodga även om man inte har stamina. Minns inte var jag hittade den dock. Sen är han svag mot eld. Spara den där eld grindstonen till fas två.

Helt klart den bossen som varit svårast hittills. Men som i alla andra Soulsborne så känner man att övning ger färdighet. Små korta framsteg hela tiden.

Inaktiv
Skrivet av 9-11:

Inte mer än att öva, öva, öva.

Nä, men jag fokuserade hela tiden på hans "första" huvud. Huvudet han får i fas två sket jag helt i. Hade "lock on" på huvudet hela tiden, även om kameran bråkade en hel del under fighten. Man kan dodga rätt mycket, inte bara blocka. Jag har en amulett som gör att jag kan dodga även om man inte har stamina. Minns inte var jag hittade den dock. Sen är han svag mot eld. Spara den där eld grindstonen till fas två.

Helt klart den bossen som varit svårast hittills. Men som i alla andra Soulsborne så känner man att övning ger färdighet. Små korta framsteg hela tiden.

Tusen tack för tips Fick precis ner fas 2 till cirka 10 % kvar så har fått upp hoppet att det är görbart. Precis som du skrev så fokuserade jag på "första" huvudet under den fighten. Ikväll ska det nötas

Medlem
Skrivet av anon_331791:

Vill inte spoila för mycket men har du fått ner fas 1 ?

Japp, och nu är han nere! Använde bara en livflaska. Sjukt vad coolt det är när man lär sig en boss och kan parera och döda den. Som en dans!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Perfect block är ju asjobbigt, missar man så tar man mycket skada istället så man önska man dodgea istället, vilket dilemma ;D

Medlem

Kul att läsa att många verkar digga spelet. Jag är bra sugen men tänkte ta det lite längre fram, när jag inte är fast i BG3-träsket.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av theBoosing:

Japp, och nu är han nere! Använde bara en livflaska. Sjukt vad coolt det är när man lär sig en boss och kan parera och döda den. Som en dans!

Imponerande !

Själv krånglar man vidare! Blir ett inlägg här om jag klarar det 😂

Medlem
Skrivet av anon_331791:

Imponerande !

Själv krånglar man vidare! Blir ett inlägg här om jag klarar det 😂

Ser fram emot inlägget Jag tror på dig!

Alltså, vissa fiender man möter nu är typ lika svåra som bossar. Jävlar vad jag sket på mig också vid ett tillfälle hahaha.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av 9-11:

Inte mer än att öva, öva, öva.

Nä, men jag fokuserade hela tiden på hans "första" huvud. Huvudet han får i fas två sket jag helt i. Hade "lock on" på huvudet hela tiden, även om kameran bråkade en hel del under fighten. Man kan dodga rätt mycket, inte bara blocka. Jag har en amulett som gör att jag kan dodga även om man inte har stamina. Minns inte var jag hittade den dock. Sen är han svag mot eld. Spara den där eld grindstonen till fas två.

Helt klart den bossen som varit svårast hittills. Men som i alla andra Soulsborne så känner man att övning ger färdighet. Små korta framsteg hela tiden.

Vänta tills nästa boss, ugh.. Tycker han är långt värre

Inaktiv
Skrivet av theBoosing:

Ser fram emot inlägget Jag tror på dig!

Alltså, vissa fiender man möter nu är typ lika svåra som bossar. Jävlar vad jag sket på mig också vid ett tillfälle hahaha.

Så efter en lång paus med läggning av barn och självförtroendet på topp så gjorde jag mig redo igen.

Fas1: Katastrof, använde upp alla flaskor
Fas2: Mycket dodge och block men tog den rackaren

Äntligen!

Medlem

Kul att höra framgångarna, kämpa på!

Det är dags för mig att hoppa in igen också, ska påbörja chapter 8, får vi se vad det här stället har att erbjuda.

Skrivet av piddau:

Vänta tills nästa boss, ugh.. Tycker han är långt värre

Så du installera det igen ändå?

Eller, du kanske tog nästa boss efter katedralen också innan avinstallationen? ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Så du installera det igen ändå?

Eller, du kanske tog nästa boss efter katedralen också innan avinstallationen? ^^

Ja, jag var bitter. Nu är jag bitter igen. Jävla spel. Måste spela igen.

Medlem
Skrivet av piddau:

Ja, jag var bitter. Nu är jag bitter igen. Jävla spel. Måste spela igen.

Haha, det är faktiskt inte ett riktigt "Souls"-like/spel om man inte blir lite förbannad och bitter ibland.

Lycka till igen då!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ok, håller på med bossen efter Archbishop Andreus nu. Snart flyger dualsense-dosan ut genom fönstret hahaha. Måste försöka igen, hörs.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Nu är även den bossen nere.

Nästan ställe man kommer till är riktigt creepy men ballt. Otroligt spel.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Nu är även den bossen nere.

Nästan ställe man kommer till är riktigt creepy men ballt. Otroligt spel.

<Uppladdad bildlänk>

Jag böjer mig för din övermäktighet, den jäveln har dödat mig mer gånger än jag vågar räkna...

Medlem

Fi satan, äntligen åkte bossen i Chapter 8 ner, puh. Traggla lite FÖR länge med äcklet. Har ni något trevligt att se fram emot. Kanske är en enkel match för vissa, brukar skilja sig i dessa spel vilka bossar man fastnar lite längre på ibland.

