I God of War Ragnarök kommer vi besöka nio världar

Robot
I God of War Ragnarök kommer vi besöka nio världar

Mitt i den långa Fimbulvintern.

#god-of-war-ragnarök


Medlem

Hatade Alfheim i det första spelet så hoppas att visiten dit blir så kort som bara möjlig^^. Helheim var dock riktigt stämningsfullt.

Medlem

Kanske är lite töntigt, men jag är en person som inte vill ha nå spoilers, så att ha en titel som denna skär lite för mig (nej, jag ser inte trailers).
"Det är inte en spoiler" kommer säkert några säga, men det blir det när man dragit igenom 7 världar, man kanske tror att nått kommer börja lösas, men man vet i bakhuvudet att det är 2 världar kvar. Man övertänker osv osv osv..
Kontexten för dom världarna finns inte, men vetskapen gör att man ställer in sig på ett visst sätt. Överraskningar betyder mycket.

Det är samma sak med vilken bild som man lägger till nyheten. Den i denna nyhet som exempel. Att ulven ska vara med är kanske inte chockerande direkt, men jag vill ändå inte få det mötet spoilat.
Den kanske tom kommer i värld 8

Töntigt, töntigt, men kände för att slänga ut min åsikt iom att det är en lätt fix när det kommer till rubrik och bilden till.

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Kanske är lite töntigt, men jag är en person som inte vill ha nå spoilers, så att ha en titel som denna skär lite för mig (nej, jag ser inte trailers).
"Det är inte en spoiler" kommer säkert några säga, men det blir det när man dragit igenom 7 världar, man kanske tror att nått kommer börja lösas, men man vet i bakhuvudet att det är 2 världar kvar. Man övertänker osv osv osv..
Kontexten för dom världarna finns inte, men vetskapen gör att man ställer in sig på ett visst sätt. Överraskningar betyder mycket.

Det är samma sak med vilken bild som man lägger till nyheten. Den i denna nyhet som exempel. Att ulven ska vara med är kanske inte chockerande direkt, men jag vill ändå inte få det mötet spoilat.
Den kanske tom kommer i värld 8

Töntigt, töntigt, men kände för att slänga ut min åsikt iom att det är en lätt fix när det kommer till rubrik och bilden till.

Håller med!

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Kanske är lite töntigt, men jag är en person som inte vill ha nå spoilers, så att ha en titel som denna skär lite för mig (nej, jag ser inte trailers).
"Det är inte en spoiler" kommer säkert några säga, men det blir det när man dragit igenom 7 världar, man kanske tror att nått kommer börja lösas, men man vet i bakhuvudet att det är 2 världar kvar. Man övertänker osv osv osv..
Kontexten för dom världarna finns inte, men vetskapen gör att man ställer in sig på ett visst sätt. Överraskningar betyder mycket.

Det är samma sak med vilken bild som man lägger till nyheten. Den i denna nyhet som exempel. Att ulven ska vara med är kanske inte chockerande direkt, men jag vill ändå inte få det mötet spoilat.
Den kanske tom kommer i värld 8

Töntigt, töntigt, men kände för att slänga ut min åsikt iom att det är en lätt fix när det kommer till rubrik och bilden till.

Håller med dig 100% även om jag inte bryr mig så mycket om spelet i fråga. Minns fortfarande att jag fick Killzone 2-slutet spoilat i en recension på fz (kanske får skylla mig själv där då det ändå var en recension och någon sa att det var obvious men ville liksom uppleva det själv)

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Kanske är lite töntigt, men jag är en person som inte vill ha nå spoilers, så att ha en titel som denna skär lite för mig (nej, jag ser inte trailers).
"Det är inte en spoiler" kommer säkert några säga, men det blir det när man dragit igenom 7 världar, man kanske tror att nått kommer börja lösas, men man vet i bakhuvudet att det är 2 världar kvar. Man övertänker osv osv osv..
Kontexten för dom världarna finns inte, men vetskapen gör att man ställer in sig på ett visst sätt. Överraskningar betyder mycket.

Det är samma sak med vilken bild som man lägger till nyheten. Den i denna nyhet som exempel. Att ulven ska vara med är kanske inte chockerande direkt, men jag vill ändå inte få det mötet spoilat.
Den kanske tom kommer i värld 8

Töntigt, töntigt, men kände för att slänga ut min åsikt iom att det är en lätt fix när det kommer till rubrik och bilden till.

