God of War Ragnarök

Medlem
Skrivet av blackidus:

Jämför inte med något, linjära tredjepersonäventyr är inget för mig, alla sådana spel känns likadana.
Maffiga mellansekvenser och bra story hjälper inte tråkigt gameplay för min del, då kan jag lika hjärna bara se mellansekvenserna på tuben ist.

Varken gow 2018 eller Ragnarök är ju linjära? Du har öppna område, side quests och minibossar/event runtom världen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu är det inga direkt tekniska problem med spelet på PS5 (eller PS4 för den delen) för att spelet släpps till svagare hårdvara. Dock finns det ju ett argument för att spelet rent grafiskt inte gjort ett jättestort hopp.

Det var inte heller några tekniska problem enligt recensionen av Bayonetta 3 (utan "magiskt" av Switchen).

Medlem
Skrivet av Maysay:

Det var inte heller några tekniska problem enligt recensionen av Bayonetta 3 (utan "magiskt" av Switchen).

Just switchen är lite rolig.
När spel släpps o ser ut som hej kom o hjälp mig till den (Witcher 3 o Alan Wake är två bra exempel) så ska vi bli impade "för det är otroligt de fungerar på switch" medans om spel skulle se ut så grafiskt på ex series x o ps5 skulle folk gapa hur fula spelen är haha


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Det var inte heller några tekniska problem enligt recensionen av Bayonetta 3 (utan "magiskt" av Switchen).

Nu ska vi inte gå off-topic här, så har du något mer att säga efter detta kan vi ta det i PM.

Kort och gott hade spelet mått bättre av stabilare framerate och att det var bättre grafiskt då det finns en del skavanker där. Rescententen skriver dock att det är magiskt att det fungerar så bra som det gör, trotts att det är en Switch han spelar på. Ändrar dock inte det faktum att det finns en del problem om nämnt innan.

Givetvis hade det kunnat tas upp och förklarats bättre. För dig som har något att säga om det så kommer jag nu med svar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Varken gow 2018 eller Ragnarök är ju linjära? Du har öppna område, side quests och minibossar/event runtom världen.

Ja, och likt metroidvania-spel så kan man återvända med nya förmågor till "gamla" platser och öppna upp nya vägar och ta sig till platser man tidigare inte kunde nå.

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Varken gow 2018 eller Ragnarök är ju linjära? Du har öppna område, side quests och minibossar/event runtom världen.

Jo jag vet det men jag kände inte alls att spelet uppmuntrade mig att göra något av dem och dem kändes inte alls belönande att göra.
Det gör att spelet känns mer linjärt än det egentligen är.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Just switchen är lite rolig.
När spel släpps o ser ut som hej kom o hjälp mig till den (Witcher 3 o Alan Wake är två bra exempel) så ska vi bli impade "för det är otroligt de fungerar på switch" medans om spel skulle se ut så grafiskt på ex series x o ps5 skulle folk gapa hur fula spelen är haha

Kan tycka det är svårt att jämföra exklusiva spel mellan plattformar. Tror att vi kanske hade fått vänta på nya God of War lite om de inte hade haft PS4 att sälja på. Samma med Bayonetta 3. Man skulle t.ex redan från början ha kunnat ge minus på Breath of the Wild pga att det en Switch exklusiv titel och inte kan konkurrera med PS4 (God of War) gällande vissa saker. Men det kan vara lite orättvist. Men vill inte gå för OT. Så lämnar detta nu. Har framfört mina tankar.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Har tyvärr inte spelat klart ettan. Ska jag strunta i den och gå direkt till detta?
Man kan ju alltid kolla youtube för story-n.

Du kan kolla Youtube, helt klart. Spelet är inte SÅ jävla bra folk påstår, det finns väl en anledning att du inte spelade klart det?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Kan tycka det är svårt att jämföra exklusiva spel mellan plattformar. Tror att vi kanske hade fått vänta på nya God of War lite om de inte hade haft PS4 att sälja på. Samma med Bayonetta 3. Man skulle t.ex redan från början ha kunnat ge minus på Breath of the Wild pga att det en Switch exklusiv titel och inte kan konkurrera med PS4 (God of War) gällande vissa saker. Men det kan vara lite orättvist. Men vill inte gå för OT. Så lämnar detta nu. Har framfört mina tankar.

