"Post forward/shipping relay" någon som använt?

Medlem
"Post forward/shipping relay" någon som använt?

Har en produkt (begagnad, privat säljare) jag skulle vilja köpa från en säljare i england. Säljaren vägrar dock skicka det utanför england av någon anledning.

Så jag funderar på att skaffa någon sorts tjänst där man får en adress i england som paketet skickas till för att sedan vidarebefordras till mig. Någon som använt sig av liknande? Verkar finnas flera alternativ, något tips?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

hans närmaste postombud? vet ej men gissar bara.

Medlem

Finns det ingen i Danmark som kan ha samma produkt annars?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Zero303:

hans närmaste postombud? vet ej men gissar bara.

Vet inte vad det skulle göra, säljaren är som sagt ovillig att skicka utanför UK av någon anledning.

Skrivet av Hipshot:

Finns det ingen i Danmark som kan ha samma produkt annars?

Inte i butik, är ett sedan länge utgått brädspel som idag är svårt att få tag i.
Personen i England säljer precis den utgåva jag söker, oöppnat och till ett bra pris. Vet inte varför han tycker det är problem att skicka internationellt men tror jag har löst det nu via tredjepart. Får se om jag någonsin får hem spelet eller blir scammad fullständigt XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Har råkat ut för samma sak några gånger, och då använt mig av internetvänner som bor i England som då skickat det vidare till mig. Men jo, lite konstigt när säljare inte vill skicka saker utanför landet, det innebär ju inte mer jobb från säljaren själv, det är ju postverksamheten som får jobba mer med det.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Har råkat ut för samma sak några gånger, och då använt mig av internetvänner som bor i England som då skickat det vidare till mig. Men jo, lite konstigt när säljare inte vill skicka saker utanför landet, det innebär ju inte mer jobb från säljaren själv, det är ju postverksamheten som får jobba mer med det.

Ja jag fick som inget riktigt svar heller, frågade om det innebar extra avgifter eller så och att jag självklart betalar det men svaret blev bara "sorry, UK shipping only". Kanske nån lag/regel eller nått konstigt jag inte vet om som försvårar på nått sätt...

Men har nog löst det nu med ett tredjepartsföretag, jag har en "egen" adress nu i England som killen kan skicka paketet till, så skickar de bara vidare det sedan mot en avgift. Får se om detta går smidigt eller ej.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Geeks Gaming
Skrivet av Soulless:

Inte i butik, är ett sedan länge utgått brädspel som idag är svårt att få tag i.
Personen i England säljer precis den utgåva jag söker, oöppnat och till ett bra pris.

Nu blev jag nyfiken på vad det är för brädspel! 😁

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nu blev jag nyfiken på vad det är för brädspel! 😁

Hah, inget märkvärdigt

"Runewars: Revised Edition".
Inte sålts i butik på...Skulle säga 6-7 år. Nått sånt, inget direkt samlarobjekt men att få tag i ett oöppnat exemplar är riktigt kul!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är man ldans angelägen är det väl bara förbetala och skicka hem typ jetpak eller dylikt till snubben med frakt du betalar?

1
Skriv svar