The Sims-liknande Life by You har försenats till nästa år

Robot
The Sims-liknande Life by You har försenats till nästa år

Bland annat grafik och moddverktyg behöver lite polering.

#Life-by-you, #Paradox-tectonic


Redaktör
Ponny

Är fortsatt nyfiken på detta. The Sims behöver konkurrens och kanske ett mer "moget" alternativ. Men ja, kan verkligen fatta att det behövs mer tid i ugnen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Är fortsatt nyfiken på detta. The Sims behöver konkurrens och kanske ett mer "moget" alternativ. Men ja, kan verkligen fatta att det behövs mer tid i ugnen.

Håller med, kan bli skoj det här!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Är fortsatt nyfiken på detta. The Sims behöver konkurrens och kanske ett mer "moget" alternativ. Men ja, kan verkligen fatta att det behövs mer tid i ugnen.

Bättre att försena tills det är klart så det kan bli en riktig dunderhit. Håller verkligen med om att sims behöver en konkurrent för att prispressa.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Bättre att försena tills det är klart så det kan bli en riktig dunderhit. Håller verkligen med om att sims behöver en konkurrent för att prispressa.

Med tanke på att nästa sims blir f2p så är det inte så relevant med pris. Snarare är det nog kvaliten på innehållet som kanske förbättras av lite konkurrens.

FM-guru
F.d. Sisyr

Känslan är nästan att spelet genererat större intresse än Paradox väntade sig och att man allokerat mer resurser till det nu, därav detta. Men jag kanske är helt uppåt väggarna.

Medlem

Ja grafiken är ju horribel så jag hoppas verkligen dom lägger krut där. Kollar man screenshotten på karaktärsbyggandet på Steams butiksida så får man ju nästan kväljningar!


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Med tanke på att nästa sims blir f2p så är det inte så relevant med pris. Snarare är det nog kvaliten på innehållet som kanske förbättras av lite konkurrens.

De kommer såklart dra in pengar på annat sätt istället, förmodligen genom att bland annat köpa olika möbler så jag tycker nog att priserna är relevant till konkurrensen ändå och kan ge mer gratis material eller sänka dlc kostnader.

Inaktiv

Tillåter de moddning? Trodde jag inte

Medlem

Paralives är ännu ett, men vi får se hur det går med det spelet då det är 11 personer som får in pengar via "monthly pledges" från fans.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Keneay:

De kommer såklart dra in pengar på annat sätt istället, förmodligen genom att bland annat köpa olika möbler så jag tycker nog att priserna är relevant till konkurrensen ändå och kan ge mer gratis material eller sänka dlc kostnader.

Självklart kommer det fyllas med mikrotransaktioner. Men vi vet också att paradox inte är dåliga på att släppa dlcs. Så vi får hoppas det blir som du säger där.

Själv hoppas jag mest på att detta spelet inte har samma tramsiga ton som sims.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Självklart kommer det fyllas med mikrotransaktioner. Men vi vet också att paradox inte är dåliga på att släppa dlcs. Så vi får hoppas det blir som du säger där.

Själv hoppas jag mest på att detta spelet inte har samma tramsiga ton som sims.

Du har helt rätt och vi får se hur det blir men det jag menade är att konkurrensen som tidigare varit frånvarande för hoppningsvis kan göra så att båda spel(serier?) blir bättre och billigare precis som Cities Skylines kontra Sim City.

Medlem

Man kan ju alltid hoppas de lägger till en subscription på detta spelet, så man kan få tillgång till allt för en månadskostnad. Det är så länge jag klarar spela det innan jag tröttnar, lite sådär vartannat år eller något typ. Men det kanske bara är från Paradox in-house studio some det släpps?

Medlem
Skrivet av Jinxad:

Man kan ju alltid hoppas de lägger till en subscription på detta spelet, så man kan få tillgång till allt för en månadskostnad. Det är så länge jag klarar spela det innan jag tröttnar, lite sådär vartannat år eller något typ. Men det kanske bara är från Paradox in-house studio some det släpps?

Föredrar själv att köpa det som jag tycker är intressant en gång så jag "äger" det istället för att behöva betala en massa olika månadsavgifter för allt i olika spel/tjänster då det vanligen följer med ganska mycket ointressant men det är väl en preferens fråga.

1
Skriv svar