Igen, spelen får inte minus för att det är exklusivt. Handlar om att hårdvaran är inte är kraftfull nog för att se till så spelupplevelsen är stabil. Så mycket nämns i våran recension av Breath of the Wild också.

Nu släpper i detta och fortsätter snackar God of War Ragnarök.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Igen, spelen får inte minus för att det är exklusivt. Handlar om att hårdvaran är inte är kraftfull nog för att se till så spelupplevelsen är stabil. Så mycket nämns i våran recension av Breath of the Wild också.

Nu släpper i detta och fortsätter snackar God of War Ragnarök.

Du verkar förvirrad eller så förstår du inget av det jag ville ha fram? Men låt gå...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Du verkar förvirrad eller så förstår du inget av det jag ville ha fram? Men låt gå...

Snarare du som är förvirrad.

Du har gång, på gång, kritiserat oss och skämtat lite för att vi på något sätt nämnt att Bayonetta får ett minus för att spelet är på Switch. Som sagt, det har inget med exklusivitet att göra. Utan för att hårdvaran är vek och det gör att spelet inte känns lika bra att spela som det kunde om det fanns på en annan plattform. Zelda som du nämnde i ett annat inlägg fick samma kritik.

Bayonetta rullade på bra trotts att det spelades på Switch, men som nämnt i kommentarena hade det mått otroligt mycket bättre med mer kraftfull hårdvara.

Ska vi göra en liknelse så känns God of War Ragnarök bra att spela och ser även bra ut på PS4. Spelet är fortfarnade vackert och håller sina 30 fps (Information från Digital Foundry på Youtube).

Som nämnt tidigare, har du något mer att säga om saken kan du snacka med oss i DM så återgår vi till ämnet här.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fan hade varit coolt om man fick möjligheten
att importera sin kratos ifrån förra god of war och dom balanserat spelet efter det. En omöjlighet antar jag men hade känts maffigt

Medlem

Fan måste vänta på pc mycket bättre på keyboard och mus en controller bajs


signatur

Hail to the king, Baby!

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Varken gow 2018 eller Ragnarök är ju linjära? Du har öppna område, side quests och minibossar/event runtom världen.

Fast förra God Of War var ganska linjärt. Även om man försökte inbilla spelaren att det inte var det. Visst var det inte en enda lång korridor, men särskilt öppet upplevde jag det inte den tid jag spelade. Men jag tyckte spelet var riktigt trist och la ner efter 6-7 timmar, kanske öppnar sig mer efter det


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Just switchen är lite rolig.
När spel släpps o ser ut som hej kom o hjälp mig till den (Witcher 3 o Alan Wake är två bra exempel) så ska vi bli impade "för det är otroligt de fungerar på switch" medans om spel skulle se ut så grafiskt på ex series x o ps5 skulle folk gapa hur fula spelen är haha

Switchen är som det mindre begåvade syskonet som får beröm för minsta lilla medan de andra syskonen får skäll om de bara får VG på matteprovet.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Aa fast tvek på den.

Du kan väl flika in med ett bra spel enligt dig?

50% av alla andra spel är bättre än gow 2018. Blev chockad över goty titeln då jag inte alls förstod hypen.

Men du verkar vara en fanboy som beskyddar spelet som om det vore ditt barn, det ÄR fruktansvärt linjärt och tråkig gameplay enligt flera i detta forum.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Är det någon som har erfarenhet av att göra preorder på amazon?

Det står att god of war ska levereras 17 November, även om det står att den släpps 8 November. Det måste väl vara en bugg?

Medlem
Skrivet av Enartz:

50% av alla andra spel är bättre än gow 2018. Blev chockad över goty titeln då jag inte alls förstod hypen.

Men du verkar vara en fanboy som beskyddar spelet som om det vore ditt barn, det ÄR fruktansvärt linjärt och tråkig gameplay enligt flera i detta forum.

