Goblin Colony - svenskutvecklat RTS/Colony-sim

Medlem
Goblin Colony - svenskutvecklat RTS/Colony-sim

Goblin Colony är ett retrodoftande RTS med inslag av villagebuilder/colony-sims/god game (ja genre benämning är svårt )

Främsta förebilden är Bullfrogs gamla klassiker Dungeon Keeper men hämtar även inspiration från spel som Dwarf fortress, Rimworld och Prison Architect

Jag är ensam utvecklare (står även för ljud/musik) Spelet har varit under utveckling ett par år nu men börjar bli klart. Planerad release (PC) är senare i år.

Hoppas ni gillar det ni ser och wishlista om ni vill supporta svenska indie utvecklare
Svarar gärna på frågor. Tack!

Goblin Colony - Steam sida


signatur

Utvecklare av Goblin Colony - ett retro RTS med inslag av village builder/colony-sim.

Goblin Colony - Steam sida

Medlem
Skrivet av MonoNordGames:

Goblin Colony är ett retrodoftande RTS med inslag av villagebuilder/colony-sims/god game (ja genre benämning är svårt )

Främsta förebilden är Bullfrogs gamla klassiker Dungeon Keeper men hämtar även inspiration från spel som Dwarf fortress, Rimworld och Prison Architect

Jag är ensam utvecklare (står även för ljud/musik) Spelet har varit under utveckling ett par år nu men börjar bli klart. Planerad release (PC) är senare i år.

Hoppas ni gillar det ni ser och wishlista om ni vill supporta svenska indie utvecklare
Svarar gärna på frågor. Tack!

Goblin Colony - Steam sida

Roligt. Det ser ut att kunna bli nice.

En fråga. Går det ändra hastigheten spelet utspelar sig i?

Medlem
Skrivet av maq777:

Roligt. Det ser ut att kunna bli nice.

En fråga. Går det ändra hastigheten spelet utspelar sig i?

Tack!
Intressant att du frågar just det, är det främst för att du skulle vilja sakta ner eller speeda upp spelet?

Men ja, rent tekniskt vore det möjligt men det är för nuvarande inget option i spelet så att säga. Detta är dock något jag har funderat en del på och kommer att testa närmare. Finns dock en del att ta hänsyn till.


signatur

Utvecklare av Goblin Colony - ett retro RTS med inslag av village builder/colony-sim.

Goblin Colony - Steam sida

Moderator | Testpilot
Skrivet av MonoNordGames:

Tack!
Intressant att du frågar just det, är det främst för att du skulle vilja sakta ner eller speeda upp spelet?

Men ja, rent tekniskt vore det möjligt men det är för nuvarande inget option i spelet så att säga. Detta är dock något jag har funderat en del på och kommer att testa närmare. Finns dock en del att ta hänsyn till.

En del sådana här spel kan vara aningen långsamma, helst om man spelar dem mycket, och då kan det vara skönt att kunna spela i högre hastighet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

En del sådana här spel kan vara aningen långsamma, helst om man spelar dem mycket, och då kan det vara skönt att kunna spela i högre hastighet

Japp håller helt med om att vissa kan bli sega ibland.
Gameplayet i GC är mer åt RTS-hållet snarare än storytellers/sandbox (t.ex. Dwarf fortress, Rimworld) och map/kampanj baserat där varje session ungefär är ca 20-40 minuter spel per bana så det bör inte va lika segt även i 1x realtid.
Med det sagt så ska jag definitivt undersöka saken närmre.


signatur

Utvecklare av Goblin Colony - ett retro RTS med inslag av village builder/colony-sim.

Goblin Colony - Steam sida

Medlem
Skrivet av MonoNordGames:

Tack!
Intressant att du frågar just det, är det främst för att du skulle vilja sakta ner eller speeda upp spelet?

Men ja, rent tekniskt vore det möjligt men det är för nuvarande inget option i spelet så att säga. Detta är dock något jag har funderat en del på och kommer att testa närmare. Finns dock en del att ta hänsyn till.

Jag vet egentligen inte om jag vill sakta ner eller speeda up. Jag skulle nog behöva spela lite först. Men av videon att döma kändes 1.5x lämpligt. Men troligen vill man nog toggla mellan 0.5x-2x beroende på vad som händer.

De kommer bli kul att testa!!!

1
Skriv svar