Gamla dator och tv-spel som fungerar idag?

Medlem
Gamla dator och tv-spel som fungerar idag?

Jag tänkte lite på gamla dator och tv-spel förut som jag älskade när jag var yngre och funderade på vilka spel som kan fungera idag. I julas köpte jag SimCity4 på Steam mest för att det var 20 år gammalt, det var spelbart i en halvtimme.

Men Gangsters 2 som jag spelade på min förra laptop spelade jag i över en månad, kanske för att spelet är byggd som ett brädspel med rörliga figurer och roligt var det.

Vilka gamla spel funkade för er när ni spelar det? Hade en optimistiskt tanke om att ladda hem Fifa98 förut men tror inte det hade varit så spännande, kanske roligt om man kan köra multiplayer. GTA SA köpte jag på steam förut ihop med VC och GTA4 men inget av spelen känns spelbara trots att GTA4 borde vara det. Men jag kanske får ge det ett mer ärligt försök! Köpte Red Alert remastern om det räknas, det var faktiskt kul några dagar men även där så dog intresset och hade nog föredragit Red Alert 2. Sedan tror jag att Diablo 4 kommer kännas som Diablo 2 och 3 så det kanske är lika bra att testa det

Det känns som jag bara dyker upp när jag pratar om gamla spel men är väl mer nostalgisk än vad jag vill erkänna och jag tror att en tråd på reddit hade dött ut rätt fort.

Backloggens befriare

GTAIV har aldrig varit spelbart...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Heroes of Might and Magic 3 Complete
OpernRA
Supreme Commander + Forge Alliance
Worms Armageddon
Trackmania Nations/Stadium
Quake 3/Quake Live
Unreal Tournament 99/04
GzDoom
F.E.A.R
Max Payne 1-2
SWAT 4
Dark Messiha of Might and Magic
TF2
Portal 1-2

1
Skriv svar