Sony håller State of Play om kommande tredjepartsspel i dag

Medlem
Skrivet av Ribcage:

JHåller med om spelåret som sagt, extremt starkt och klart det säljer konsoler även om det inte är exklusivt eller första part. Tror inte att vr säljer så många konsoler dock, verkar svalt.
Men vi diskuterade första part, ska bli intressant att se vad de har på gång där.

Släppte de gt7 vr som ett separat spel?

När det gäller VR så beror det väl på vad man ser som svalt. Jämför man med andra VR lösningar så verkar det gå väldigt bra.
VR är en långsiktig lösning som ökar med tiden, just nu så verkar det nästan bara vara Microsoft som inte är intresserade(förmodligen till det växt till sig). Apple, Nintendo, Playstation, Meta och Valve verkar tro på stark utveckling av VR/AR framöver.

Tillexempel Apple behöver väl förmodligen utvidga sin produkt line-up nu när telefonerna börjar bli mer svårsålda.
Ett tecken på det är ju att dem säljer gaming som feature i marknadsföringen till deras dyraste mobil nu.

GT7s VR läge är exklusivt till PSVR2, det är väl i stort sätt samma spel, men upplevelsen går knappt att jämföra.
Samma sak med andra hybrid spel, spelar du utanför VR så får du en helt annan upplevelse som jag skulle beskriva som nya spel.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag tänker väl på Minecraft Legends, Redfall och Age of empires 4 bland annat. Men som sagt är inte ute efter att jämföra.
Absolut kan det vara så att det är ett mellanår mellan större spel. Klart att det blir så ibland som jag var inne på. Nästa år kanske blir ett riktigt pang-år!
Håller med att spel generellt råder det ingen brist på. Tredje part levererar! Jag ser även fram emot mortal kombat 1 bland många andra.

Ja, juste! Redfall hade jag förträngt och Minecraft tänkte jag inte på då de finns överallt hehe. Age of empires 4 är ett pangspel men de har väl några år på nacken. Kom väl bara någon Anniversary Edition och en port till konsol om jag minns rätt. Dock rätt move att porta det!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

När det gäller VR så beror det väl på vad man ser som svalt.

GT7s VR läge är exklusivt till PSVR2, det är väl i stort sätt samma spel, men upplevelsen går knappt att jämföra.

Ah, det är väl mätbart i sålda per såld PS5 tex tänker jag. Men det kanske har tagit fart nu.
Kanske några stortitlar på G som får igång det. Ska bli spännande att se! Vad gör Nintendo inom VR?

Okej, tyckte det såg ut som att du räknade det som ett eget spel men då förstår jag. Kul att de lägger in såna funktioner i spel såklart.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ah, det är väl mätbart i sålda per såld PS5 tex tänker jag. Men det kanske har tagit fart nu.
Kanske några stortitlar på G som får igång det. Ska bli spännande att se! Vad gör Nintendo inom VR?

Okej, tyckte det såg ut som att du räknade det som ett eget spel men då förstår jag. Kul att de lägger in såna funktioner i spel såklart.

Det är bara rykten, och att patent tas betyder inte att de fullbordas till släppt produkt, men de ska tydligen ha inlett samarbete med Google om att göra VR/MR-headset till "Switch 2". Senaste videon i ämnet i Switch 2-ryktestråden

Förövrigt ska det bli kul att se vad Sony visar ikväll. Om det är mer lovande än Nintendo som håller hov några timmar tidigare.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det är bara rykten, och att patent tas betyder inte att de fullbordas till släppt produkt, men de ska tydligen ha inlett samarbete med Google om att göra VR/MR-headset till "Switch 2". Senaste videon i ämnet i Switch 2-ryktestråden

Förövrigt ska det bli kul att se vad Sony visar ikväll. Om det är mer lovande än Nintendo som håller hov några timmar tidigare.

Spännande!

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Spännande!

Ja, det verkar som de kommit en bit på vägen med utvecklingen av ett VR/MR-headset så tror de verkligen satsar nu faktiskt. Och mycket annat kring "Switch 2" som gör det till en väldigt spännande period just nu.

