Storbritannien svänger – lutar åt ja till Activision-Blizzard-affären

Robot
Storbritannien svänger – lutar åt ja till Activision-Blizzard-affären

Konkurrensmyndigheten nöjda med Microsofts ändringar – beslut om två veckor.

#activision-blizzard, #cma, #microsoft, #ubisoft


Medlem

Att använda Ubisoft för att få fram ett godkännande är ju i sig att kringå, eftersom att ubisoft själva har i princip bett om att få bli uppköpta Så avtalet upphör att ha ett värde så snart detta sker, oavsett vem som köper.

Medlem

Hahaha Spencers kända frippa. Den går inte av för hackor.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Att använda Ubisoft för att få fram ett godkännande är ju i sig att kringå, eftersom att ubisoft själva har i princip bett om att få bli uppköpta Så avtalet upphör att ha ett värde så snart detta sker, oavsett vem som köper.

Det beror väl på, det går ju utmärkt att köpa ett företag men låta företaget finnas kvar, avtalet i sig hänger väl inte på vem som är majoritetsägare av aktierna. Det vore lite humor om Sony köpte Ubisoft och då fick streamingrättigheterna till Microsofts grejer.

Redaktör
Skrivet av AtlasBreaker:

Hahaha Spencers kända frippa. Den går inte av för hackor.

Det är ju en sån där hatt som brittiska slottsvakterna har!


signatur
Medlem

Är det en riktig hatt? Eller photoshop? Kunde verkligen inte urskilja ifall den var riktig eller inte

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är ju en sån där hatt som brittiska slottsvakterna har!

Jahaaaa, så snabb var jag inte. Nu så, tack för klargörandet.

Redaktör
Skrivet av AtlasBreaker:

Jahaaaa, så snabb var jag inte. Nu så, tack för klargörandet.

Tänk att du TROTS mina otroliga PS-skillz inte såg det! Consider me kränkt.

Edit: det var nog för att jag glömde... *host* fota Phil med hakbandet på. Men jag bad honom ställa upp för ett nytt *host* foto, så nu är det rätt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tänk att du TROTS mina otroliga PS-skillz inte såg det! Consiser me kränkt.

Edit: det var nog för att jag glömde... *host* fota Phil med hakbandet på. Men jag bad honom ställa upp för ett nytt *host* foto, så nu är det rätt.

Tänk att ha en sån relation att han liksom släpper allt för lite nya kort. Tycker det talar volymer om din karaktär, han måste ju ha ett pressat schema!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är ju en sån där hatt som brittiska slottsvakterna har!

haha säga va man vill om affären..men huvudbonaden går inte av hackor

Medlem

Phil Spencer är tv-spels världens svar på Putin...

Medlem

Den där bilden är det vackraste jag har sett på hela veckan


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Äntligen... Som Gert Fylking säger. Det är på tiden. Så annat kan tittas på också i form av affärer.

Medlem

Tråkigt men väntat, med tillräckligt mycket pengar i rätt fickor kan allt gå igenom.

Ambassadör
Xbox

Skönt att det här är klart snart. Tagit mycket fokus från annat.

Ser fram emot en massiv hög spel till Game Pass i framtiden!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Skönt att det här är klart snart. Tagit mycket fokus från annat.

Ser fram emot en massiv hög spel till Game Pass i framtiden!

Det har ju varit så här tidigare med CMA. Med att "nästa vecka ska vi godkänna" och så vidare. Sedan en curveball och de sa blankt nej när bara dagar tidigare EU godkände det utan eftergifter. Och jag hoppas verkligen att de kommer godkänna det nu. Och om det inte blir så att Microsoft kör på och typ helt enkelt struntar i Storbritannien. Gammalt ordspråk "Fantomen är hård mot dem hårda".

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Freeman79a:

Det har ju varit så här tidigare med CMA. Med att "nästa vecka ska vi godkänna" och så vidare. Sedan en curveball och de sa blankt nej när bara dagar tidigare EU godkände det utan eftergifter. Och jag hoppas verkligen att de kommer godkänna det nu. Och om det inte blir så att Microsoft kör på och typ helt enkelt struntar i Storbritannien. Gammalt ordspråk "Fantomen är hård mot dem hårda".

Jo, men nu har de CAT flåsande i nacken. Det här kommer att gå igenom.


signatur

Jump in.

eld
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Skönt att det här är klart snart. Tagit mycket fokus från annat.

Ser fram emot en massiv hög spel till Game Pass i framtiden!

Tanken är ju att det är lite mer komplicerat än: "Det som ger mig fler gamepass spel är det bra alternativet!"

Medlem

Ja, det är väl på tiden det har verkligen dragit ut på tiden. Vore kul om de börjar med att göra WoW till Xbox!

Medlem

Någonstans i Sverige sitter en kille med en Samsung TV och smeker sig själv upp i brygga.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av eld:

Tanken är ju att det är lite mer komplicerat än: "Det som ger mig fler gamepass spel är det bra alternativet!"

Visst är det så, men nu råkar det vara en bra konsekvens av det hela.


signatur

Jump in.

Medlem

Money talks. Klart det går igenom. Ett av världens mäktigaste företag med jämförelsevis "oändlig budget" har gjort det tydligt att de har en långsiktig strategi att köpa upp historiskt viktiga delar av marknaden. Då är inte frågan om, utan när det sker. 😊

Detta kommer givetvis leder till fler "skandalomsusande" uppköp. Och såklart kommer detta leda till fler, tidigare multiplattform, exklusiviteter till Microsoft-ekosystemet. Råder 0 tvekan om det, skulle jag säga.

Meeeen... folk får ju "gratis" spel på Game Pass, så det ät klart det är toppenbra 😁

Skönt oavsett att det börjar bli lida mot sitt slut. Haha

Medlem

Jag spelar Dark Souls Remastered jag. Jag kunde inte bry mig mer eller mindre om något game pass eller Microsoft. Dom där jätte vildsvinen är verkligen en pina..

1
Skriv svar