Allt annat än töntigt. Det är trots allt bara underhållning vi diskuterar här och då måste vi spelare få tycka till om det.

Jag tycker inte bara detta gäller bara story och världar utan även spelmekanik. Som du säger, överraskningar betyder mycket!

Man blir nämligen så glad om ett spel visar sig vara så mycket "mer" än man först trodde.

Simpelt exempel men säg Morrowind då det begav sig och alkemin i det, att leta ingredienser och blanda potions. Eller byggandet i Valheim. Jag älskar att upptäcka sånt istället för att på förhand veta att det kommer finnas där.

Såklart är det svårt att recensera och marknadsföra spel om man inte berättar om spelmekanik och features. Köper jag spel på Steam försöker jag ändå supersnabbt bara ögna listan på features i hopp om att min hjärna inte hann registrera riktigt allting.

Jag vet inte hur många recensioner man läst skrivna av en belåten recensent som lyckats undvika alla storyspoilers, men som omedvetet istället har redogjort för alla olika delar som spelet innehåller - och jag som spelare känner att det finns inget kul kvar att upptäcka själv längre.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Kanske är lite töntigt, men jag är en person som inte vill ha nå spoilers, så att ha en titel som denna skär lite för mig (nej, jag ser inte trailers).
"Det är inte en spoiler" kommer säkert några säga, men det blir det när man dragit igenom 7 världar, man kanske tror att nått kommer börja lösas, men man vet i bakhuvudet att det är 2 världar kvar. Man övertänker osv osv osv..
Kontexten för dom världarna finns inte, men vetskapen gör att man ställer in sig på ett visst sätt. Överraskningar betyder mycket.

Det är samma sak med vilken bild som man lägger till nyheten. Den i denna nyhet som exempel. Att ulven ska vara med är kanske inte chockerande direkt, men jag vill ändå inte få det mötet spoilat.
Den kanske tom kommer i värld 8

Töntigt, töntigt, men kände för att slänga ut min åsikt iom att det är en lätt fix när det kommer till rubrik och bilden till.

Jag känner inte som du men samtidigt hade det ju varit bra för personer som dig att inte ha informationen direkt i flödet utan att det hade stått i själva nyheten. Samma med bilden.
Hade rubriken istället varit "Nu vet vi hur många världar du får besöka i Ragnarök" hade det ju inte avslöjat så mycket. Då hade du själv fått välja om du vill ha mer information eller inte.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Hatade Alfheim i det första spelet så hoppas att visiten dit blir så kort som bara möjlig^^. Helheim var dock riktigt stämningsfullt.

nu ska vi inte va såna.

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Kanske är lite töntigt, men jag är en person som inte vill ha nå spoilers, så att ha en titel som denna skär lite för mig (nej, jag ser inte trailers).
"Det är inte en spoiler" kommer säkert några säga, men det blir det när man dragit igenom 7 världar, man kanske tror att nått kommer börja lösas, men man vet i bakhuvudet att det är 2 världar kvar. Man övertänker osv osv osv..
Kontexten för dom världarna finns inte, men vetskapen gör att man ställer in sig på ett visst sätt. Överraskningar betyder mycket.

Det är samma sak med vilken bild som man lägger till nyheten. Den i denna nyhet som exempel. Att ulven ska vara med är kanske inte chockerande direkt, men jag vill ändå inte få det mötet spoilat.
Den kanske tom kommer i värld 8

Töntigt, töntigt, men kände för att slänga ut min åsikt iom att det är en lätt fix när det kommer till rubrik och bilden till.

Tycker du framför din åsikt väldigt ödmjukt och inte alls töntigt. Önskade att fler människor kunde vara såhär trevliga istället för tvärtom som ofta är fallet 😀

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Kanske är lite töntigt, men jag är en person som inte vill ha nå spoilers, så att ha en titel som denna skär lite för mig (nej, jag ser inte trailers).
"Det är inte en spoiler" kommer säkert några säga, men det blir det när man dragit igenom 7 världar, man kanske tror att nått kommer börja lösas, men man vet i bakhuvudet att det är 2 världar kvar. Man övertänker osv osv osv..
Kontexten för dom världarna finns inte, men vetskapen gör att man ställer in sig på ett visst sätt. Överraskningar betyder mycket.