Medlem

Borde de inte vara dags för ett releasedatum till Hollow Knight: Silksong? 🤔


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Borde de inte vara dags för ett releasedatum till Hollow Knight: Silksong? 🤔

Får se om Sony eller Nintendo blir först med det idag då

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, det verkar som de kommit en bit på vägen med utvecklingen av ett VR/MR-headset så tror de verkligen satsar nu faktiskt. Och mycket annat kring "Switch 2" som gör det till en väldigt spännande period just nu.

Jag tror dock inte att de vågar gå ifrån Switch allt för mycket då det är en sån succe. Ska bli intressant att se. Men nu är vi off topic.

Ska bli intressant att se tredje part! Hoppas på stora nyheter.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag tror dock inte att de vågar gå ifrån Switch allt för mycket då det är en sån succe. Ska bli intressant att se. Men nu är vi off topic.

Ska bli intressant att se tredje part! Hoppas på stora nyheter.

Nej, det tror jag inte heller, speciellt inte som de sagt att den ska ha levnadstid på omkring tio år De lär fortsätta släppa förstapartsspel till den i alla fall några år till! Men ja off-topic. Låter inte som vi bör förväntan oss stora nyheter ikväll? Mest redan utannonserade grejer? Kanske något nytt iofs. Kanske något PSVR2-relaterat vi inte sett innan. Möjligheterna finns ju!

Medlem

Chester: "Dude, where is The 1st Party?"
Jesse: "Where is The 1st Party, dude?"
Chester: "Dude, where is The 1st Party!?"
Jesse: "Where is The 1st Party, dude!?"

Medlem

Man börjar nästan undra om Sony och Nintendo diskuterar dessa datum med varandra?

Förra året så var det tydligen både en Direct och State of Play den 13:e september.

Medlem
Skrivet av Margy:

Man börjar nästan undra om Sony och Nintendo diskuterar dessa datum med varandra?

Förra året så var det tydligen både en Direct och State of Play den 13:e september.

Haha ja, börjar ju undra. De ringer säkert och dubbelkollar med varandra innan de spikar något!

Medlem

Haha, jag har en bekant med kontakter inom spelbranschen som redan i början på mars sa att HL: Alyx kommer att utannonseras till PSVR2 ”i september”.
Jag hade lite glömt bort det hela, och hade heller inte snackat med honom sedan dess, tills tidigare idag när jag fick ett mess som löd ”ikväll tror jag”. Jag är så sjukt, sjukt jäkla skeptisk, men vi får väl se…

Det är alltså en av hans kontakter på en viss spelstudio som ska ha ”läckt” det hela till honom. Hmm.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Deekar:

Vad har Xbox släppt mer än Hi-fi Rush och Starfield? Jämförelse blir det väl alltid. Sen hade väl Sony 4 stora släpp 2022 så inte heller superkonstigt att de inte kommer fler spel i år; Vilket jag personligen tycker är bra för har Starfield, Baldurs Gate 3, AC Mirage, Spiderman 2 och Super Mario Wonder att spela i höst🤣 Kaos!

Hifi Rush och Starfield är ju också köpta spel, inget av dem är skapat under Microsofts ägande. Märkligt nog get man Microsoft credd för det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare

#fakenews! 23.00 och streamen är offline!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hifi Rush och Starfield är ju också köpta spel, inget av dem är skapat under Microsofts ägande. Märkligt nog get man Microsoft credd för det.

Haha ha det är underligt faktiskt. Starfield var ju under utveckling långt många år innan Microsoft köpte Bethesda.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Haha ha det är underligt faktiskt. Starfield var ju under utveckling långt många år innan Microsoft köpte Bethesda.

Visst är det. Och mer eller mindre alla spel som har köpts och sedan utvecklats under Microsofts styre har antingen floppat eller lagts ner.

