Fullt med bottar i MW2 och BF?

Avstängd
Fullt med bottar i MW2 och BF?

Är det något jag har missat eller varför är varje match fylld med 90% bottar i bägge dessa stora titlar??
Förstör ju hela spelupplevelsen när 90% av laget är bottar xD

Medlem

Tycker det blir roligare om det är bottar än om det skulle vara helt tomt.

Avstängd
Skrivet av ace84:

Tycker det blir roligare om det är bottar än om det skulle vara helt tomt.

Och det tycker jag är helt sinnessjukt men jag respekterar vad du tycker ..

Hellre 5 riktiga spelare än 5 riktiga och 20 bottar

Bottarna är ju inte bra kodade heller? Alltså båda är riktiga kassa i bägge av dessa två spelen, men att de skulle vara såhär dåliga blev jag lite förvånad över. Det är som en bot från CS 1.6. Den springer liksom fram och väntar 1-2 sekunder innan den börjar skjuta på dig. Tycker du det ger spelinlevelse?
Sen kommer det en riktig snubbe runt hörnet och skjuter dig innan du hinner reagera. Roligt!

Medlem

Finns det inte spelare så fylls det väll med bottar det äe väll inget nytt?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Finns det inte spelare så fylls det väll med bottar det äe väll inget nytt?

men det är ju verkligen varje match i både bf och mw och det känns bara helt absurt tycker jag. Innan var det iallafall att man kollade scoreboard i bf1 och såg att alla var riktiga spelare på båda lagen.

Medlem

Vet inte hur det är med mw2, men tror att 2042 tappade typ 90% av spelarbasen inom rekordtid, så lösningen var fylla servrar med bottar. Vilket inte behövts i tidigare bf


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Håller med dig, det blir tämligen artificiellt och oinspirerande. Många kan ju inte ens få spelen att funka, så klart att dessa fylls på med botar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

KÖP INTE FLER BATTLEFIELD SPEL. Solved.

Medlem

Vad för spellägen lirar du?
Jag möter aldrig några bottar..

Just BF2042 har jag lirat minst 2-3h per dag senaste 1-2 månader

Medlem
Skrivet av Levi:

Är det något jag har missat eller varför är varje match fylld med 90% bottar i bägge dessa stora titlar??
Förstör ju hela spelupplevelsen när 90% av laget är bottar xD

Bara en del av fördumningen av den moderna spelpubliken. Folk grinar om de dör online så servrar fylls ut med bottar som är enkla att ha ihjäl.

Medlem
Skrivet av Levi:

men det är ju verkligen varje match i både bf och mw och det känns bara helt absurt tycker jag. Innan var det iallafall att man kollade scoreboard i bf1 och såg att alla var riktiga spelare på båda lagen.

Ja det fyller väll inte ut lagen med spelare helt enkelt elöer så är nått galet med match makingen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Ronzem:

Vad för spellägen lirar du?
Jag möter aldrig några bottar..

Just BF2042 har jag lirat minst 2-3h per dag senaste 1-2 månader

TD just av den anledningen , bör jag tänka tvärtom i BF eller?

Medlem
Skrivet av Levi:

TD just av den anledningen , bör jag tänka tvärtom i BF eller?

Dno. Men jag kör bara Conquest eller Breakthrough som är de mest spelade lägena. Aldrig sett något bott.

TD är väl inte direkt ”Battlefield” så misstänker att väldigt få kör det läget.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Vad för spellägen lirar du?
Jag möter aldrig några bottar..

Just BF2042 har jag lirat minst 2-3h per dag senaste 1-2 månader

Jag tycker också att det låter konstigt. Visst händer det någon gång ibland att det är svårt att hitta spelare men oftast startar matcherna under minuten med full uppsättning spelare.

Jag vet inte om det spelar någon roll men jag spelar på PS5. Kanske färre spelare på andra plattformar?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Dno. Men jag kör bara Conquest eller Breakthrough som är de mest spelade lägena. Aldrig sett något bott.

TD är väl inte direkt ”Battlefield” så misstänker att väldigt få kör det läget.

Håller med TD har ju aldrig varit speciellt stort i BF och speciellt nu när det är färre spelare än normalt så samlas nog de flesta spelare i de mer traditionella spellägena.

Medlem
Skrivet av Levi:

men det är ju verkligen varje match i både bf och mw och det känns bara helt absurt tycker jag. Innan var det iallafall att man kollade scoreboard i bf1 och såg att alla var riktiga spelare på båda lagen.

BF1 hade inga bottar över huvudtaget. 2042 är det första BF spelet sedan 2142 som har bottar. Men även om spelarbasen för 2042 återhämtat sig väldigt mycket sedan införandet av klasser igen så är det vissa modes som startar matcher med många bottar tills det fylls upp med riktiga spelare.

Det är väl något speciellt event nu i 2042 som man måste spela för att låsa upp skins så det kanske är mindre spelare på övriga standardlägen?

Testpilot
Skrivet av Levi:

TD just av den anledningen , bör jag tänka tvärtom i BF eller?

Team Deathmatch har aldrig haft en stor publik i Battlefield-spelen.

De flesta lirar Conquest och Rush (eller liknande som Breakthrough / Operations), där kan du hitta spelare som fyller ut en match dygnet runt mer eller mindre på direkten.

Vill du spela Team Deathmatch helt utan bottar kan du kolla om någon hostar det i Portal (community-delen av Battlefield 2042). Brukar finnas både det ena och andra som är lite mer nischat där


signatur

Jag kan komma att använda "du" löpande i texter jag skriver. Med detta menas då "vem nu än som läser", om inte kontexten avser annat. Om du tar åt dig av någon anledning, då är det upp till dig som person att ansvara för din egna tolkning och efterföljande reaktion.

1
Skriv svar