Det är samma sak med vilken bild som man lägger till nyheten. Den i denna nyhet som exempel. Att ulven ska vara med är kanske inte chockerande direkt, men jag vill ändå inte få det mötet spoilat.
Den kanske tom kommer i värld 8

Töntigt, töntigt, men kände för att slänga ut min åsikt iom att det är en lätt fix när det kommer till rubrik och bilden till.

Om man är så känslig för spoilers så kanske man inte ska besöka hemsidor där allt man gör är att skriva om uppkommande spel? Har man inte ett personligt ansvar över sin egen upplevelse?
Men jag håller med om att förväntningarna förändras desto mer man vet om ett spelet, förhoppningsvis så har man glömt detta till spelet släpps.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

nu ska vi inte va såna.

Nej den delen kan ju bara bli bättre så du har rätt^^. Gillade du de flygande alverna eller vad det var? Frustrerande deluxe.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Om man är så känslig för spoilers så kanske man inte ska besöka hemsidor där allt man gör är att skriva om uppkommande spel? Har man inte ett personligt ansvar över sin egen upplevelse?
Men jag håller med om att förväntningarna förändras desto mer man vet om ett spelet, förhoppningsvis så har man glömt detta till spelet släpps.

Hade det varit en sida som bara handlade om just det spelet jag är intresserad av, så håller jag med.
Nu är detta ett ställe att samla alla sorters nyheter om saker man har ett smått intresse av och saker men inte ens vet om finns. För att få reda på nya saker. Skulle bli väldigt lite trafik på en sida om man va rädd för spoilers av allt man är intresserad av bara man klickar in.
Med din logik skulle jag behöva undvika internet helt och hållet iom potentiella spoilers för allt, och det funkar inte riktigt

Iom att det är rätt enkelt att ända om nyheten till; "Såhär många världar finns det i GoW", tycker jag att man kan göra det.
Det tappar inget värde som nyhet eller klick.
Samma med bilden. Bara en bild på Kratos räcker, eller en bild på en GoW logga

Medlem

hoppas det kommer på pc som ettan men mus och keyboard wowa wiwa coool


signatur

Hail to the king, Baby!

One
Medlem

Hoppas det är lite mer customization i denna. Första behövde man inte uppgradera någonting om du inte ville få ner sista valkyrian.
Tyckte även att huben var riktigt tråkig, allt med den där tyr

Medlem
Skrivet av Lich9966:

hoppas det kommer på pc som ettan men mus och keyboard wowa wiwa coool

Hur kan man föredra mus och tangentbord i ett spel i tredje person? 🤔

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Kanske är lite töntigt, men jag är en person som inte vill ha nå spoilers, så att ha en titel som denna skär lite för mig (nej, jag ser inte trailers).
"Det är inte en spoiler" kommer säkert några säga, men det blir det när man dragit igenom 7 världar, man kanske tror att nått kommer börja lösas, men man vet i bakhuvudet att det är 2 världar kvar. Man övertänker osv osv osv..
Kontexten för dom världarna finns inte, men vetskapen gör att man ställer in sig på ett visst sätt. Överraskningar betyder mycket.

Det är samma sak med vilken bild som man lägger till nyheten. Den i denna nyhet som exempel. Att ulven ska vara med är kanske inte chockerande direkt, men jag vill ändå inte få det mötet spoilat.
Den kanske tom kommer i värld 8

Töntigt, töntigt, men kände för att slänga ut min åsikt iom att det är en lätt fix när det kommer till rubrik och bilden till.

Håller till viss grad med. Man får förvänta sig spoilers om man hänger på en spelsida som denna. Med det sagt hade jag också föredragit om de klippte ner lite på spoilers i just rubrikerna på sina artiklar.

"Det blir besök till många världar i Ragnarök" eller "Vilka världar kommer Kratom och Co besöka i Ragnarök?" hade väl passat bättre?

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Håller till viss grad med. Man får förvänta sig spoilers om man hänger på en spelsida som denna.

I en rubrik? Varför?

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

I en rubrik? Varför?

Varför frågar du mig det? Jag jobbar inte för FZ

Men uppenbarligen får man det.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Varför frågar du mig det?

