Rösta! Vilket spel ser du mest fram emot 2023?

Medlem

Homeworld 3 är det spel jag är mest exalterad över.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Tror att Starfield kommer bli bra.
Tror däremot inte att Starfield kommer att vara bra 2023 med tanke på hur det brukar se ut med Bethesdas spel

Medlem

Homeworld, årtiondets mest efterlängtade spel

Medlem
Medlem

Street Fighter 6 helt klart. Det var längesen jag nördade ner mig i ett fightingspel och SF6 ser riktigt bra ut.

Medlem

Något annat: Space Marine 2. Så jääääävla hype!!!!!!!!


signatur

I drank what?

ZF
Medlem
Skrivet av Tamazin:

Valheim! Om det nu möjligtvis skulle släppas i 1.0 2023, vilket jag antar kanske inte är så troligt. Det är iaf vad jag ser mest fram emot

v 0.2.xxx ?

Nä det verkar ju dröja lite med tanke på att det redan varit under utveckling i flera år nu..

Men de säger att det ska släppas i år så.

Medlem
Skrivet av Staenhus:

Jag har lite av ett udda val, och jag vet inte ens om det kommer ut 2023 då det inte har ett satt datum, men det spel som jag ser fram emot mest är Savior, ett debutspel av Starsoft Entertainment. Kan bara hoppas att det blir så bra som det ser ut.

https://www.youtube.com/watch?v=LNgCGnTOHoc

Jag måste säga att jag verkligen inte är en fan av plattformsspel, men efter mästerverket Spiritfarer så känner jag att genren faktiskt har en del att bjuda på även för mig - och jäklar i min låda vad den trailern såg stämningsfull ut, tack för tipset! Blir till att hålla ett öga på det där.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Enkelt, stjärnfält! (Starfield) 😀

Medlem

Vart är Atomic Heart?

Det är i alla fall vad jag längtar störst till men många spel ligger lika nära.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Med stor försiktighet: EA WRC.. 🤔 Vad det nu kommer heta, om det nu släpps etc.

Medlem

Hollow Knight: Silksong - måtte detta bli året det verkligen släpps.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Redaktör
Ponny

Längtar efter Tears of the Kingdom. Zelda är ett "happy place" för mig, med oefterhärmlig äventyrskänsla.

Suikoden I & II HD Remaster Gate Rune and Dunan Unification Wars (ja, det är en lång titel) och "Suikoden-likes" måste jag ge ett hedersomnämnande. Två av mina favoritspel kommer tillbaka, samtidigt som järngänget bakom dem slår till med Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes. Drömmen!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har svårt att tro att någon ens kommer i närheten av ny versionen av Dead space. För er som aldrig spelade orginalet så kommer det antagligen vara årets spel.

Medlem

SF


signatur

Meep!

Medlem

Spelet jag ser mest fram emot 2023 är utan tvekan The Legend of Heroes: Trails into Reverie

Tätt följt av Trails to Azure när det äntligen officiellt släpps här i väst.

Ser också fram emot Fire Emblem Engage, Yakuza Ishin och en hel del annat.

Medlem

Väldigt sugen på Final Fantasy 16, men la min röst på Hogwarts Legacy ändå. Ruggigt sugen på det där spelet!

Medlem

Vad som helst med en 3a från Valve, helst tillsammans med ett nytt VR-headset från samma företag.
Man kan väl få drömma?

Mer realistiskt så är jag mest sugen på Amnesia: The Bunker från Frictional Games

Medlem

Detta va faan ett svårt val. Fler spel jag ser fram emot i år än i fjol.
bara för att ta det alfabetiskt på listan.
Aliens, Ark 2, Baldurs Gate 3, Dead Island 3, Diablo 4, Forza Motorsport, Homeworld 3, Minecraft Legends (med barnen, jag lovar), Payday 3, Settlers New Allies, Skull & Bones, Starfield, Jedi Survivor och till sist Valheim som många föreslagit.

Riktigt starkt spelår.... Hur ska jag ha tid för fru och barnen? jag får sluta jobba helt enkelt. :-/

Medlem

Inte helt säkert att detta släpps i år, men ryktet säger vinter 2023: Final Fantasy 7 Remake: Rebirth.

Utan tvekan det spel jag ser mest fram emot (barnsligt exalterad över att få köra nästa del), och lite förvånande att jag är ensam om detta.

Pansarknekt

Baldurs Gate 3 verkar inte få många röster. Jag är även lite förvånad att D4 får fler än starfield i nuläget. Väldigt många fina titlar generellt dock, hoppas nu alla kommer ut i år med. Backloggen lär växa oavsett.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Tdu3... fast vet inte om hong kong blir så kul... speciellt om den ärver något fatalt av skämtet före.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

För mig är det väldigt svårt att bry mig längre än till January-Mars sen får jag härdsmälta. Efter Monster hunter Rise,Dead space,Resident evil 4 och alla Psvr2 spelen. Blir minimum 13 spel för mig på 3 månader. Men antagligen fler. Har redan bokat 8 av spelen......

Medlem

Extremt svårt att välja vad jag ser mest fram emot känner mig som ett barn i en godis butik!

Medlem

Jag ser mestadels fram emot RE4.
Men det finns även andra starka kandidater som jag längtar efter

Diablo IV
Starfield
The day before
Ark 2
CoH 3
Dead island 2
Dead space.

Känns som att det kommer bli ett väldigt dyrt år för mig haha

Medlem

Sååååeh... varför är Atomic Heart inte med i listan?

Fick rösta på S.T.A.L.K.E.R 2, helt enkelt


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Nya Hollow Knight.

Medlem

Zelda: TotK helt klart för min del. Men Hogwarts Legacy ser även ut att kunna bli grymt. Dessutom Blood bowl 3, Spiderman 2, Pikmin 4 och Street Fighter 6

Skribent

Starfield, Zelda, Hogwarts, Alan Wake, Diablo. I den ordningen. Håller tummarna att alla faktiskt släpps i år och blir bra!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Dijablo 4 och starfield. Tror knappast jag kommer spela starfield dock, har inte tid. Men Diablo lär jag spela


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

123
Skriv svar