Bådar inte gott inför framtiden med tanke på vilka spelserier MS nu huserar över.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Resident evil 4 vr 😁

Medlem

Var det något vi inte sett eller hört om innan?
Ghosbusters till PSVR2?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Frpn Playstation bryr jag mig bara om PSVR2.
Så gärna nått nytt därifrån, varflr ibteblite gameplay frpn Resident Evil 4 Remake VR.

Tillägger att ni som väljer att spela Resident evil spelen "platt" går miste om otroligt mycket böttre upplevelse 👌

Nu snabbkollade jag bara men var det inte nya banor i vr läget? Som en gratis dlc?

Vill gärna köra genom re4 remake igen i vr om det kommer till pc.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Rebirth trailern var bland den bästa trailern någonsin.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är väll vad konsoler oftast är i en multi setup som många har, en dammsamlare.

Det beror vem du frågar, jag själv använde min dator så lite att jag gav bort den till min syster. Men jag antar att det kan vara svårt för pc master race att förstå att folk föredrar att gibba på konsoler?

Medlem

Spider-Man 2 ser väldigt bra ut!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Visst är det. Och mer eller mindre alla spel som har köpts och sedan utvecklats under Microsofts styre har antingen floppat eller lagts ner.

Bådar inte gott inför framtiden med tanke på vilka spelserier MS nu huserar över.

Ja det är oroväckande för Elder Scrolls och Fable:(

Skrivet av Thane:

Spider-Man 2 ser väldigt bra ut!

Ser bara bättre och bättre ut ju mer dom visar. Åååh jag som inte spelat Miles Morales än heller och så kommer AC Mirage I oktober också🤣

Medlem
Skrivet av erson:

Rebirth trailern var bland den bästa trailern någonsin.

Projektet känns som den största kärleken till gamers någonsin.

Medlem

Glömde bort! Missade jag något?

Medlem

00:00 Baby Steps
03:21 Roblox
03:50 Ghostbusters Rise Of The Ghost Lord
04:52 Resident Evil 4 VR Mode
05:46 Resident Evil 4 Separate Ways (DLC)
07:20 Avatar Frontiers of Pandora
09:42 Ghost Runner II
10:25 Deep Earth Collection (Covers)
11:19 HellDivers II
14:45 Spider-Man 2
18:40 Tales Of Arise - Beyond The Dawn
19:54 Honkai Star Rail
20:47 FoamStars
22:43 FF VII Rebirth

Fetade spelen jag tyckte var intressantast.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

00:00 Baby Steps
03:21 Roblox
03:50 Ghostbusters Rise Of The Ghost Lord
04:52 Resident Evil 4 VR Mode
05:46 Resident Evil 4 Separate Ways (DLC)
07:20 Avatar Frontiers of Pandora
09:42 Ghost Runner II
10:25 Deep Earth Collection (Covers)
11:19 HellDivers II
14:45 Spider-Man 2
18:40 Tales Of Arise - Beyond The Dawn
19:54 Honkai Star Rail
20:47 FoamStars
22:43 FF VII Rebirth

Fetade spelen jag tyckte var intressantast.

Kollade igenom nu, och kan väl hålla med om RE4: VR, Avatar, Ghost Runner II, Spider-Man 2 och FF VII Rebirth men... men... hahaha vafan öppnade de med egentligen? Baby Steps? Såg sjukt konstigt ut bara. Som någon som är hög på syra som försöker gå runt normalt Nä då peppar jag nog hellre Ghostbusters!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Kollade igenom nu, och kan väl hålla med om RE4: VR, Avatar, Ghost Runner II, Spider-Man 2 och FF VII Rebirth men... men... hahaha vafan öppnade de med egentligen? Baby Steps? Såg sjukt konstigt ut bara. Som någon som är hög på syra som försöker gå runt normalt Nä då peppar jag nog hellre Ghostbusters!

Det var en intressant öppning ja, skrattade gott! Vettefan om jag vill spela det men det fångade mitt intresse. Annars var det ju inget nytt, FF7 remake blir nog bra, Spiderman har jag gett upp nu, köpte Spiderman och Miles Morales och det funkar inte för mig. Kul för dem som gillar konceptet, ett bra spel stundar förmodligen.

123
Skriv svar