För du säger det. Antar att det är din åsikt och jag ställer mig frågandes till den
Edit: vill bara säkerställa att det inte va hårt menat Tycker bara inte det är nått man bör förvänta sig. Tänker att en sida som denna borde veta vad som kan anses vara en spoiler eller ej. Och om man ska vara rädd för spoilers för vad man är intresserad av så kan man inte vista sig på internet alls egentligen. Det är en sak om man sitter på twitter för där finns det ingen som helst själv-censurering av folk, men här borde det finnas lite erfarenheter

Sen, om det är ett spel jag finner intressant, ska jag då inte kunna kolla en spelsida för eventuella nyheter kring andra släpp, IFALL jag en dag under flera års tid kan få en spoiler. Känns inte så rimligt

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

För du säger det. Antar att det är din åsikt och jag ställer mig frågandes till den
Edit: vill bara säkerställa att det inte va hårt menat Tycker bara inte det är nått man bör förvänta sig. Tänker att en sida som denna borde veta vad som kan anses vara en spoiler eller ej. Och om man ska vara rädd för spoilers för vad man är intresserad av så kan man inte vista sig på internet alls egentligen. Det är en sak om man sitter på twitter för där finns det ingen som helst själv-censurering av folk, men här borde det finnas lite erfarenheter

Sen, om det är ett spel jag finner intressant, ska jag då inte kunna kolla en spelsida för eventuella nyheter kring andra släpp, IFALL jag en dag under flera års tid kan få en spoiler. Känns inte så rimligt

Det är lugna puckar hehe

Alltså vad jag menade var att man får förvänta sig att en och annan liten spoiler kan ramla in om man hänger på spelsidor. Jag håller med dig om att det skulle va nice att slippa behöva oroa sig men precis som med mycket annan media så vill de ha clicks liksom.

Det kan tom ligga utanför FZs kontroll, i "Nytt i forumet" fliken tex skulle en spoilers kunna synas också. Jag har sett flera rubriker där små avslöjandes görs och vanligtvis bryr man sig väl inte men håller med om att denna var lite väl spoilerig för mig också.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Det är lugna puckar hehe

Alltså vad jag menade var att man får förvänta sig att en och annan liten spoiler kan ramla in om man hänger på spelsidor. Jag håller med dig om att det skulle va nice att slippa behöva oroa sig men precis som med mycket annan media så vill de ha clicks liksom.

Det kan tom ligga utanför FZs kontroll, i "Nytt i forumet" fliken tex skulle en spoilers kunna synas också. Jag har sett flera rubriker där små avslöjandes görs och vanligtvis bryr man sig väl inte men håller med om att denna var lite väl spoilerig för mig också.

Hade det gjort nyheten mer clickvänlig hade jag förstått det, men "Såhär många världar finns i GoW" kommer generera fler click iom att man vill se svaret.
Det känns nästan som dom försöker köra anti-click iom att clickbait är så hatat

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Hade det varit en sida som bara handlade om just det spelet jag är intresserad av, så håller jag med.
Nu är detta ett ställe att samla alla sorters nyheter om saker man har ett smått intresse av och saker men inte ens vet om finns. För att få reda på nya saker. Skulle bli väldigt lite trafik på en sida om man va rädd för spoilers av allt man är intresserad av bara man klickar in.
Med din logik skulle jag behöva undvika internet helt och hållet iom potentiella spoilers för allt, och det funkar inte riktigt

Iom att det är rätt enkelt att ända om nyheten till; "Såhär många världar finns det i GoW", tycker jag att man kan göra det.
Det tappar inget värde som nyhet eller klick.
Samma med bilden. Bara en bild på Kratos räcker, eller en bild på en GoW logga

Jag håller med om man kan ändra titeln, absolut. Men hur länge hade det tagit tror du innan du sitter på youtube och får rekommendationen ”THE NINE WORLDS IN GOW IN-DEPTH ANALASYS!”
Är man på internet så blir man spolad förr eller senare desto närmare en release är. Det är oundvikligt om man befinner sig på sociala plattformar.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Jag håller med om man kan ändra titeln, absolut. Men hur länge hade det tagit tror du innan du sitter på youtube och får rekommendationen ”THE NINE WORLDS IN GOW IN-DEPTH ANALASYS!”
Är man på internet så blir man spolad förr eller senare desto närmare en release är. Det är oundvikligt om man befinner sig på sociala plattformar.

Det är skillnad på YT/twitter och FZ
Och en in-depth kommer nog nånstans runt release, en tid när jag själv kan ha spelet i hand

1
Skriv svar