Mitt största problem med Zelda Tears of the Kingdom…

Medlem
Skrivet av Fruxen:

Har lite svårt att känna hype för Totk. Oavsett hur alla säger att det inte är ett DLC till BotW så tycker jag all gameplay jag sett hitills tyder på det. ”BotW Machine Builder DLC”

Men tyckte verkligen om BotW och Nintendo är de enda (eller iaf en av väldigt få) spelskaparna som gång efter gång överträffar mina förväntningar med välpolerade spel och träffsäker spelglädje.. så jag får lita på hur det sett ut historiskt.. ett köp blir det hur som helst.

Tror att Nintendo har varit väldigt sparsamma med att visa upp för mycket innehåll.

Jag hoppas att spelet har MYCKET mer att erbjuda än vad som hittills visats upp. Som sagt, en stark story och stora mäktiga tempel/dungeons så kan detta bli något alldeles extra, för egen del. 😍

Medlem

Känns som att det finns risk att det blir jobbigt att spela med allt menypill. Påminner mycket om survivalspel, en genre som jag personligen inte tycker om. Uppskattar inte heller att prestandan verkar vara så pass undermålig. Blev en avbokning för mig

Medlem

När botw kom så spenderade jag hundratals timmar på det och gjorde allt värt att göra och lite till för att börja om och göra allt igen. Det var det bästa spelet någonsin.

Sedan Elden Ring.

Jag vill så gärna uppleva magin som botw kom med en gång till men känner tyvärr ingenting när jag tittar på trailerna för totk. Med Elden Ring höjde Fromsoftware ribban för hur openworldspel kan vara. Att gå tillbaka till botw, och den världen, känns som att ta ett steg bakåt i utvecklingen. Tyvärr.

Medlem
Skrivet av Mathmage:

När botw kom så spenderade jag hundratals timmar på det och gjorde allt värt att göra och lite till för att börja om och göra allt igen. Det var det bästa spelet någonsin.

Sedan Elden Ring.

Jag vill så gärna uppleva magin som botw kom med en gång till men känner tyvärr ingenting när jag tittar på trailerna för totk. Med Elden Ring höjde Fromsoftware ribban för hur openworldspel kan vara. Att gå tillbaka till botw, och den världen, känns som att ta ett steg bakåt i utvecklingen. Tyvärr.

Jag hoppas att BotW kommer kännas som en teknikdemo efter att ha spelat TotK.

Som en van 3DS och Wii U användare så är den en sån fröjd med en andra skärm. Det va ju tänkte att Wii U versionen av Breath of the wild skulle njyttja det men det plockade man ju bort sen.

Skribent
Skrivet av MiffedStingray0:

Som en van 3DS och Wii U användare så är den en sån fröjd med en andra skärm. Det va ju tänkte att Wii U versionen av Breath of the wild skulle njyttja det men det plockade man ju bort sen.

Jag gillar också en andra skärm för menyer, men speciellt kartan var sjukt nice.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av MiffedStingray0:

Som en van 3DS och Wii U användare så är den en sån fröjd med en andra skärm. Det va ju tänkte att Wii U versionen av Breath of the wild skulle njyttja det men det plockade man ju bort sen.

Precis så är det.

Ett slag i ansiktet från Nintendo till alla oss som ägde en Wii-U. Vi var bara närmare 14 miljoner…

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag gillar också en andra skärm för menyer, men speciellt kartan var sjukt nice.

Ja, och flytet det gav att slippa trycka på en startknapp för att gå in i menyn och byta vapen samt ta en titt på kartan.

Medlem
Skrivet av Mathmage:

När botw kom så spenderade jag hundratals timmar på det och gjorde allt värt att göra och lite till för att börja om och göra allt igen. Det var det bästa spelet någonsin.

Sedan Elden Ring.

Jag vill så gärna uppleva magin som botw kom med en gång till men känner tyvärr ingenting när jag tittar på trailerna för totk. Med Elden Ring höjde Fromsoftware ribban för hur openworldspel kan vara. Att gå tillbaka till botw, och den världen, känns som att ta ett steg bakåt i utvecklingen. Tyvärr.

Vad är det som är så bra med Elden Ring? Jag förstår verkligen inte det.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Vad är det som är så bra med Elden Ring? Jag förstår verkligen inte det.

Det fanns imo likheter mellan botw och elden ring. Det här med at ta sikte på nått långt borta och ta sig dit, nått som jag kände i båda spelen.
Det kändes stort och det kändes som man var en del av världen och inte nödvändigtvis en utsedd "hjälte" som var oövervinnerlig, saker och ting pågick även fast man själv inte deltog. Det var inte bara fiender som stog och vänta på att bli aggrad av en.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det fanns imo likheter mellan botw och elden ring. Det här med at ta sikte på nått långt borta och ta sig dit, nått som jag kände i båda spelen.
Det kändes stort och det kändes som man var en del av världen och inte nödvändigtvis en utsedd "hjälte" som var oövervinnerlig, saker och ting pågick även fast man själv inte deltog. Det var inte bara fiender som stog och vänta på att bli aggrad av en.

Jo, detta kan man instämma i.
Brukar faktiskt inte gilla From Softwares spel alls även om jag diggar designspråket, men med Elden Ring var det något som klickade. Är väl egentligen lite samma sak med Zelda, har faktiskt inte fastnat för något spel i serien sedan SNES, innan Botw kom... Kanske det var just den snarlika känslan från Botw, att man inte bara kände sig som en kamera som far runt i spelvärlden och allt är centrerat kring en. Tänker på Ubisofts open world-spel...

Oavsett, två väldigt bra open world spel som förhoppningsvis tar hela konceptet med öppna spelvärldar framåt.

Medlem
Skrivet av lampis:

Vad är det som är så bra med Elden Ring? Jag förstår verkligen inte det.

För mig är kombinationen av open world och soulslike det som gör att Elden Ring sticker ut och attraherar. Att det sedan är så stort och så balanserat som det är gör att jag stannar kvar och spelar.

12
Skriv svar