Hittade ett "litet" vapen på vägen dit, något trevligt för Str-användarna kanske:

Fick även ett nytt, förhoppningsvis, mainvapen jag kommer köra med om det är bra:

Kör förövrigt med handkontroll(DS4), spelet gillar att visa PC-kontrollerna när man rör tangentbord/mus. ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Fi satan, äntligen åkte bossen i Chapter 8 ner, puh. Traggla lite FÖR länge med äcklet. Har ni något trevligt att se fram emot. Kanske är en enkel match för vissa, brukar skilja sig i dessa spel vilka bossar man fastnar lite längre på ibland.

Hittade ett "litet" vapen på vägen dit, något trevligt för Str-användarna kanske:

https://i.postimg.cc/MK23y7Dj/Lies-of-P-2023-09-22-23-16-26.p...

Fick även ett nytt, förhoppningsvis, mainvapen jag kommer köra med om det är bra:

https://i.postimg.cc/TPFJTxNW/Lies-of-P-2023-09-23-03-42-19.p...

https://i.postimg.cc/nc37HZCc/Lies-of-P-2023-09-23-03-42-41.p...

Kör förövrigt med handkontroll(DS4), spelet gillar att visa PC-kontrollerna när man rör tangentbord/mus. ;P

Snyggt man! Fläskvapnet du hittat är något i min kaliber! Coolt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag är klar med området men i teleport menyn ser det ut som jag missat något, vad?🤔

Medlem
Skrivet av Gaara:

<Uppladdad bildlänk>

Jag är klar med området men i teleport menyn ser det ut som jag missat något, vad?🤔

Du ska vissla utanför en flickas fönster. Den är lite lurig för hon syns inte i fönstret. Hon är precis vid en stege

Medlem
Skrivet av piddau:

Du ska vissla utanför en flickas fönster. Den är lite lurig för hon syns inte i fönstret. Hon är precis vid en stege

Tackar, det där hade jag aldrig hittat själv ^^

Medlem

Gillar verkligen spelet skarpt, kan bli en goty-kandidat för mig. men vad är grejen med smala plankor att gå på medan folk kastar saker på dig, det är bara frustrerande och inte roligt någonstans alls…

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Gillar verkligen spelet skarpt, kan bli en goty-kandidat för mig. men vad är grejen med smala plankor att gå på medan folk kastar saker på dig, det är bara frustrerande och inte roligt någonstans alls…

Hah va precis där, de där eldbomberna man kan kasta funkade bra mot de där jävlarna, dock verkar de va en bristvara. Hittar inga o köpa...

Oh btw jag gillar inte hoppknappen...

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Hah va precis där, de där eldbomberna man kan kasta funkade bra mot de där jävlarna, dock verkar de va en bristvara. Hittar inga o köpa...

Oh btw jag gillar inte hoppknappen...

I sanna souls anda så sprintar då och trycker ner left-sticken så hoppar du, med pc kontroller vet jag faktiskt inte, men tänker vem kör detta med kb+m ?

Medlem

Är typ halvvägs in nu i spelet o måste nog säga att det här har klättrat upp till personliga GOTY kanditaten, Zelda totk är inte längre lika säkert val.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är typ halvvägs in nu i spelet o måste nog säga att det här har klättrat upp till personliga GOTY kanditaten, Zelda totk är inte längre lika säkert val.

Samma här! Detta är mitt GOTY!

Bossen i slutet av chapter 8. Jösses. Han var jobbig!

Medlem

Jag är här nu och skall precis kliva in till bossen för första gången. Clownen utanför var superjobbig, helvetet.

Har ni sett på steam-kommentarerna om spelet att dom härjar om Denuvo? Alltså, spelet flyter så in i helvetet bra trots det så dom argumenterar väl bara för att dem inte kan pirata det haha. Herregud..


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Fezk:

En till lång session avklarad. Kämpa lite med en boss ett tag ikväll, men det gick.

Ett tips om ni tragglar är att ha tålamod, då menar jag stressa inte under bossfighter. Att försöka kämpa mot paniken gör saker lite lättare. Att få in enbart 1 attack istället för att försöka få in 2 kan göra livet lite lättare t.ex. ibland. Att lära sig mönster och utnyttja perfekt block är a och o(oftast), men även blockera överlag. Ni FromSoft-veteraner vet självklart redan om det, men ibland glömmer man bort att ta ett steg bak och bara andas djupt, speciellt om man är lite tiltad hehe.

Det här är bra grejor, riktigt bra. Jag vet inte hur mycket jag har kvar, men har haft en riktigt bra upplevelse 21 timmar in. Stressar inte, njuter och insuper atmosfären och världen. Jäkla vackra vyer i detta spel.

Spelet är ju så förbannande svårt hehe

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jag är här nu och skall precis kliva in till bossen för första gången. Clownen utanför var superjobbig, helvetet.

Jag är just nu på den jävla clownen. Fy vad frustrerad jag blir.

Inaktiv
Skrivet av piddau:

Jag är just nu på den jävla clownen. Fy vad frustrerad jag blir.

Fick lite halvt cheesa den, går man tillbka liten bit är där en fyrkantig rabatt typ vid trappa, han kan inte slå igenom den och tappar aggro efter en stund. Så då kan man springa och ge han på el mopo sen gömma sig igen

Medlem
Skrivet av piddau:

Jag är just nu på den jävla clownen. Fy vad frustrerad jag blir.

Du fick ett bra tips av Maddox, mitt tips är att göra som jag gjorde. Jag sprang igenom clownen och tog waypointen bakom honom. Sprang runt så pass att den gick att använda och resettade världen.

Sedan gick jag tillbaka mot clownen, pullade upp honom till framför operahuset och här finns fullt med rabatter man kan använda för att kitea runt honom och sen slå något snabbt slag sen springa runt igen.

På detta sätt är det också bra om du dör då är det clownen direkt istället för att rensa massa mobs först.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skriv svar