Ett spel som Skyrim är också fruktansvärt linjärt om man bara gör huvuduppdraget enligt mig.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Fast förra God Of War var ganska linjärt. Även om man försökte inbilla spelaren att det inte var det. Visst var det inte en enda lång korridor, men särskilt öppet upplevde jag det inte den tid jag spelade. Men jag tyckte spelet var riktigt trist och la ner efter 6-7 timmar, kanske öppnar sig mer efter det

Ett område är ganska öppet, där det också finns en hel del att upptäcka i form av side-quest och liknande.

Medlem

Älskade verkligen det första med undantag för Alfheim, avskydde verkligen de flygande alverna, usch.
Yxan var ju dock fantastisk och frysattacken tyckte jag tillförde en extra dimension till combaten.

Medlem
Skrivet av pingkonk:

Bra recension Fredrik!
Blir att försöka få tag på ett PS5 så att spelet kan nu avnjutas på rätt sätt!

https://www.webhallen.com/se/product/353045-Playstation-5-Kon...

Medlem
Skrivet av Thane:

Ett spel som Skyrim är också fruktansvärt linjärt om man bara gör huvuduppdraget enligt mig.

Eh va?

Inaktiv
Skrivet av blackidus:

Jo jag vet det men jag kände inte alls att spelet uppmuntrade mig att göra något av dem och dem kändes inte alls belönande att göra.
Det gör att spelet känns mer linjärt än det egentligen är.

Eller hur. Det "öppna" området kändes bara som ett större rum med åter samma fiender och pussel.

NuZ
Testpilot

Sweet! Då blir det nog köp
Förra spelet föll inte riktigt i min smak men var spännande och roligt att spela. Taggad till tusen!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Switchen är som det mindre begåvade syskonet som får beröm för minsta lilla medan de andra syskonen får skäll om de bara får VG på matteprovet.

haha rätt bra liknelse ja


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag fastnade inte för första spelet jag spelade aldrig färdigt det slutade när man skulle slå idioten på ryggen av draken tröttnade på det saknade köttandet från tidigare spel förstår att dom vill fräscha upp serien men blev lite besviken tyvärr då jag gillade dom tidigare delarna

Medlem
Skrivet av Thane:

Ett spel som Skyrim är också fruktansvärt linjärt om man bara gör huvuduppdraget enligt mig.

Skillnaden är att Skyrims main quest tar dig till platser där du antingen träffar personer som erbjuder dig sidequests eller till platser där du plockar upp saker som sedan startar en main quest. Det räcker med att du går förbi en vakt eller liknande och hör ett rykte.

Skyrim uppmuntrar och smyger in side quest i din quest logg hela tiden utan att du behöver gå och leta dem. Det enda jag kommer ihåg från min stund med GOW 2018 var att jag fick någon sido suest med Valkyrer?

Medlem
Skrivet av blackidus:

Skillnaden är att Skyrims main quest tar dig till platser där du antingen träffar personer som erbjuder dig sidequests eller till platser där du plockar upp saker som sedan startar en main quest. Det räcker med att du går förbi en vakt eller liknande och hör ett rykte.

Skyrim uppmuntrar och smyger in side quest i din quest logg hela tiden utan att du behöver gå och leta dem. Det enda jag kommer ihåg från min stund med GOW 2018 var att jag fick någon sido suest med Valkyrer?

Det påpekas kas flera gånger i GOW att du är fri att utforska som du vill. Nej du får inget quest som säger ”åk hit” utan du får själv utforska. Enligt mig är det nästan mer open world.

Medlem
Skrivet av zevile:

FAN! Nu måste jag köpa PS5, helvete min ekonomi!!!

Inget måste, funkar lika bra på PS4 Pro. 👍

Medlem
Skrivet av A1200G:

Inget måste, funkar lika bra på PS4 Pro. 👍

Inte lika bra väl? Det är ju tekniskt bättre på ps5, men det funkar ju såklart bra på ps4 också?

Skriv svar